Spring naar inhoud

- - - - -

Onze twee poezen voorbereiden op komst baby

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
superfristi
superfristi
  • 105 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 28 januari 2016 - 11:15

Ik ben al een hele tijd niet meer op dit forum geweest maar zit met een vraag.

Ik ben momenteel 30 weken in verwachting en wil onze twee poezen zo goed mogelijk voorbereiden op de komst van ons zoontje.
Onze twee poezen zijn bijna vier jaar en hebben niet veel ervaring met kindjes.

Zelf heb ik al enkele dingen gevonden die we gaan doen:
- Dit weekend gaan we de box klaarzetten in de woonkamer en mogen ze regelmatig naar de babykamer gaan kijken zodat ze al wat wennen aan de nieuwe spullen in ons huis.
- Ik blijf hen momenteel evenveel aandacht geven als altijd. Niet meer dan anders omdat ik wil vermijden dat ze daardoor na de bevalling ineens veel minder aandacht gaan krijgen. Ook heb ik al afgesproken met mijn man om ook na de bevalling op dezelfde tijdstippen als nu brokjes te geven enz.
- Mijn man neemt kleertjes mee die de baby heeft aangehad in het ziekenhuis zodat de poezen al een beetje aan de geur kunnen wennen van ons kindje.
- We zorgen dat ze plaatsjes hebben waar ze zich kunnen afzonderen als het eens te stressvol is voor hen.

Het zijn twee ongelofelijk lieve schatten en wil hen zoveel mogelijk stress besparen.

Heeft er nog iemand tips of ervaringen om te delen?

Groetjes!
Geplaatste afbeelding
Guinness & Muffin

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#2 Geplaatst 28 januari 2016 - 14:03

Ik denk dat jullie al goed bezig zijn,omdat ze in de box en babykamer mogen snuffelen.
Zelf denk ik dat dieren het weten,voelen dan wel ruiken dat er een kindje aankomt( dat je zwanger bent)
Zolang je ze niet angstvallig bij de baby weghoudt of juist dwingt tot contact,komt het wel goed.
Als de kat weg wil,laten gaan,maar meestal gaan ze de kleine besnuffelen en zelfs bij de baby liggen.

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 29 januari 2016 - 10:02

goed bezig zou ik zo zeggen! heel veel succes met de bevalling en geniet van de baby en de katjes.

superfristi
superfristi
  • 105 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 29 januari 2016 - 17:15

Dankjewel voor jullie reacties! :)
Toen mijn metekindje nog een baby was gingen ze inderdaad ook wel snuffelen maar zelf moest je niet met de baby naar hen gaan.
Maarja die was hier ook niet zo heel vaak dus ze konden er ook niet echt aan wennen.
Geplaatste afbeelding
Guinness & Muffin