Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwe opvanger, introductie?

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#16 Geplaatst 03 februari 2016 - 12:52

Ik zal in mijn topic nog eens iets schrijven zie, dan vind je het makkelijk :goofy:
Meppen en schreeuwen betekent inderdaad de deur weer toe...

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#17 Geplaatst 04 februari 2016 - 19:48

Bedankt Murron en Machteld!
Ik heb inderdaad beide topics al doorgelezen, ben nog eens door dat van jou gegaan Machteld, top trouwens dat het zo goed gaat nu!

Ik moet bekennen dat ik gisteren mijn stoute schoenen heb aangetrokken en mijn stap terug niet zo ver ging.
Ik heb hen opnieuw samen eten gegeven zoals elke avond, met de deur open zaten ze alle 3 op een rij. Ik was te laat om Dalice haar kom neer te zetten (3 katten, 2 handen) en ze stak haar hoofd al bij in die van Dixi. Vreemd genoeg totaal geen probleem, als er tonijn aan te pas komt kan alles precies? :o
Ik heb daarna de deur open gelaten en ben bij Dalice in de kamer gaan zitten.
Toen was het Django zijn beurt, hij is minstens 6x haar kamer komen binnen sjokken.
Dalice blies veel op hem  in het begin maar telkens was ze snel terug afgeleid als ik haar aaide. Django interesseerde het niks, hij heeft rustig zitten eten, drinken, en overal eens rondgesnuffeld.
Na enkele keren zat Dalice bij mij op de zetel (een stuk lager bij de grond ook) en toen blies ze al niet meer op Django, zelfs niet toen hij tot aan de zetel liep.
Ben dus heel trots op beide, Django heeft het perfecte karakter voor zo'n katten want hij geeft hen tijd en vermijdt confrontaties.

Vandaag hetzelfde ritueel. Opnieuw zonder problemen samen gegeten en nog even in elkaars buurt rondgetrappeld.
Als ik aan kom met hun bakjes stonden ze ook alle 3 door elkaar te trappelen. Iemand een verklaring hiervoor? Ik snap niet dat Dalice anders zo angstig reageert op vreemde katten maar als ik met eten klaarsta loopt ze er gewoon tegenaan. Zo diep zit het dan toch niet lijkt mij?

Django zit mee in de kamer en zo ligt Dalice erbij, ze keert hem de rug toe :p
Geplaatste afbeelding