Spring naar inhoud

- - - - -

prednisolon voor Liby

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
wim
wim
  • 541 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 22 januari 2016 - 18:35

Vandaag naar Da met Liby omdat ze al paar dagen mankt met linker voorpoot.
Ik dacht gelijk aan voetzool ontsteking  en jawel Da bevestigt dit.
Ook is er combo test aids en leucose gedaan die negatief waren.  Dus dat is zeker goe nieuws.
Helaas blijkt ze wel auto immuun ziekte te hebben en moet dus 0.10 cl siroop per dag prednisolon geven . Indien onsteking beter na 2 weken, siroop nog om de andere dag geven. Ik weet dat dit niet zo goed is om lang te geven vanwege de vele bijwerkingen
maarja Da zegt dat ze voor de rest van haar leven dit zal moeten blijven nemen.

wim
wim
  • 541 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 22 januari 2016 - 18:44

Info over Presnisolon, voetzool onsteking, auto immuun ziekte, ervaringen, allemaal welkom
thxs

Elma
Elma
  • 3 katten

#3 Geplaatst 22 januari 2016 - 18:58

Lees hier eens: http://www.mcvoordie...dnison-hond-kat
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#4 Geplaatst 22 januari 2016 - 19:17

Ik zelf heb het enkele maanden moeten nemen toen ze pas reuma bij mij ontdekt hebben om de ontstekingen weg te krijgen. Mijn kat krijgt ook regelmatigeen kuur wanneer ze weer een maagontsteking heeft. Ik vind het niet leuk, want recent nog gelezen van een kat die gestorven is omdat die heel haar leven prednison heeft moeten nemen en dat de nieren had aangetast. Het preciese weet ik er niet van, maar het geeft mij nog meer aversie tegen het middel. Maar spijtig genoeg is er vaak geen alternatief.

Voor de ontsteking aan haar pootje zou ik me zou ik me zeker geen zorgen maken, dat is maar een kuur en eens genezen kan er afgebouwd worden en gestopt. Voor de immuun ziekte zou ik toch horen of er geen veiliger middelis of een tweede opinie vragen. En als het toch moet, zeker eens nahoren hoe je de slechte bijwerkingen zoals op nieren enzo kan minder maken.

Succes!
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

wim
wim
  • 541 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 22 januari 2016 - 19:30

Hoi BlackS
tja ik hoop ook dat het met 1 kuur genezen is, moet binnen een maand terug op controle.
Ik heb al ontdekt dat het suikerziekte kan veroorzaken en 1 van de bijwerkingen is idd veel drinken en plassen dus da zou nierproblemen kunnen geven.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 22 januari 2016 - 21:30

Mijne kater zino heeft ook auto immuunziekte, is al bijna 3 keer dood geweest. Heb hem elke keer er door getrokken, en dankzij de oplettendheid van heel goede dierenarts in de kliniek in diepenbeek hebben ze ontdekt dat hij zijn eigen rode bloedcellen afbreekt.
Ze hebben hem dan op prednisolone gezet en dat heeft hem doen terug eten, wat hem aantsterkte zodat hij rode bloedcellen aanmaakte. En het onderdrukt zijn aandoening.
Hij staat nu op half pilleke om de twee dagen als onderhouds behandeling.
En moet zeggen hij doet het er super op, elk jaar erbij is er eentje gewonnen.
Hij neemt het nu al meerdere jaren en geeft tot nu toe geen nier problemen en plast en drinkt niet meer erdoor.

De kapster van mijn hond, haar hondje heeft 14j prednisolone genomen dat wil toch al wat zeggen

wim
wim
  • 541 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 22 januari 2016 - 21:37

Ok thxs
das leuk om te lezen.
Super dat je Zino nog zo lang bij jouw kan hebben.
Heb ook wel al gelezen dat er veel soorten auto immuun  ziektes zijn. Indien onsteking  binnen een maand nog niet beter zullen we meer onderzoeken moeten doen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 22 januari 2016 - 21:47

Hier zou zijn auto immuun ziekte afkomstig zijn door een beet van een teek.
Bij mijn weten heeft hij hier in huis nooit tekenbeet gehad maar hij was een buitenkatje samen met zijn zusje toen we ze adopteerden aan 8 weken en kan dus wel daarvan afkomstig zijn.

Mensen denken alleen aan lyme bij teken maar ze kunnen veel meer ziektes overdragen dan we denken.

Ik geef de pilletjes omdat dat gemakkelijker te geven is dan de siroop. Ik steek dat in een snoep stick hij weet dat en eet dat direkt op, gelukkig is hij daar gemakkelijke in.

wim
wim
  • 541 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 22 januari 2016 - 22:06

Ja ik kreeg de vraag pillen of siroop en dacht siroop beter want zou geen smaak hebben.
Siroop is voor een maand dan kan ik ev nog overschakelen naar pilletjes.