Spring naar inhoud

- - - - -

poes wil niet gedekt worden

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
tsi-chi
tsi-chi
  • 247 berichten

#1 Geplaatst 16 september 2009 - 19:17

mijn persje van 1 jaar heeft zich al meerdere keren krols gedragen , maar wil niet gedekt worden .

heeft er nog iemand dit al meegemaakt?
wat kan er eventueel aan gedaan worden ?
of beterd dit vanzelf als ze wat ouder is ?

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 16 september 2009 - 19:20

Geen ervaring mee..

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#3 Geplaatst 16 september 2009 - 21:43

Wat is het probleem pcs.
gaat ze op haar rug draaien?
is ze wel vruchtbaar?
de kater is dat een ervaren kater?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

tsi-chi
tsi-chi
  • 247 berichten

#4 Geplaatst 17 september 2009 - 19:17

of ze vruchtbaar is weten we niet , ze heeft nog nooit een nestje gehad.
ze begint gewoon weg te stappen als hij wil dekken of ze draaid idd op haar rug en soms slaat ze zelfs naar de kater,
voor hem zou het ook de eerste keer zijn  ,hij heeft nog nooit gedekt.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#5 Geplaatst 17 september 2009 - 21:57

Dan kan ik je alleen maar aanraden wanneer ze echt goed krols is naar een ervaren dekkater te gaan.
Zeker met zo'n poes is een ervaren dekkater een pre.
Vaak als ze het eenmaal een keer ervaren heeft, laat ze het een volgende keer makkelijker toe.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#6 Geplaatst 18 september 2009 - 00:07

of heel veel geduld hebben. Brie ging/gaat heel graag bij de katers - eerst was het Easy maar de laatste maanden had ze een dikke voorkeur voor Brody. Om de zoveel weken wou ze enkele dagen bij Brody zijn (ze zijn allebei volledig getest dus was het ok dat ze babietjes zouden krijgen) dan was ze een en al "kronkel" en mocht Brody haar proberen te dekken maar op het laatste moment draaide Brie zich altijd op haar zij zodat er niets kon gebeuren, maar toch wou ze altijd bij de kater zijn. Dit spelletje heeft geduurd van januari 2009 tot enkele weken geleden - want rond 06/10/09 verwacht Brie (= 2 jaar ondertussen) dan toch haar eerste kittens :LOL: . Had het eigenlijk niet meer verwacht maar 't is dan toch gelukt.

dus heel veel geduld soms, kan ook helpen.

Bewerkt door Veerle, 18 september 2009 - 00:08.

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 23 september 2009 - 23:14

Veerle zei:

want rond 06/10/09 verwacht Brie (= 2 jaar ondertussen) dan toch haar eerste kittens :LOL: . Had het eigenlijk niet meer verwacht maar 't is dan toch gelukt.

dus heel veel geduld soms, kan ook helpen.

Kunnen we samen aftellen, Tirza verwacht dan ook kittens.

kletskater
kletskater
  • 97 berichten

#8 Geplaatst 24 september 2009 - 09:19

ik heb één poes die is 2 keer op dekking geweest en liet zich 2 keer niet dekken(door een ervaren kater)
nu thuis weer krols geworden heeft ze enkele dagen mijn dekkater gedekt(dominantie?) om zich vervolgens wel te laten dekken. Dag 2 deden ze het zelfs elke 3-5 minuten!!
kortom het kan!
evt een andere/ mogelijk ervarener kater zoeken zou de oplossing kunnen zijn.

tsi-chi
tsi-chi
  • 247 berichten

#9 Geplaatst 03 oktober 2009 - 19:38

allemaal alvast bedankt ,
ik denk dat ik gewoon geduldig ga afwachten .
we hebben ondertussen een schoon katertje speciaal voor haar bij gehaald , hij is nu nog wat jong , maar ze zoekt toch al zijn gezelschap op , dus hopelijk als hij oud genoeg is mag hij haar wel dekken.
afwachten dus he

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 04 oktober 2009 - 16:01

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#11 Geplaatst 13 oktober 2009 - 09:25

Je poes is toch ook nog jong hé.
In onze Cattery mogen de poezen pas op dekking gaan wanneer ze de 18 maanden gepasseerd zijn.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

tsi-chi
tsi-chi
  • 247 berichten

#12 Geplaatst 15 oktober 2009 - 19:18

ik denk niet dat 1 jaar echt te jong is voor een poes om te laten dekken ,zeker niet omdat ze al zo vaak krols geweest is , wat volgens mij eigenlijk ook niet echt gezond is ,daarbij ik laat het volledig aan haar over , wil ze gedekt word dan zal het gebeuren , anders niet .

Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#13 Geplaatst 17 oktober 2009 - 21:50

Die van ons is voor de eerste keer gedekt in Juli toen ze iets meer dan 1 jaar was. het was al de 2de keer dat ze serieeeeus krols was.. mar helaas geen kitties. Nochthans was het 'grote liefde' tussen de 2. Ik wacht gewoon af tot ze terug krols wordt, waarschijnlijk einde deze maand. Je kan de natuur ook niet diwngen he. En het kan altijd zijn dat je poesjelief gewoon niet (snel) zwanger kan worden he.

Bewerkt door raggedy cats, 17 oktober 2009 - 21:52.