Spring naar inhoud

- - - - -

Dagen zonder vlees 2016

• Log in om te reageren
137 reacties op dit onderwerp
Syntara
Syntara
  • 2.393 berichten
  • 2 katten

#91 Geplaatst 20 februari 2016 - 22:05

Ik vind dat precies ook nog heel goed meevallen :) . Ik denk dat dat bij veel vlees ook zo is, als je dat zo per soort vlees zou oplijsten. Ik vind het er zeker niet overdreven ongezond uitzien allemaal.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#92 Geplaatst 23 februari 2016 - 17:00

Deze week ga ik mij wagen aan het notengebraad van Jamie Oliver. Ik ben benieuwd. Mijn schoonmoeder had het gemaakt voor kerst en dat was supergoed gelukt. Nu ik nog :lachen:
Jij had dat al eens gemaakt he, Steffie? Tips & tricks?

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#93 Geplaatst 23 februari 2016 - 17:15

Bekijk berichtMurron, op 23 februari 2016 - 17:00, zei:

Deze week ga ik mij wagen aan het notengebraad van Jamie Oliver. Ik ben benieuwd. Mijn schoonmoeder had het gemaakt voor kerst en dat was supergoed gelukt. Nu ik nog :lachen:
Jij had dat al eens gemaakt he, Steffie? Tips & tricks?

is het zonder vlees?

Hier zijn het morgen kaaskroketten, vandaag geen vlees maar wel vis

Ik probeer zoveel mogelijk het vlees te mijden, maar vis kan ik minder goed missen

Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#94 Geplaatst 23 februari 2016 - 17:15

Ja hoor, is volledig veggie en echt super lekker: http://www.jamieoliv...eTSWJuRzERlf.97

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#95 Geplaatst 23 februari 2016 - 17:16

Juist nog van aldi de vegi hapjes voor in de airfryer meegebracht

Bekijk berichtMurron, op 23 februari 2016 - 17:15, zei:

Ja hoor, is volledig veggie en echt super lekker: http://www.jamieoliv...eTSWJuRzERlf.97

Mmmm ziet er wel lekker uit

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.873 berichten
  • 1 katten

#96 Geplaatst 23 februari 2016 - 19:28

Och kaaskroketten, die heb ik vorige week gegetenen ineens zie ik daar een stukje vlees inzitten!
Heb dat stukje natuurlk niet opgegeten, maar vond het beetje vies...
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.813 berichten
  • 2 katten

#97 Geplaatst 23 februari 2016 - 19:55

Murron, mijn notengebraad was extreem droog. Dus je kan er best wat vetstof of iets smeuiigs bijdoen. Want het was zo droog dat het volledig verbrokkelde eens gebakken. Maar qua smaak zeker een aanrader!!
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#98 Geplaatst 23 februari 2016 - 20:29

Heb je hetzelfde recept gebruikt of een ander?

Bekijk berichtBlackScorpion, op 23 februari 2016 - 19:28, zei:

Och kaaskroketten, die heb ik vorige week gegetenen ineens zie ik daar een stukje vlees inzitten!
Heb dat stukje natuurlk niet opgegeten, maar vond het beetje vies...

Hoe kwam dat daar ineens in zitten? :louche:

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.813 berichten
  • 2 katten

#99 Geplaatst 23 februari 2016 - 20:56

Nee niet hetzelfde recept. In het mijne zaten alleen champignons, couscous en kruiden. DUs geen eieren en citroen etc. IK denk dat het met dit recept een pak smeuiiger zal zijn. Ik ga dit receptje ook opslaan ;)
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#100 Geplaatst 23 februari 2016 - 23:23

Ah ok, kan me inbeelden dat het wat droog is dan. Ik ga me er overmorgen aan wagen denk ik. Voor vanavond is het veggie stoverij met tempeh, ik vond geen seitan in de winkel.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#101 Geplaatst 23 februari 2016 - 23:53

Hmmmm, veggie stoofvlees is zo lekker. Je zou eens moeten weten hoeveel keer ik al gevraagd ben geweest of die saus dan wel bruin is. Ze geloven dat dus niet hé :louche:

Ik maak af en toe een grote pan saus, en vries die dan in in 2 porties om stoof"vlees" van te maken en een paar kleine potjes voor als we frietjes halen van de frituur, dan heb ik ook stoofvleessaus voor erbij :) Superlekker!

Vandaag ook eindelijk aan de EOS geraakt, morgen eens het artikel lezen en de veggiewijzer bekijken.

Mocht er trouwens weten waar er verkooppunten van De Vegetarische Slager zijn in West-Vlaanderen, laat het gerust weten. Buiten Delhaize en AH dan. Op de website kun je verkooppunten vinden, maar die kaart is niet volledig. AH Roeselare staat er bvb. al niet op. Dus mss zijn er nog wel winkels die ontbreken. Ik ben vooral nieuwsgierig naar de speckreepjes, bitterballen en worstenbroodjes.
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.873 berichten
  • 1 katten

#102 Geplaatst 25 februari 2016 - 12:04

Grappig, heb vandaag voor lunch boterhammen met de prepare van Simply Veggie Foods bij. Net 2 collega's die overtuigd vleeseters zijn stuk laten proeven en beiden vonden het goed! Zo grappig!

Bewerkt door BlackScorpion, 25 februari 2016 - 12:04.

Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#103 Geplaatst 25 februari 2016 - 15:06

In onze families is de veggie kip-curry populairder dan de vleesvariant. Meer "kip"stukjes en een beter sausje.

Ik heb deze week stoverij gemaakt (recept gevolgd van Jeroen Meus) maar ik vond geen seitan dus heb tempeh gebruikt in de plaats. Het was lekker, de saus was echt heel goed, maar seitan heeft wel een betere consistentie ervoor. En ik heb nog wat bouillon toegevoegd want het werd anders wel wat droog in de oven.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#104 Geplaatst 25 februari 2016 - 18:24

Bekijk berichtMurron, op 25 februari 2016 - 15:06, zei:

In onze families is de veggie kip-curry populairder dan de vleesvariant. Meer "kip"stukjes en een beter sausje.

Ik heb deze week stoverij gemaakt (recept gevolgd van Jeroen Meus) maar ik vond geen seitan dus heb tempeh gebruikt in de plaats. Het was lekker, de saus was echt heel goed, maar seitan heeft wel een betere consistentie ervoor. En ik heb nog wat bouillon toegevoegd want het werd anders wel wat droog in de oven.

Stoverij in de oven? :s

Hier zijn we ook fan van de kipstuckjes. Njam! Ik moet wel toegeven dat currysaus zowat de enige saus is die we niet zelf maken. Die currysaus van Knorr is zoooo lekker! Hoe maak jij je currysaus Murron?
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#105 Geplaatst 25 februari 2016 - 18:30

Ja Jeroen Meus steekt veel dingen een tijdlang ik de oven, zo komen de smaken beter vrij zeker? Spaghettisaus steekt hij een uur of 2 in de oven, vind het ook lekkerder sinds ik dat doe.

Ik maak currysaus gewoon zelf met room, currypoeder, kurkuma, nog wat kruiden.