Spring naar inhoud

- - - - -

Katje houden

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#31 Geplaatst 12 februari 2016 - 23:31

Ja, precies, dat was ook mijn idee. :) Het is een mooi dingetje, en voor een kitten misschien wel leuker als het een beetje zacht is, en het kan ook knus gemaakt worden met een dekentje en knuffel. Zo'n kitten vindt dat waarschijnlijk wel leuk.
En mocht het dus tegenvallen om er mee te reizen, of de kat wordt te groot/zwaar, dan kan ik nog uitkijken om zo'n Curver te kopen. Wat ik ook handig vind, is dat je hem in de auto kunt vastmaken.
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#32 Geplaatst 13 februari 2016 - 00:43

Bekijk berichtSyntara, op 12 februari 2016 - 23:10, zei:

Wij hebben deze transportmand: http://www.curverweb...reismand/46819/
Is ook niet zo goedkoop, maar wel heel stevig en kan langs boven open.

De stoffen mandjes zijn leuk als je een rustige kat hebt, maar die van mij durft er al eens aan krabben en dan vind ik dat niet stevig lijken (vooral die stukken met dat soort 'gaas'). Ons hondje kreeg ook de mandjes met ritsen open door daar aan te krabben, dus ritsen zonder beveiliging vind ik ook niet zo veilig :) Tenzij je natuurlijk een kat hebt die echt gewoon rustig gaat liggen slapen ofzo :)

Ik vind die ook heel mooi, maar vraag me af of hij ook geschikt is voor grote katten ?

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#33 Geplaatst 13 februari 2016 - 08:08

Bekijk berichtSyntara, op 12 februari 2016 - 23:10, zei:

Wij hebben deze transportmand: http://www.curverweb...reismand/46819/
Is ook niet zo goedkoop, maar wel heel stevig en kan langs boven open.

De stoffen mandjes zijn leuk als je een rustige kat hebt, maar die van mij durft er al eens aan krabben en dan vind ik dat niet stevig lijken (vooral die stukken met dat soort 'gaas'). Ons hondje kreeg ook de mandjes met ritsen open door daar aan te krabben, dus ritsen zonder beveiliging vind ik ook niet zo veilig :) Tenzij je natuurlijk een kat hebt die echt gewoon rustig gaat liggen slapen ofzo :)

Er is maar 1 stukje "gaas" en dat is aan de opening vooraan. Mijn katten zijn geen wildebrassen maar ze zijn ook rustig van het moment ze in dat mandje belanden. Qua stevigheid kan ik daar niks van zeggen. Het zal wel van kat tot kat afhangen uiteraard.

Bekijk berichtSyntara, op 12 februari 2016 - 23:22, zei:

Die Melly vind ik ook nog tof om te gebruiken als mandje voor in huis, dus dat is misschien wel een voordeel dat je het katje er zo al aan kunt laten wennen. En als het katje dan toch 'moeilijk' doet, kun je altijd nog de Melly alleen gebruiken als mandje in huis ook :)

Op die manier heb ik mijn poezel laten kennis maken met dat mandje, dat stond hier gewoon in de living.
Op de momenten dat ik met haar naar de DA moest en het mandje boven haalde was het toch een pak minder paniek.

Bewerkt door Woodstock, 13 februari 2016 - 08:30.

A house without a cat is not a home

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.898 berichten
  • 1 katten

#34 Geplaatst 13 februari 2016 - 08:13

Bij mij is de bovenkant volledig gaas en de rest stof. Maar het is net daardoor dat mijn kat rustig blijft erin. In zo een meer gesloten en plastieken bakken wordt ze gek en krabt ze zich kapot om eruit te raken. Ik kon mijn kat nooit in zo een plastieken bak bouden, ze MOEST er altijd uit. Nu met mijn huidige bak (zie pagina 1) blijft ze rustig er in en slaapt ze veel. Het mandje zonder bovenkant staat ook altijd in de living. Aan zee ligt ze er vaak in.

Bewerkt door BlackScorpion, 13 februari 2016 - 08:14.

Geplaatste afbeelding

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#35 Geplaatst 13 februari 2016 - 08:32

Bekijk berichtBlackScorpion, op 13 februari 2016 - 08:13, zei:

Bij mij is de bovenkant volledig gaas en de rest stof. Maar het is net daardoor dat mijn kat rustig blijft erin. In zo een meer gesloten en plastieken bakken wordt ze gek en krabt ze zich kapot om eruit te raken. Ik kon mijn kat nooit in zo een plastieken bak bouden, ze MOEST er altijd uit. Nu met mijn huidige bak (zie pagina 1) blijft ze rustig er in en slaapt ze veel. Het mandje zonder bovenkant staat ook altijd in de living. Aan zee ligt ze er vaak in.

Die ervaring heb ik dus ook, al bleek uit mijn vorige post het tegenovergestelde. Heb het snel even aangepast, ik was met verschillende dingen tegelijk bezig.
A house without a cat is not a home

Syntara
Syntara
  • 2.403 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 13 februari 2016 - 11:10

Mijn kat vindt het gewoon heel eng om vervoerd te worden en in vreemde omgevingen te komen, eender in wat voor vervoersmandje :).  Zij is ook niet superwild, zit vooral zielig te miauwen, maar durft toch wel proberen of het deurtje niet opengaat als ze eraan krabt. De kat bij mijn vader daarentegen is als volwassen zwerfkat bij hem gekomen en zij panikeert compleet als ze opgesloten wordt, wordt volledig wild en doet dus ook haar uiterste best om uit het vervoersbakje te kunnen komen. Heel zielig wel, maar dus ook gevaarlijk als het dan niet stevig is.

Bekijk berichtZajin, op 13 februari 2016 - 00:43, zei:

Ik vind die ook heel mooi, maar vraag me af of hij ook geschikt is voor grote katten ?

Ik vind hem wel ruim en een stuk groter dan de typische vervoersmandjes die ze in de meeste dierenwinkels verkopen (zo het model als die van catit bvb). Dus ik denk dat hij ook wel geschikt is voor grote katten, maar zelf heb ik een htk'tje, dus ik kan dat niet perfect inschatten :)  De afmetingen staan ook bij die link dus je kan zelf ook een beetje vergelijken dan misschien :)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 13 februari 2016 - 14:10

http://www.zooplus.n.../benches/471588

Wij hebben deze, in het zwart dan. Lekker ruim. Jaro houdt van de gaatjes om door te kijken en toch niet te veel gezien te worden. Hij staat hier in de living sinds het laatste dierenartsbezoek. Jaro slaapt er vaak in. Ik laat de transportmanden vaak staan als slaapplekjes. Bij de DA willen ze er dan ook telkens terug inglippen, omdat het hun veilige plek is.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#38 Geplaatst 13 februari 2016 - 18:46

Bekijk berichtNasa, op 13 februari 2016 - 14:10, zei:

http://www.zooplus.n.../benches/471588

Wij hebben deze, in het zwart dan. Lekker ruim. Jaro houdt van de gaatjes om door te kijken en toch niet te veel gezien te worden. Hij staat hier in de living sinds het laatste dierenartsbezoek. Jaro slaapt er vaak in. Ik laat de transportmanden vaak staan als slaapplekjes. Bij de DA willen ze er dan ook telkens terug inglippen, omdat het hun veilige plek is.

Die had ik eerst, maar werd afgeraden omdat de deur aan de zijkant zit, en hij kan wel open maar dan moet je de hele kap er blijkbaar af halen. :lachen: Hij is wel erg mooi vind ik!
Happiness can be found

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#39 Geplaatst 13 februari 2016 - 20:40

Wij hebben deze
https://www.facebook...71544356247363/

Misschien niet mooi maar wel erg praktisch... We gebruiken ze nu iets meer dan een jaar (wekelijks gebruikt) en nog geen een die kapot is...
We hebben er een stuk of 6 in gebruik... Ze zijn relatief ruim, alle katten hebben plaats genoeg :)
Ze zijn ook gemakkelijk om te ontsmetten... (als ze iets gedaan hebben wat niet moet :p kaka, pipi...)

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#40 Geplaatst 13 februari 2016 - 21:23

Bekijk berichtJefke_Lientje, op 13 februari 2016 - 20:40, zei:

Wij hebben deze
https://www.facebook...71544356247363/

Misschien niet mooi maar wel erg praktisch... We gebruiken ze nu iets meer dan een jaar (wekelijks gebruikt) en nog geen een die kapot is...
We hebben er een stuk of 6 in gebruik... Ze zijn relatief ruim, alle katten hebben plaats genoeg :)
Ze zijn ook gemakkelijk om te ontsmetten... (als ze iets gedaan hebben wat niet moet :p kaka, pipi...)

Ziet er inderdaad erg praktisch uit! :-)
Happiness can be found