Spring naar inhoud

- - - - -

Hallo :-)

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
11 reacties op dit onderwerp
Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 24 januari 2016 - 19:25

Hallo iedereen!

Mijn naam is Audrey, ik ben 26 jaar en ben kleuterleidster. Ik woon midden in West-Vlaanderen.
Toen ik klein was, hebben we veel katten gehad, maar daar zijn er helaas veel van overreden. Toen hebben we (ruim 9 jaar geleden) beslist om grasparkietjes te houden. Momenteel heb ik er 4, die mogen de hele dag los vliegen en hebben het erg naar hun zin.

Hier zie je de 4 mannen (van links naar rechts en van boven naar onder: Mika, Pluk, Sky en Toby):
20150914_195754.jpg

Hoewel ik deze vogeltjes erg leuk vind, kriebelt het al een tijdje om terug een katje te houden. Dus ben ik mij nu aan het oriënteren, ik hoop veel te leren op dit forum! In juli ga ik eerst mee koken op kamp met de chiro waar ik zelf 9 jaar leidster ben geweest, en daarna (vanaf 11 juli) mag er hier een katje komen wonen. Aangezien ik in het onderwijs werk, kan ik dan nog minstens 7,5 weken met het nieuwe huisgenootje bezig zijn.
Ik heb nog heel wat vragen en twijfels, dus de komende tijd zal ik wel wat vragen stellen en topics openen. :-)
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.894 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 24 januari 2016 - 19:29

Oeh, spannend losvliegende vogeltjes en een kat erbij!
Het kan goedlopen, hier is dacht ik ook iemand met een vogeltje dat bij de katten komt.
Maar lijkt me toch best gevaarlijk?

Enneh, welkom :-)
Geplaatste afbeelding

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 24 januari 2016 - 19:43

Dankje!

De vogels wonen in mijn kamer (ik woon nog thuis aangezien ik nog geen vast werk heb en het moet stellen met interimopdrachten) op de bovenverdieping. Of ik woon bij de vogels, zo kun je het ook bekijken ;-) Het katje zou beneden blijven, of eventueel kunnen we wat herschikken en boven een kamer vrijmaken voor 's nachts en wanneer er niemand thuis is.

En oh-oh... ik vergeet nog iemand! We "hebben" min of meer een kat. Zwervertje Meneer Poezemans is hier 1,5-2 jaar geleden aangekomen. We zijn begonnen met hem restjes te voeren, maar dat hoefde meneertje al gauw niet meer. En nu krijgt hij dagelijks 2x eten en slaapt in het houthok dat altijd openstaat. Daar staat een bakje met een kussentje en sinds kort ook een poezenhuisje, speciaal bedoeld voor zwerfkatjes.
Happiness can be found

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#4 Geplaatst 24 januari 2016 - 19:58

:hi:  op de :kattensite:

wim
wim
  • 515 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 24 januari 2016 - 21:53

Hoi
welkom op het beste forum van België.
Je zal hier massa's info vinden.
Ook is er een vraag en aanbod subforum waar enkele leden die een  opvang of zelfs cattery hebben, regelmatig hun poezen voorstellen.
En super dat je een zwervertje helpt, heb er ook ene die in men tuinhuis logeert.
Grt

Bewerkt door wim, 24 januari 2016 - 21:55.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#6 Geplaatst 24 januari 2016 - 22:47

:hi: Leuke parkietjes, en amai, een heel paradijs zo zonder kooi :lol2:

Succes met uw zoektocht naar een poesje :geluk:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 januari 2016 - 23:15

Vogeltjes zijn zo leuk in huis, ze brengen zo veel leven hé. Maar ja, volgens mij gaat er niks boven een spinnend katje in de zetel :love3: welkom op kattensite en succes met je zoektocht naar een nieuwe huisgenoot! Komt helemaal goed als je Meneer Poezemans al zo goed in de watten legt.
Wat moet ik mij voorstellen bij midden West-Vlaanderen?  :catscratchhead

Nashota
Nashota
  • 17.910 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 25 januari 2016 - 08:12

:hoi: Welkom op het forum :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#9 Geplaatst 25 januari 2016 - 13:39

:hi: hier
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.600 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 25 januari 2016 - 15:03

Welkom!!!! :d
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Anja
Anja
  • 14.489 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 25 januari 2016 - 16:57

:hi:

Geplaatste afbeelding

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 25 januari 2016 - 19:11

Bedankt iedereen!

Parkietjes zijn inderdaad erg leuk, altijd leven in huis en ze zijn zo schattig.
Maar inderdaad, 's avonds met een katje in de zetel is ook leuk. Een parkietje kun je niet knuffelen of aaien, en dat mis ik wel een beetje.

Midden West-Vlaanderen is dus centraal in West-Vlaanderen (België). Wat handig is, want zo kan ik in bijna heel West-Vlaanderen zoeken naar nestjes. Maar liefst zo dichtbij natuurlijk, maakt het makkelijker om op babybezoek te gaan. :-)
Happiness can be found