Spring naar inhoud

- - - - -

ook overschakelen op vers

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
wim
wim
  • 541 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 15 januari 2016 - 16:03

Hoi,
omdat ik ook 3 katten heb die wel graag vers vlees lusten denk ik eraan om es te proberen met meer vers vlees en dan vooral kvv denk ik.
Wat ze nu wel es eten is rauwe kip, die ik zelf eet maar dan gebakken uiteraard. Ook wel es wat orgaanvlees behalve niertjes daar zijn ze niet zot van. Maar zelf mag ik geen orgaanvlees  meer eten.
Ook wel es tonijn of makreel uit blik.
Ik eet zelf vooral kip en konijn en niks van varkensvlees meer (alles cholesterol  arm dus).
Als ik vers gaf was dat enkel vlees en geen bot.
Twee van de drie die vers eten komen ook wel es thuis met een muisje of zelfs met een duif dat dan volledig geconsumeerd word.
Daarom dat ik denk dat meer vers en minder of geen brokken meer wel kan lukken.
Heb hier al veel over gelezen en al twee sites gevonden nl Barfmenu.be en kiezenbrink alhoewel dat zelfde bedrijf lijkt. Met afhalen mogenlijk in Waasmunster.
Ook in Lokeren aan de Gentse steenweg zou een verdeler  zitten. Deze gevonden op Carnivoor site.
Tips ,  suggesties , ervaringen zijn zeer welkom dus vul maar aan.
Alvast bedankt
grt

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#2 Geplaatst 15 januari 2016 - 16:16

Hier ook rauwvoer.
Tinlo, carnibest, haaksbarf, Degomeat, dinapet,  Bibi, geef ik afwisselend.
Soms maal ik ook wat vlees.
Spiervlees van kalkoen, rund, kippelever, maagjes, wilde zalm enz..

wim
wim
  • 541 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 15 januari 2016 - 16:26

Ja rundstoofvlees heb ik ook al gelezen had geen benul dat dat ook ok was voor katten.Gevogelte uiteraard wel.
Prooidieren enzo das voor later stadium eerst al es met kvv proberen en zien wat ze daar van lusten.

Bewerkt door wim, 15 januari 2016 - 16:37.

wim
wim
  • 541 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 15 januari 2016 - 16:47

Maar nu je het zegt, onlangs had ik plakjes rosbief voor tussen den boterham op tafel laten liggen en even later zaten ze er met twee lekker van te smullen.
Maar Liby is groot geworden op schoofzak eten voor ik ze gevangen heb, die zou alles van tafel mee eten zoals patatten bonen broccoli enz.
Maar dat geef ik haar niet hoor.

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#5 Geplaatst 15 januari 2016 - 17:12

Bekijk berichtwim, op 15 januari 2016 - 16:47, zei:

Maar nu je het zegt, onlangs had ik plakjes rosbief voor tussen den boterham op tafel laten liggen en even later zaten ze er met twee lekker van te smullen.
Maar Liby is groot geworden op schoofzak eten voor ik ze gevangen heb, die zou alles van tafel mee eten zoals patatten bonen broccoli enz.
Maar dat geef ik haar niet hoor.

rosbief, dat is een lekkernij voor katjes :h

wim
wim
  • 541 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 17 januari 2016 - 19:08

Vraagje
die blikjes tonijn of makreel voor mensen consumptie zijn die wel goed voor de katten. Zit daar niet teveel zout of andere zooi in?

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#7 Geplaatst 17 januari 2016 - 19:29

Bekijk berichtwim, op 17 januari 2016 - 19:08, zei:

Vraagje
die blikjes tonijn of makreel voor mensen consumptie zijn die wel goed voor de katten. Zit daar niet teveel zout of andere zooi in?

Er zit geen vitamine E in, waardoor ze slecht zijn voor katten. De hoge hoeveelheid onverzadigde vetzuren in tonijn en makreel vernietigt vitamine E, waardoor katten een tekort kunnen krijgen. Dat veroorzaakt dan weer (mogelijk) steatitis of yellow fat disease. De Nederlandse naam ken ik niet, maar het is erg pijnlijk, het lichaamsvet raakt ontstoken. Kattenvoer met tonijn (of andere vette vis) heeft toegevoegde vit. E. Hoewel de meeste katten gek zijn op tonijn, is de smaak zo sterk dat ze er makkelijk aan verslaafd geraken en andere voeding weigeren. Vermijden of zeker beperken dus!
En daarnaast zitten er waarschijnlijk ook zout en andere toevoegingen in die een kat niet nodig heeft ;)

Bewerkt door Machteld., 17 januari 2016 - 19:30.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#8 Geplaatst 17 januari 2016 - 19:49

Bekijk berichtwim, op 17 januari 2016 - 19:08, zei:

Vraagje

ik zou ook zeker  niet te veel tonijn geven, als je het toch wil geven, kijk je best uit naar een blikje waar weinig zout aan toegevoegd is

Bewerkt door lilymaya, 17 januari 2016 - 19:50.

wim
wim
  • 541 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 17 januari 2016 - 19:56

Ok thxs
Was niet zeker maar nu dus wel.
Krijgen misschien 1 blikje per week en dan verdeeld over drie poezen maar ga dit dus nu nog maar heel af toe es geven.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#10 Geplaatst 18 januari 2016 - 13:51

persoonlijk zou ik geen tonijn voeren wegens overbevissing. Ikzelf eet ook geen tonijn om die reden.

http://www.noble-hou...k_bedreigd.html

Bewerkt door hilleke, 18 januari 2016 - 13:52.

wim
wim
  • 541 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 19 januari 2016 - 23:06

Ok
was om es te wisselen van eten en niet altijd het gewone kattenvoer te moeten geven. Maar als ik meer rauw wil geven kan ik sowieso wel genoeg verandering in menu brengen.

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#12 Geplaatst 19 januari 2016 - 23:30

Bekijk berichtwim, op 19 januari 2016 - 23:06, zei:

Ok
was om es te wisselen van eten en niet altijd het gewone kattenvoer te moeten geven. Maar als ik meer rauw wil geven kan ik sowieso wel genoeg verandering in menu brengen.

je kan ook sardientjes geven he.