Spring naar inhoud

- - - - -

Dagen zonder vlees 2016

• Log in om te reageren
137 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.209 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 27 januari 2016 - 10:45

Vind je dat niet vervelend dat je 2 potjes moet koken? IK eet vb nooit aardappel groent vlees gerechten in die stijl en dan zou ik al vb 2 echt totaal verschillende dingen moeten maken.
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.818 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 27 januari 2016 - 11:18

Nee niet echt. In het begin dacht ik dat dat heel vervelend ging zijn. Maar we eten gewoon hetzelfde op het vlees na en hij vind het niet zo erg als er eens een vegetarisch gerecht bijzit
Geplaatste afbeelding

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 30 januari 2016 - 10:54

Vorig jaar ben ik pescotariër geworden na Dagen zonder vlees. Tijdens die periode ga ik proberen om terug volledig vegetarisch te eten.
Veganisme zegt me ook wel wat. Melk verdraag ik sowieso niet, dus ik drink amandelmelk (de gewone of de dark choco) en eieren heb ik altijd al een afkeer van gehad. Verwerkt in een koek of zo zijn die OK, maar ik gebruik ze zelf niet en eet ook geen echte eierbereidingen zoals quiche, omelet,...
Ik ben voorlopig nog bang om de stap te zetten, ik vrees dat er weinig overblijft als je ingrediënten lijsten begint te bekijken. Al weet ik ook dat er best verrassende dingen wel blijken te kunnen. Zo zijn oreo's veganistisch, en de loempia's van boni (colruyt) vegetarisch  (misschien wel veganistisch, ik zou het moeten checken).

Ik had nog een bon liggen van Standaard Boekhandel, en daar heb ik gisteren het boek van Dagen zonder vlees mee gekocht.
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.881 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 30 januari 2016 - 12:45

Hoe vind je dat boek vanDagen zonder Vlees?
Ik heb nu een kookboek met eerst nfo over alle ogelijke ingrediënten, hoe bepaalde dingen te behandelen en dan recepten.
Ik heb ook een boek besteld over vegetarisme, geen recepten, geen ingrediënten, gewoon info over vitaminen enzo.
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.217 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 30 januari 2016 - 17:36

In het nieuwsblad shop is het "kookboek dagen zonder vlees" in reclame. Je kan het boek online bestellen voor 17.50 ipv 24.95€ Met gratis levering.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 30 januari 2016 - 18:04

Typisch, dan koop ik eens iets :-p

Op het eerste zicht (nog geen tijd om er echt uitgebreid in te bladeren) is het een interessant kookboek voor wie op zoek is naar inspiratie. Er staan recepten van heel veel verschillende chefs in en ook wat info.
Happiness can be found

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.209 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 30 januari 2016 - 22:28

Mijn ma heeft hem ook gekocht en zei dat er veel recepten in staan die wel lekker lijken.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.209 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 09 februari 2016 - 20:41

Ik ben aan het denken, gezien dagen zonder vlees geen uitdaging is, om misschien te proberen elke week eens vegan te eten. Dat lijkt me al eerder een uitdaging. :) Al eet ik nu soms vegan zonder er bij stil te staan. Maar zou leuk zijn dat wat vaker te proberen. :)
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 09 februari 2016 - 21:04

Ja, wordt door veel vegetariërs gedaan. De hele periode vegan gaat me niet lukken, maar ben er ook wel meer naar aan het kijken.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.209 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 09 februari 2016 - 21:39

Bekijk berichtMurron, op 09 februari 2016 - 21:04, zei:

Ja, wordt door veel vegetariërs gedaan. De hele periode vegan gaat me niet lukken, maar ben er ook wel meer naar aan het kijken.
Goh misschien zou het wel lukken met de maaltijden maar vb een paaseitje eten zou dan ook niet mogen.
Geplaatste afbeelding

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 09 februari 2016 - 23:14

Bekijk berichtEibhlin, op 09 februari 2016 - 21:39, zei:

Goh misschien zou het wel lukken met de maaltijden maar vb een paaseitje eten zou dan ook niet mogen.

Ja, dat dus! Chocolade en kaas...

Ik eet af en toe vis maar dus geen eieren (vind ik vies op een andere manier) en nauwelijks melk (wegen lactose-intollerantie, maar ik kan wel een beetje verdragen voor ik last krijg). En anderzijds, van vlees dacht ik eerst ook dat het moeilijk zou worden. Hoewel ik sowieso al geen biefstuk of kotelet of zo lustte, at ik wel graag saltufo, kipfilet, spekjes,... en eigenlijk vind ik daar ook wel alternatieven voor zodat ik het niet mis.
Happiness can be found

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 09 februari 2016 - 23:18

Bekijk berichtEibhlin, op 09 februari 2016 - 21:39, zei:

Gelukkig stopt het met Pasen. Eitjes voor alle vegetariërs!  :eDance:

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 09 februari 2016 - 23:25

Bekijk berichtMurron, op 09 februari 2016 - 23:18, zei:

Gelukkig stopt het met Pasen. Eitjes voor alle vegetariërs!  :eDance:

:party:
Happiness can be found

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.209 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 10 februari 2016 - 15:02

Naar het schijnt zouden sommige paaseitjes van gewone merken onbedoeld toevallig veganistisch zijn. Zelf heb ik er nog niet echt op gelet.
Eieren en melk gebruik ik inderdaad ook niet. De enige eieren die ik eet zitten waarschijnlijk in eens een koekje. En dat vind ik dan ook weer zo lastig. Welke tussendoortjes moet je dan gaan zoeken als je niks eet met eieren of melk in. Zowat 99% van de volledige koekenafdeling bestaat uit dat soort koeken. En ze zelf gaan bakken heb ik noch de zin of tijd voor.
Veganistische kaas heb ik ook al geprobeerd maar vond het eigenlijk heel erg tegen slaan. Ik had gemalen kaas gekocht, op het pak stond voor pizza. Maar die kaas smolt gewoon niet! Dan een potje kruiden'kaas' op basis van tofu maar die vond ik dan weer echt 100% naar tofu smaken. En tofu vind ik niet zooooo lekkker.
Ook ooit eens vega chocomouse geprobeerd op basis van avocado maar, nope...
Veel dingen zijn gewoon echt echt echt mn smaak niet.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.881 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 10 februari 2016 - 15:53

Oreo, is dat niet veganistisch? Ooit gelezen...
Geplaatste afbeelding