Spring naar inhoud

- - - - -

Bloed onder nageltjes

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 29 januari 2016 - 19:13

Vorige week dachten we dat Trixie een blaasontsteking had. Ze had op het tapijt geplast en miauwde toen ze uit de bak kwam. De dierenarts vond eigenlijk niks speciaals in de urine, heeft nog een test op diabetes gedaan en een kweek gedaan met dat urinestaal. Ze werd op ab gezet. Die kuur is nu gedaan en toch stapt ze nog altijd wat moeizaam de trap op. Dus de da heeft ontstekingsremmers voor drie dagen gegeven en maandag moeten we nog eens bellen.

Nu zag ik daarnet dat er bloed zit onder twee nageltjes aan haar linkervoorpoot. Ik kon het niet goed zien want ze is zo pluizig tussen haar pootjes en ze laat het ook niet goed toe om ernaar te kijken. Ik denk dus dat ze daardoor pijn heeft in de kattenbak en dat er helemaal geen blaasontsteking is. Heeft iemands kat dit al voorgehad? Denk dat ik nu gewoon die ontstekingsremmers ga geven en het wat in het oog houd dit weekend. Kan ik ondertussen nog iets doen?

En wij maar feliway insteken, ons zorgen maken dat ze te veel stress heeft, kijken naar speciaalvoer,...  :rolleyes:

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 29 januari 2016 - 19:59

Molleke hinkte op een dag.Er was een beetje bloed aan haar poot.Direct naar de da gegaan en het was een ingegroeide nagel.De da heeft de nagel verwijdert en alles was in orde.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Tylwyth
Tylwyth
  • 190 berichten

#3 Geplaatst 30 januari 2016 - 12:56

Ik gok ook op een ingegroeide nagel, vandaag ook nog met ons poes langst de DA geweest voor haar nagels te knippen want ze had weer van Jan. :(

Zelf knippen als je moedig genoeg bent of even langst de DA ervoor en proberen zo goed mogelijk in't oog te houden in de toekomst.
Als het echt erg ingegroeid is zou ik hoe dan ook even langst de DA gaan, langst de ene kant omdat ik een sissie ben en de DA dat vééél beter kan dan ik, maar ook omdat er in zo'n gevallen al wel eens een spuitje antibiotica aan te pas komt of andere extra verzorging voor de poezelige voetjes. ;)

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 31 januari 2016 - 09:24

Ik knip de nagels zelf maar die ingegroeide nagel,dat durfde ik niet.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 02 februari 2016 - 16:32

Gisteren naar de da geweest en er is een ontsteking op een nagel of 3 aan haar linker voorpoot. Geen ingegroeide nagel. We zijn een tijdje geleden veranderd van klontervormende kattenbakvulling naar houtpellets en ze is hier waarschijnlijk allergisch aan. Wel jammer, want die waren zo veel beter qua geur :( maar we moeten dus terug naar de vorige vulling en nageltjes 2x per dag kuisen. En dat heeft ze graag zenne  :catmad

Tylwyth
Tylwyth
  • 190 berichten

#6 Geplaatst 02 februari 2016 - 17:23

Aiai Murron, veel moed en succes gewenst :geluk:
Hopelijk zijn haar nageltjes snel weer in orde.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.873 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 02 februari 2016 - 20:15

Veel succes! Ik zie het al voor me ;)
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#8 Geplaatst 02 februari 2016 - 20:19

Bekijk berichtMurron, op 02 februari 2016 - 16:32, zei:

Gisteren naar de da geweest en er is een ontsteking op een nagel of 3 aan haar linker voorpoot. Geen ingegroeide nagel. We zijn een tijdje geleden veranderd van klontervormende kattenbakvulling naar houtpellets en ze is hier waarschijnlijk allergisch aan. Wel jammer, want die waren zo veel beter qua geur :( maar we moeten dus terug naar de vorige vulling en nageltjes 2x per dag kuisen. En dat heeft ze graag zenne  :catmad
:geluk:

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#9 Geplaatst 03 februari 2016 - 01:04

Toch plezant als ze da zo graag hebben hé, succes ermee :geluk:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 03 februari 2016 - 04:30

Bekijk berichtZajin, op 03 februari 2016 - 01:04, zei:

Toch plezant als ze da zo graag hebben hé, succes ermee :geluk:

Dat was een mopje he Zajin :lachen: bij de dierenarts was ze nogal een klaagzang aan't afsteken... Maar mijn man heeft mij daarnet goed geholpen en we hebben het samen vrij deftig kunnen doen. We gaan het twee keer per dag doen zodat het zeker mooi ontsmet is.

juleken
juleken
  • 7.132 berichten

#11 Geplaatst 04 februari 2016 - 20:48

Ocharm toch, hopelijk geneest het snel. Geef haar maar een dikke knuffel  :hug:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 04 februari 2016 - 22:22

Dankje juleken  :flower:
We geven haar twee keer per dag een dikke knuffel met ontsmettingsmiddel ;) gelukkig komt ze wel nog knuffelen in zetel daarna, ze vergeet snel :lachen:

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#13 Geplaatst 06 februari 2016 - 23:57

Bekijk berichtMurron, op 03 februari 2016 - 04:30, zei:

Dat was een mopje he Zajin :lachen: bij de dierenarts was ze nogal een klaagzang aan't afsteken... Maar mijn man heeft mij daarnet goed geholpen en we hebben het samen vrij deftig kunnen doen. We gaan het twee keer per dag doen zodat het zeker mooi ontsmet is.

Ja dat had ik wel door hoor :lachen: ik had er beter deze :x bijgezet, dat wist je dat ik het wist :catscratchhead :catscratchhead kun je nog volgen ? O:)

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 07 februari 2016 - 05:02

:lachen: je wordt al een dagje ouder he Zajin, ik snap het hoor :x

Ondertussen mogen we haar pootje aanraken zonder dat ze het wegtrekt. Ze heeft wel rond een nagel nog nieuw opgedroogd bloed zitten. Moet na het weekend wel weg zijn denk ik, anders weer da. Zorgenkindje zeg. Ik vraag me af of ik de voedselverrijking ook beter even weg neem, uiteindelijk kunnen er ook restjes eten onder haar nagels geraken zo he.