Spring naar inhoud

- - - - -

Gewichtsverlies kitten 8 maanden

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 14 januari 2016 - 19:31

Heb daarnet Annabelle nog eens gewogen. Op 6/12 woog ze 3,6kg. Op 23/12 3,4kg. Vandaag nog 3,2kg.
Nu is dat wegen wellicht niet helemaal correct omdat ik altijd mezelf weeg met en zonder kat, én ik heb geen rekening gehouden met s ochtends of s avonds.
Maar ze verliest wel gewicht.

Op zich maak ik me niet direct zorgen omdat ze verder nog erg actief is. Ze speelt goed, ze doet niet anders dan anders.
Ze laat vaker haar natvoer staan, maar ik heb het idee dat ze gewoon erg kieskeurig is. De andere drie katten hebben ook specifieke voorkeuren voor welke smaak natvoer, maar zij lijkt het meeste niet te lusten.
Ze eet iig wel brokken, hoeveel kan ik moeilijk inschatten omdat ze met vier zijn.

Anderzijds is ze nog jong en zou ze eerder moeten bijkomen dan afvallen. Maar ze oogt niet mager ofzo. Ze is ook niet erg groot, denk dat ze aan de kleine kant zal blijven.

Heb een mailtje naar de da gestuurd ook, maar ik wil het hier toch ook eens vragen.
Wat denken jullie?
Those who don't believe in magic, will never find it

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 januari 2016 - 19:44

Heb je geen keukenweegschaal?
Ik zet een kom op de keukenweegschaal en weeg onze poezel daarin.
Dan heb je een zekerder beeld.
Ze zou inderdaad niet mogen afvallen.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 14 januari 2016 - 22:06

Ik heb een babyweegschaal om mijn dieren te wegen, heb die gekocht omdat daar zowel mijn honden als mijn katten opkunnen en die is toch heel nauwkeurig.

Gewichtsverlies kan vanalles betekenen en hoeft ook niet altijd een probleem te zijn.  Mijn oudste sphynx is ook 200 gram afgevallen maar nu blijft hij hangen op dat gewicht en dus maak ik mij niet ongerust.  Ik weeg hem wel op heel regelmatige basis maar dat doe ik eigenlijk met al mijn dieren.

Bij mijn eerste kitten met gewichtsverlies bleek het uiteindelijk fip te zijn (hij was toen ookal minder speels) , bij mijn tweede bleek het een parasiet te zijn....  die laatste hebben ze wekenlang achter moeten zoeken, in het begin ging het gewichtsverlies langzaam maar op het einde was hij zeker 800 gram kwijt.  Gelukkig hebben ze het gevonden en is hij weer hersteld.

Bewerkt door *bonnie*, 14 januari 2016 - 22:06.

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 15 januari 2016 - 07:49

Ik zal eens rondkijken voor een babyweegschaal. Lijkt me handiger dan een keukenweegschaal :)

Ik hou haar iig in t oog, en ik zal haar elke week wegen voorlopig. En de reactie van de da afwachten.
Ze lijkt voor de rest iig erg ok...

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 15 januari 2016 - 15:06

Ik weeg Patty en Moessey in de ochtend voor het eten,  dan heb ik een duidelijker beeld van het gewicht

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#6 Geplaatst 15 januari 2016 - 15:07

Ik gebruikte ook een keukenweegschaal die tot 5 kg weegt.
En daar zette ik een schoenendoos op, en zo ging dat wel  vlot .

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 16 januari 2016 - 19:59

Voor zo'n kleine gewichtjes gebruik ik ook een keukenweegschaal, maar aangezien ze nog zal groeien, lijkt een babyweegschaal ideaal.
Voor mijn dikkie niet :-). Die neem ik ook gewoon mee op de weegschaal. Wel altijd 's morgens.

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 19 januari 2016 - 13:36

Als ik ze dan toch allemaal moet wegen, lijkt een keukenweegschaal echt niet praktisch. Marlee zou daar nooit op passen, zelfs niet in een schoendoos :d.
Maar ben aant rondkijken, t is ook niet superdringend natuurlijk.