Spring naar inhoud

- - - - -

Dagen zonder vlees 2016

• Log in om te reageren
137 reacties op dit onderwerp
Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#76 Geplaatst 18 februari 2016 - 10:47

Bekijk berichtEibhlin, op 18 februari 2016 - 08:10, zei:

Alleen past dat laatste nogal moeilijk in dagen zonder vlees :d

Ik ben full-time pescotariër, maar haal toch kaas en af en toe een potje vissalade of garnaalsalade bij de slager. En soms heeft hij ook overheerlijke groentenlasagne of vispannetjes. Veel mensen doen nu een inspanning, en vragen zich misschien af hoe ze ook buiten de vastenperiode minder vlees kunnen eten of meer afval kunnen vermijden. En aangezien bezoekjes aan de slager voor veel Vlamingen wekelijks voor veel papier zorgen, gaf ik de tip.

Bekijk berichtSteffie_G, op 18 februari 2016 - 07:50, zei:

IK zag net in het journaal dat de vleesvervangers eigenlijk redelijk ongezond zijn. Veel zout, veel onverzadigde vetten, ... wanneer kwam dat artikel van eos uit waarin alle vlees vervangers opgesomd werden?

Ik wist al dat er in de EOS een artikel ging staan over vleesvervangers, maar ben er nog niet aan geraakt. Wel merkte ik gisteren inderdaad dat andere media het opgepikt hebben. Helaas is het vaak zo dat die niet zo genuanceerd zijn als een uitgebreid artikel. Dus ik wacht nog af even om er een mening over te vormen tot ik de EOS in handen heb. ;)
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.330 berichten
  • 3 katten

#77 Geplaatst 18 februari 2016 - 11:54

@steffie
Kdacht nu de eos vanaf 17/2

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.038 berichten
  • 2 katten

#78 Geplaatst 18 februari 2016 - 13:20

Merci :)

Ik heb eens veggie prepare voor de winkel besteld van Maitre Olivier. Super lekker, maar eerder martino achtig
Geplaatste afbeelding

Karianne
Karianne
  • 4.644 berichten
  • 2 katten

#79 Geplaatst 18 februari 2016 - 13:44

Vandaag zo iets paprika achtig vegetarisch coor op de boterham .. Was lekker

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#80 Geplaatst 18 februari 2016 - 15:25

Bekijk berichtAudrey57, op 18 februari 2016 - 10:47, zei:

Ik ben full-time pescotariër, maar haal toch kaas en af en toe een potje vissalade of garnaalsalade bij de slager. En soms heeft hij ook overheerlijke groentenlasagne of vispannetjes. Veel mensen doen nu een inspanning, en vragen zich misschien af hoe ze ook buiten de vastenperiode minder vlees kunnen eten of meer afval kunnen vermijden. En aangezien bezoekjes aan de slager voor veel Vlamingen wekelijks voor veel papier zorgen, gaf ik de tip.

Als vegetariër kom je uiteraard nooit bij een slager. Het zou zelfs niet bij me opkomen om er te gaan zoeken naar een groentenlasagne. Denk dat dit wel voor de meeste geldt.
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
  • 1 katten

#81 Geplaatst 18 februari 2016 - 15:32

Goh, de slager bij de Bioplanet heeft veel,veggy dingen...
Geplaatste afbeelding

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#82 Geplaatst 18 februari 2016 - 16:44

Toen ik wel nog wat vlees at, at ik die groentelasagne ook al graag, dus ik moest er niet naar op zoek gaan. Ik denk ook dat er inderdaad meer en meer slagers ook een (klein) vegetarisch aanbod hebben, omdat ze beginnen beseffen dat vegetariërs een steeds grotere groep worden. Vaak is het ook zo dat in een gezin 1 iemand vegetariër wordt, en niet onmiddellijk het hele gezin. Hier is dat ook zo, dus ik kom automatisch wel een keer bij de slager en dan is het handig dat ik niet nog naar een winkel moet om enkel voor mij nog eten te halen.
Maar goed, het ging mij eigenlijk niet om wel/niet vlees eten, ik wou gewoon een tip geven om afval te vermijden omdat mensen aangaven daar moeite mee te hebben.

Karianne: de veggie lasagne van Come a Casa schijnt ook erg lekker te zijn, al heb ik die nog niet zelf geproefd. Binnenkort maar eens proberen. :)

Bekijk berichtBlackScorpion, op 18 februari 2016 - 15:32, zei:

Goh, de slager bij de Bioplanet heeft veel,veggy dingen...

Echt? Goede tip, bedankt! Ik ga eens uitzoeken of er hier dichtbij zo eentje zit.
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#83 Geplaatst 19 februari 2016 - 00:10

Bioplanet heeft inderdaad een ongelooflijk uitgebreid assortiment. Ben er vandaag nog geweest, allerlei verse slaatjes voor de boterham gekocht. Ook een aantal potjes met veggie pasta's voor op brood, én eindelijk eens een potje faux gras van Gaia gekocht. Ben benieuwd.
Is daar een paradijs voor mij, zou alles daar willen proeven. Helaas zijn ze wel heel prijzig.

Veggie lasagne maak ik ook liefst zelf. Voorverpakte vind ik niet zo lekker. Ik ken ondertussen wel een aantal restaurantjes in de buurt die lekkere veggie lasagne op de kaart hebben (want daar zit wel degelijk heel veel verschil op). Veggie lasagne is één van mijn lievelings gerechten   :h

Volgende week ga ik trouwens eens een nieuwe pasta in de oven proberen. Is macaroni met rode paprika, prei, ui, look in een kaassaus, gegratineerd dus. Enige waar ik aan twijfel, er moet ook het sap van een citroen door. Vraag me af of dat wel een goede combinatie zal zijn. Kunnen maar eens proberen he  :)

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.038 berichten
  • 2 katten

#84 Geplaatst 19 februari 2016 - 18:46

Net in het station de eos gekocht. Als jullie willen scan ik de veggiewijze in en zet m hier online :) t is best n interessant artikel hoor. Allerlei tips over hoeveel zout, vitamine B12 etc je nodig hebt en wat er in veggievlees zit. En mijn inner nerd werd ook heel erg tevreden gesteld met de wetenschappelijke artikels!  :lol2:
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#85 Geplaatst 19 februari 2016 - 18:57

Heel erg graag, Steffie! Zou 'm zelf gaan kopen als ik in België was, maar ja :)
Ik heb deze week m'n bloed laten testen en scoor heel goed op alles, ook goeie bloeddruk en hartslag en zo. Ik mag voortdoen ;)

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#86 Geplaatst 20 februari 2016 - 01:14

Bekijk berichtMurron, op 19 februari 2016 - 18:57, zei:

Heel erg graag, Steffie! Zou 'm zelf gaan kopen als ik in België was, maar ja :)
Ik heb deze week m'n bloed laten testen en scoor heel goed op alles, ook goeie bloeddruk en hartslag en zo. Ik mag voortdoen ;)

:party:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#87 Geplaatst 20 februari 2016 - 14:08

De winkels hadden zich denk ik beter wat meer voorzien hierop. Ik ging net mn boodschappen doen, wou mn favo kaasburger halen. Bleek gans dat rek van veggie burgers in de ah zowat geplunderd :(
Veggie gehakt nog 1 doosje, mn favo burger niks meer. Dan maar een andere moeten zoeken.
Laat dit misschien één klein nadeeltje zijn van deze actie :d

Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.038 berichten
  • 2 katten

#88 Geplaatst 20 februari 2016 - 14:42

IK vind dat dus ook. Het veggie rek in de carrefour en AH zijn de laatste wekeneen pak leger.
En in de carrefour heb je promofrigo's met alles voor een bepaald gerecht. Eentje staat recht tegenover het veggie rek. Het zou leuk zijn moest daar met deze periode elke keer veggie in liggen.

Murron, hier de veggie wijzer :)

EOSVeggie_01.jpg
EOSVeggie_02.jpg
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#89 Geplaatst 20 februari 2016 - 14:47

De albert heijn geeft vaak wel promo's op veggie burgers :)
Er waren er nu ook die korting hadden maar vreemd genoeg waren dat bijna de enige die bleven liggen...

Bewerkt door Eibhlin, 20 februari 2016 - 14:47.

Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#90 Geplaatst 20 februari 2016 - 21:36

Dankjewel Steffie!  :flower: ik vind eigenlijk dat dat er toch nog zo slecht niet uitziet hoor. Er zijn ook stukken vlees die te veel zout of vet bevatten. Ik neem het met een korreltje zout ;)