Spring naar inhoud

- - - - -

Dagen zonder vlees 2016

• Log in om te reageren
137 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 10 februari 2016 - 15:55

BlackScorpion, op 10 februari 2016 - 15:53, zei:

Oreo, is dat niet veganistisch? Ooit gelezen...
Ja heb ik ook al gehoord. Maar die zou ik niet heel vaak kunnen eten. Die hebben een nogal specifieke smaak weer ik echt zin in moet hebben.
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2.403 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 10 februari 2016 - 17:29

BlackScorpion, op 10 februari 2016 - 15:53, zei:

Oreo, is dat niet veganistisch? Ooit gelezen...
Ja :)  Er staat wel op dat het 'Sporen van melk kan bevatten', maar bij de ingrediënten staat geen melk, dus ik denk dat die sporen dan gewoon is omdat in die fabriek ook dingen met melk gemaakt worden. Voor mij lijkt dat veganistisch genoeg :lachen: We hebben ook veganistische choco gekocht en daar staat dat ook op van die sporen, dusja :)

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.601 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 10 februari 2016 - 18:56

Ik doe flink vegetarisch, terwijl de rest een boomstammetje eet.
Volgens mij zit daar ook niet veel vlees in :p

Dit is voor mij:
image.jpg image.jpg

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 10 februari 2016 - 19:10

Boomstammetjes zijn toch rollen gehakt? Best vlezig zover ik me herinner.
Die carré's zijn lekker he :) Ik krijg er wel nooit 2 op haha.

Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 10 februari 2016 - 21:13

Die carres zijn idd heel lekker.

Hier was het pasta met spaghettisaus met soja gehakt en gped veel groentjes.
De overschot is voor morgen middag
Geplaatste afbeelding

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#36 Geplaatst 10 februari 2016 - 23:09

Eibhlin, op 10 februari 2016 - 15:02, zei:

Ook ooit eens vega chocomouse geprobeerd op basis van avocado maar, nope...
Veel dingen zijn gewoon echt echt echt mn smaak niet.

Ik maak chocomousse door zo'n pakje room van alpro soya op te kloppen (die met de aardbeien op afgebeeld), en meng daar gesmolten chocolade door. Stijft mooi op, veel minder zwaar dan chocomousse met eieren. Dus als je dan veganistische chocolade vindt, heb je veganistische chocomousse!

Oreo's zijn inderdaad veganistisch. :) en die "sporen" moeten er sowieso op staan als er ergens in de fabriek met een product gewerkt wordt waar relatief veel mensen allergisch aan zijn. (Er is 1 woord voor zo'n producten, maar ik kan er niet op komen...) Is vooral om zichzelf in te dekken, mocht er iets gebeuren.

Die carré's zijn lekker hé :) De Griekse rondo van Garden Gourmet is ook erg lekker, en hun braadworsten ook. Die doen het trouwens ook goed op de barbeque, net als die kleine worstjes. Deze zomer ga ik ook eens haloumi proberen, schijnt ook lekker te zijn.
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 11 februari 2016 - 10:32

Die room heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Ik weet dat ze sinds een tijdje nu inderdaad slagroom hebben van soya. Ik ga er eens op letten of ze die in de ah ook verkopen.

Bewerkt door Eibhlin, 11 februari 2016 - 10:33.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 11 februari 2016 - 10:54

Zonet in mn zoektocht naar vegan chocomouse op een studentenclub gebotst die zich blijkbaar bezighoud met dierenrechten en vegan/vegetarisch eten. :o Binnenkort geven ze een workshop hoe je kaas kan vervangen. Lijkt me als geroepen?
Geplaatste afbeelding

Jack the Stripper
Jack the Stripper
  • 131 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 11 februari 2016 - 16:22

Eibhlin, op 11 februari 2016 - 10:54, zei:

Zonet in mn zoektocht naar vegan chocomouse op een studentenclub gebotst die zich blijkbaar bezighoud met dierenrechten en vegan/vegetarisch eten. :o Binnenkort geven ze een workshop hoe je kaas kan vervangen. Lijkt me als geroepen?
EVA?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 11 februari 2016 - 16:46

Jack the Stripper, op 11 februari 2016 - 16:22, zei:

EVA?
Dat is geen studentenvereniging he :d
Geplaatste afbeelding

Jack the Stripper
Jack the Stripper
  • 131 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 11 februari 2016 - 16:55

Eibhlin, op 11 februari 2016 - 16:46, zei:

Dat is geen studentenvereniging he :d
Wel begonnen als studentenvereniging, vandaar de vraag :kitty Welke vereniging is het dan?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 11 februari 2016 - 16:58

Jack the Stripper, op 11 februari 2016 - 16:55, zei:

Wel begonnen als studentenvereniging, vandaar de vraag :kitty Welke vereniging is het dan?
Goh, het is vast voor niemand erg boeiend gezien ik denk ik de enige student in gent ben hier. Het is een vereniging die pas sinds vorig jaar erkend is genaamd Sense: http://student.ugent.be/sense/
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#43 Geplaatst 12 februari 2016 - 09:23

Ik ben het nu ook aan het volgen maar merk wel dat ik 's morgens scheur van de honger, dus 'k ga wat meer rijst of glutenvrije pasta of andere koolhydraten aan mijne menu toevoegen.

Voor de vegetariërs onder ons, het is niet alleen het "geen vlees eten" dat onze ecologische voetafdruk bepaalt hé, volgens de DZV kalender kan je het milieu ook al een flink handje helpen door seizoensprodukten te eten, geen eten weg te gooien ('k heb nu thuis een heel grote pot pompoensoep staan met al mijn andere groentenrestjes in verwerkt) of produkten te kopen die niet voorverpakt zijn (hoewel ik die laatste wel een moeilijke vind, zo goed als alles is toch voorverpakt hé).
Dat op zich kan ook al een hele uitdaging zijn, vooral als vegan eten te moeilijk is.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 12 februari 2016 - 09:35

Amai dat verpakkingsloos eten is inderdaad een serieuze uitdaging! Weet niet of dat me zelfs maar één dag gaat lukken. Qua etensresten, ik vries echt heel veel in, maak ook veel soep, en let goed op met vervallingsdata, dus dat valt heel goed mee. En seizoensgroenten, da's me niet altijd duidelijk. Hier is bijna altijd alles te krijgen, hoe weet je wat dan precies seizoensgroenten zijn?

Poeslap
Poeslap
  • 1.583 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 12 februari 2016 - 11:20

Zouden daar geen lijstjes van terug te vinden zijn, van wat seizoensgroenten zijn?