Spring naar inhoud

- - - - -

Drankje tegen verkoudheid

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 20 januari 2016 - 00:23

Toevallig kwam ik eergisteren interessante informatie tegen over een honing (manuka honing) die een veel hogere antiseptische en antibacteriële werking heeft dan andere soorten honing.
Het was vooral het feit dat er wetenschappelijk bewijs is dat het helpt tegen o.a. maagzweren die mijn aandacht trok (zelf ben ik eigenares van zo'n 2 exemplaren :p ).
Ik voeg dagelijks wat honing toe aan mijn voeding en dacht : "dan kan ik best deze gebruiken"...tot ik de prijs ervan vond :trance:
Tenminste van de merken die gekeurd zijn en waarvan de umf- en mgo-waarden vermeld staan + hoger liggen dan van andere soorten honing.
Dan spreken we al snel over 35 à 50 euro voor een pot van 250 mg *slik
Niet zo direct voor mijne portemonnee, anderzijds als ik daarmee sneller van mijn maagzweren afkom.
En omdat het een sterke antibacteriële werking heeft dacht ik dat ik het hier even kon plaatsen ;)

Hier is een link met veel informatie over deze honing : http://mens-en-gezon...enschappen.html

Googlelen op "manuka pubmed" levert ook resultaten op van verschillende onderzoeken die inmiddels plaats vonden.

Voor mij is het nog even twijfelen aangezien de prijs. Vind het wel niet oninteressant als je geholpen kan worden door honing i.p.v. medicatie.
Bij gewone honing twijfel ik al vaak welke te kopen. Vaak worden ze verhit, dan verliest honing z'n medicinale werking.
"Bio" is ook geen garantie meer tegenwoordig dat de honing onverhit is.
Bij de imker ben je het ook niet zeker...

Sowieso als je honing toevoegt aan warme melk, eerst de melk wat laten afkoelen anders heeft het weinig zin het te gebruiken.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 20 januari 2016 - 00:25.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.229 berichten

#32 Geplaatst 20 januari 2016 - 08:40

HelpLuckyvinden, op 20 januari 2016 - 00:23, zei:

Toevallig kwam ik eergisteren interessante informatie tegen over een honing (manuka honing) die een veel hogere antiseptische en antibacteriële werking heeft dan andere soorten honing.
Het was vooral het feit dat er wetenschappelijk bewijs is dat het helpt tegen o.a. maagzweren die mijn aandacht trok (zelf ben ik eigenares van zo'n 2 exemplaren :p ).
Ik voeg dagelijks wat honing toe aan mijn voeding en dacht : "dan kan ik best deze gebruiken"...tot ik de prijs ervan vond :trance:
Tenminste van de merken die gekeurd zijn en waarvan de umf- en mgo-waarden vermeld staan + hoger liggen dan van andere soorten honing.
Dan spreken we al snel over 35 à 50 euro voor een pot van 250 mg *slik
Niet zo direct voor mijne portemonnee, anderzijds als ik daarmee sneller van mijn maagzweren afkom.
En omdat het een sterke antibacteriële werking heeft dacht ik dat ik het hier even kon plaatsen ;)

Hier is een link met veel informatie over deze honing : http://mens-en-gezon...enschappen.html

Googlelen op "manuka pubmed" levert ook resultaten op van verschillende onderzoeken die inmiddels plaats vonden.

Voor mij is het nog even twijfelen aangezien de prijs. Vind het wel niet oninteressant als je geholpen kan worden door honing i.p.v. medicatie.
Bij gewone honing twijfel ik al vaak welke te kopen. Vaak worden ze verhit, dan verliest honing z'n medicinale werking.
"Bio" is ook geen garantie meer tegenwoordig dat de honing onverhit is.
Bij de imker ben je het ook niet zeker...

Sowieso als je honing toevoegt aan warme melk, eerst de melk wat laten afkoelen anders heeft het weinig zin het te gebruiken.

Bedankt ik ga wat over die honing opzoeken, de prijs is heel stevig maar medicatie is vaak ook wel prijzig.

Veel beterschap met de maagzweren, hopelijk ben je er snel van verlost.

Nasa, op 19 januari 2016 - 22:33, zei:

Heet water met citroen en honing.

Saliethee zou goed helpen. Maar jakkes, lust ik niet (verse).

Ik kreeg op vakantie in Frankrijk ook vlierbessensiroop om alles te verzachten. Heb die hier in de natuurwinkel ook gezien, dezelfde. Van Ladrôme.

Een lepeltje honing eten verzacht ook de keel, dat legt ook zo'n laagje.

Ik ga vandaag eens naar de bio shop voor oa die vlierbessensiroop.

Het begint hier ondertussen goed los te komen, maar de keel blijft schraal, dat is altijd mijn zwak punt

Geplaatste afbeelding

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 20 januari 2016 - 20:46

Die inhalo rhinathiol druppel ik ook in mijn inhalator, samen met Bisolvon vernevelingsoplossing. En van de huisarts heb ik ook nog Combivent 2,5 ml inhalatie (op voorschrift)  gekregen om de longen vrij te houden van de neusloop. Ik heb altijd veel last gehad van neusloop en dat werd vroeger dan altijd een bronchitis. Gevolg: een week ziekenverlof, soms zelfs langer omdat de antibiotica niet meer hielp. Nadien geen AB meer gekregen van cortisone. Maar ik was toch nog altijd een maand niet goed ervan.
Veel mensen weten niet dat neusloop eigenlijk een besmetting is met een bacterie en niet dat je een valling op zou doen door "in de kou" te staan. Ik heb destijds op het werk, al afgeleerd om mensen een hand te geven of om op iemands anders zijn toetsenbord te tijpen. Veel te veel kans op besmetting met ziekteverzuim tot gevolg. Er waren jaren dat ik wel 4 bronchitis op een jaar kreeg. En in de zomer is dat echt niet te doen. Je krijgt gewoon geen lucht meer.
Maar sinds ik dagelijks ga fietsen, goed ingepakt, maar toch de buitenlucht in, in de bossen, heb ik op 4 jaar tijd nog maar 1 neusloop (geen sinusitis) met lichte tracheïtis gehad (deze winter). Ik verlucht ook dagelijks de living en de slaapkamer gedurende 10 minuten (vensters groot open), zo kunnen de bacteriën niet overleven. En ik was ook mijn handen met Dettol. Mijn hubby doet dat ook, zo besmetten we elkaar niet.

Destijds op het werk had ik een collega, een vrijgezel, die regelmatig verkouden was. Hij nam er niks tegen. Hij zei altijd "het is zo gekomen, het zal zo ook wel verdwijnen. Maar we werkten wel in een grote zaal met veel mensen en met een airco die slecht onderhouden werd. Dus elk jaar waren er veel zieken en dan mochten we hem zeggen dat hij ons aanstak, dat deerde hem niet. Zijn vuile papieren zakdoeken gooide hij ook altijd zo in de papiermand. :trance:  :help:

Bewerkt door Elma, 20 januari 2016 - 20:46.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#34 Geplaatst 20 januari 2016 - 23:09

Hier staat ook nog een hele hoop waarvoor je honing kan gebruiken

http://soef.me/honin...meeste-ziekten/

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 21 januari 2016 - 00:36

Inge91, op 20 januari 2016 - 08:40, zei:

Bedankt ik ga wat over die honing opzoeken, de prijs is heel stevig maar medicatie is vaak ook wel prijzig.

Veel beterschap met de maagzweren, hopelijk ben je er snel van verlost.

Bedankt, ik hoop het ook...en ben benieuwd als je die honing vindt wat jouw ervaringen ermee zullen zijn.
Hopelijk ben je ook snel beter.

Zajin, op 20 januari 2016 - 23:09, zei:

Hier staat ook nog een hele hoop waarvoor je honing kan gebruiken

http://soef.me/honin...meeste-ziekten/
Er staat ook een tip tussen voor maagzweren, honing met kaneel. Thanks ;)

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.229 berichten

#36 Geplaatst 21 januari 2016 - 11:46

Gisteren avond een serieuze dip gehad, rillen, niezen, neusloop en hoofdpijn. Kon me ook gewoon niet wakker houden. :trance: Ik was presies terug herbegonnen :( vandaag gaat het gelukkig wat beter.
Ik heb de indruk dat er heel veel zieken zijn.

Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.978 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 21 januari 2016 - 14:02

Ik heb vanmiddag warm appelsap met stukjes kruiden (kaneel, steranijs, ...) en wat honing gedronken bij Pain Quotidien, dat deed ook goed :) Vast niet medisch, maar wel lekker warm.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.229 berichten

#38 Geplaatst 21 januari 2016 - 17:04

Machteld., op 21 januari 2016 - 14:02, zei:

Ik heb vanmiddag warm appelsap met stukjes kruiden (kaneel, steranijs, ...) en wat honing gedronken bij Pain Quotidien, dat deed ook goed :) Vast niet medisch, maar wel lekker warm.

Dat is wel een heel goed idee, ik lust graag appelsap en warm met kaneel en steranijs zal dat wel heel lekker zijn. Bedankt :)

Geplaatste afbeelding

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 21 januari 2016 - 19:16

Inge91, op 21 januari 2016 - 11:46, zei:

Gisteren avond een serieuze dip gehad, rillen, niezen, neusloop en hoofdpijn. Kon me ook gewoon niet wakker houden. :trance: Ik was presies terug herbegonnen :( vandaag gaat het gelukkig wat beter.
Ik heb de indruk dat er heel veel zieken zijn.

Als je hoofdpijn hebt van je valling, neem dan een Nurofen, dat werkt pijnstillend en gelijk ook ontstekingsremmend. Advies van mijn huisarts en apotheker.
Kaneel werkt ook bloedsuikerverlagend. Ik gebruik het nu veel, sinds ik diabetes heb. In appelmoes, op peren die ik zelf stoof, in speculaas. Heerlijk. Honing mag ik niet nemen, teveel suikers. En ik at dat zo graag. Honing op een stukje peperkoek, hummmm. :catcurs

Blijf weg van de zieken en raak zeker hun handen niet aan, want dan pak je het over. De ziekenhuizen liggen (volgens het Nieuws) vol met mensen die het op hun longen hebben. En de griep moet er nog aan komen.

Bewerkt door Elma, 21 januari 2016 - 19:17.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.229 berichten

#40 Geplaatst 22 januari 2016 - 14:16

Vandaag gaat het een stuk beter, het zit nog wel wat op mijn keel dus de thee met honing blijf ik nog drinken ;)

Bedankt voor alle tips :)

Geplaatste afbeelding