Spring naar inhoud

- - - - -

Arme Noa

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Claudje
Claudje
  • 40 berichten

#1 Geplaatst 19 januari 2016 - 10:54

Noa, onze kitten vrijdag opgehaald, 7 weken jong zou ze zijn. Netjes ontwormt en ontvlooit, vrijdag bij de vorige eigennaar nog (geloof ik nu dus noks
Meer van!)gister zag k vlooien bij Noa, stuk of 5 en ook een boel eitjes. Dus helemaal niet netjes ontvlooit  :louche:  Ik nam contact op met de DA, en die vroef het gewocht + leeftijd ik zei Noa is 7 weken en weegt 530 gram. De DA vertelde mij dat ze denkt dat Noa 5,5 week is omdat ze dit weegt.  Dit maakt mij zo boos.. vind het zo zielig voor onze Noa

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 19 januari 2016 - 11:14

Zowiezo 7 weken is té vroeg om van de mama weg te gaan!
Maar 5,5 weken  :trance:  helemaal te gek… gelukkig heeft ze nu Pip. Maar eigenlijk hoorde ze gewoon tot een week of 12 bij de mamapoes te blijven…
Hopelijk krijgt Noa nu de goeie zorgen van jullie en de DA om snel weer vlooivrij te zijn. Want zo klein en al moeten vechten tegen een vloplaag die haar bloed willen  :help:

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 19 januari 2016 - 12:07

aj aj! toch echt vreselijk dat mensen over zo'n dingen liegen he!! daar wordt een mens zo moedeloos van. en toch zo zielig voor het kitten :(

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#4 Geplaatst 19 januari 2016 - 12:17

530 gr is wel een heel klein katje, ik zou me toch de vraag gesteld hebben.. :(
Wel heel spijtig :(

poezeminneke
poezeminneke
  • 61 berichten

#5 Geplaatst 19 januari 2016 - 14:03

ocharme da beestje, nu moet ik eerlijk zeggen bij ons hebben ze ook goe gelogen,ons trixie was zogezegd 8 weken, maar ik was zo helemaal verliefd op da prutske dat ik het ook maar gewoon klakkeloos geloofde, gingen toen naar de dierenarts en ze woog toen maar  400 gram, ze stonk uren in de wind , gelukkig geen vlooien denk da ze ook maar 5 a 6 weken zal geweest zijn of een achterblijvertje zei de da kon ook maar nu is ze volgens de datum van haar boekje, 5 maand en weegt ze 2 kg , is nog geen hoogvlieger maar ze is wel superlief en doet het met alles heel goed ,hopelijk ben je vlug terug vlooivrij ;) want dit is niet zo leuk

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 19 januari 2016 - 17:07

Mja, het moest allemaal rap gaan zodat Pip niet alleen zou zitten tijdens jullie reis, maar zo kom je wel 's bedrogen uit. Ik vind het erg zielig voor Noa dat ze zo vroeg van haar mama en nestgenootjes gescheiden is, wat kan leiden tot gedragsproblemen. Ik hoop voor jullie van niet, en dat ze tot een gelukkige poes mag opgroeien. Maar verschillende leden hier hadden aangeraden om te wachten en niet via marktplaats etc. te zoeken. En daar heb je het...

Bekijk berichtpoezeminneke, op 19 januari 2016 - 14:03, zei:

ocharme da beestje, nu moet ik eerlijk zeggen bij ons hebben ze ook goe gelogen,ons trixie was zogezegd 8 weken, maar ik was zo helemaal verliefd op da prutske dat ik het ook maar gewoon klakkeloos geloofde, gingen toen naar de dierenarts en ze woog toen maar  400 gram, ze stonk uren in de wind , gelukkig geen vlooien denk da ze ook maar 5 a 6 weken zal geweest zijn of een achterblijvertje zei de da kon ook maar nu is ze volgens de datum van haar boekje, 5 maand en weegt ze 2 kg , is nog geen hoogvlieger maar ze is wel superlief en doet het met alles heel goed ,hopelijk ben je vlug terug vlooivrij ;) want dit is niet zo leuk

Is jullie Trixie geen raskat? Een zichzelf respecterende fokker, die alles volgens het boekje doet, zou z'n fokjes nooit zo jong laten vertrekken. Hier stel ik mij dus ook vragen bij.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 19 januari 2016 - 17:17

Ze liegen erover om er vanaf te geraken, en valt me meer en meer op dat mensen op zoek gaan naar zo jong mogelijk..

poezeminneke
poezeminneke
  • 61 berichten

#8 Geplaatst 20 januari 2016 - 08:31

jawel trixie is een brits langhaar  , maar die vrouw ging stoppen met haar cattery omdat ze uit elkaar gingen en der liepen stuk of 7 kittens nog rond van 2 verschillende nestjes, ze wou die zo vlug mogelijk kwijt omdat ze naar een apppartement ging verhuizen en ze geen plaats meer had , ik ben of was eerlijk gezegd een leek op gebied van raskatten en heb me wel paar keer int zak laten zetten hoor, zo was onze kenzo de ragdoll ook niet gecastreerd en heb hem toch 650 euro betaald, was ook ni gechipt ofzo, moet eerlijk bekennen dat ik altijd gewone huiskatten gehad heb en ja dan ken je der ook ni zoveel van he , ik had wel veel over ragdolls gelezen voor ik hem kocht maar niet van dat chippen en castreren da kwam ik later pas te weten
vind trouwens wel dat ze hier soms nogal raar reageren op mensen die iets verkeerd doen , nog nooit zelf een fout gemaakt in u leven dan ofzo ???

Bewerkt door poezeminneke, 20 januari 2016 - 08:33.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 20 januari 2016 - 08:44

Fouten maakt iedereen hoor, poezeminneke, dat geef ik grif toe. Mijn eerste katje is ook op 7 weken naar ons gekomen, was ook uit onwetendheid en het is jammer genoeg ook de wettelijke leeftijd. Maar eerst raad komen vragen (zou ik zo kort voor een reis snelsnel adopteren?) en dan met de gebakken peren zitten... We zien het hier zo vaak voorbij komen dat mensen niet luisteren en dan komen klagen, en de katjes zijn er altijd maar de dupe van :( 5,5 weken is een heel klein baby'tje. Ik vind het echt gewoon zielig.

poezeminneke
poezeminneke
  • 61 berichten

#10 Geplaatst 20 januari 2016 - 09:01

ja ik versta da , maar ons trixie was mss ook maar  6 weken, ik heb er het raden eigenlijk achter, en ze is eigenlijk het perfecte katje, ze doet alles zoals het moet, ze is superlief tegenover ons en de andere katten, ik denk dat het wel goed was dat we nog andere katten hadden dat ze daar ook veel van kon leren  ,maar toch is ze aanhaliger dan de andere dus ja je kunt nooit alles zoma vergelijk he, sommige vallen wel op hun pootjes terecht en andere ni,, tuurlijk ja als je eerst ga raad vragen en het dan toch doe is iets anders , bij mij wast gewoon echt allemaal uit onwetendheid , maar heb er wel uit geleerd dus das ook al iets ;)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#11 Geplaatst 20 januari 2016 - 09:03

Dat had ik al door op de foto's, dat ze veel te jong was.

Vind het jammer dat je ze toch al bent gaan halen, hoewel je in een vorig topic vroeg: 'zou ik ze al gaan halen, want we gaan eerst nog op vakantie'.

Iedereen zei: nee, laat ze nog daar.
Maar toch geen geduld.  Zo jammer voor haar. :8

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#12 Geplaatst 20 januari 2016 - 20:06

Jammer voor het kitten dat ze al zo vroeg bij haar moeder en nestgenootjes weg moest,daartegenover denk ik dat de "fokker"het diertje niet de juiste verzorging gaf en dat ze dan mss wel ziek of erger zou zijn geworden door de vlooien.
Claudje,jij zorgt tenminste dat ze de verzorging krijgt die ze nodig heeft.
Ik zou de "fokker"aangeven bij de Dierenpolitie ,een kitten mag met 5weken niet bij de moeder weg!!(bij wet)
Ze krijgen hooguit een waarschuwing,maar dan voelen ze zich toch niet lekker denk ik,om bij de Dierenpolitie te boek te staan.
Doe je niets,dan ga je akkoord met hun handelen en keur je het dus goed.
Ik ben zelf fokker en kreeg dit jaar een aanvraag voor een kitten en dan liefst 6/7 weken,want dan kon mevrouw het kitten nog "naar haar hand " zetten.
Deze mevrouw heeft van mij een volledige beschrijving gehad waarom dat dierenmishandeling is,en dat kittens die tenminste 14 weken bij de moeder blijven al door moeder en nestgenootjes de nodige manieren is bijgebracht en ook netjes opgevoed wordt afgeleverd door de fokker( ik dus)en dus niet "naar de hand gezet"hoeven te worden.