Spring naar inhoud

- - - - -

Almo of Applaws?

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp
Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 30 januari 2016 - 22:57

Over een paar maanden komt hier een katje wonen (hopelijk 2, als ik mijn ouders kan overtuigen, maar daar gaat het hier nu niet over) en ik heb mij vandaag eens verdiept in de verschillende soorten voer. Het stond al vast dat Whiskas en co hier niet zou binnenkomen, en hoewel Royal Canin een goede naam heeft, had ik al door dat dit toch niet ideaal is.

Ik vergeleek de prijzen van enkele betere merken met elkaar, waarbij ik de zakken van 2 kg brokjes met kip met elkaar vergeleek. Almo Nature kwam hier als beste uit en lijkt me echt wel een merk van degelijke kwaliteit. Meer dan de helft vlees, en het bevat niet erg veel graan.

Orijen is uiteraard goed, maar het prijsverschil met Almo is wel erg groot.

Toen was er ook nog Applaws, wat 80% vlees bevat en graanvrij is. In de vergelijking met de zakken van 2 kilo kost het iets meer dan Almo, maar het is er ook in zakken van 7,5 kilo, waardoor het per kilo net iets minder kost. En bij Zooplus kun je die zakken van 7,5 kilo per 2 bestellen, wat ook weer wat voordeel oplevert. Bij Almo bestaat deze optie niet, daar zijn het zakken van 12 kilo, en dat vind ik te veel.
Als de zakken van 7,5 kilo zouden kunnen, zou ik een goede voerton halen waar de zak in kan, en dan telkens een hoeveelheid voor een week of zo uithalen, zodat de ton niet dagelijks open moet.

Mijn vraag is dus (er voorlopig van uitgaande dat er 1 katje komt) als volgt: is een zak van 7,5 kilo vlug genoeg op, of is deze hoeveelheid echt te veel?
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#2 Geplaatst 30 januari 2016 - 23:01

Bekijk berichtAudrey57, op 30 januari 2016 - 22:57, zei:

Over een paar maanden komt hier een katje wonen (hopelijk 2, als ik mijn ouders kan overtuigen, maar daar gaat het hier nu niet over) en ik heb mij vandaag eens verdiept in de verschillende soorten voer. Het stond al vast dat Whiskas en co hier niet zou binnenkomen, en hoewel Royal Canin een goede naam heeft, had ik al door dat dit toch niet ideaal is.

Ik vergeleek de prijzen van enkele betere merken met elkaar, waarbij ik de zakken van 2 kg brokjes met kip met elkaar vergeleek. Almo Nature kwam hier als beste uit en lijkt me echt wel een merk van degelijke kwaliteit. Meer dan de helft vlees, en het bevat niet erg veel graan.

Orijen is uiteraard goed, maar het prijsverschil met Almo is wel erg groot.

Toen was er ook nog Applaws, wat 80% vlees bevat en graanvrij is. In de vergelijking met de zakken van 2 kilo kost het iets meer dan Almo, maar het is er ook in zakken van 7,5 kilo, waardoor het per kilo net iets minder kost. En bij Zooplus kun je die zakken van 7,5 kilo per 2 bestellen, wat ook weer wat voordeel oplevert. Bij Almo bestaat deze optie niet, daar zijn het zakken van 12 kilo, en dat vind ik te veel.
Als de zakken van 7,5 kilo zouden kunnen, zou ik een goede voerton halen waar de zak in kan, en dan telkens een hoeveelheid voor een week of zo uithalen, zodat de ton niet dagelijks open moet.

Mijn vraag is dus (er voorlopig van uitgaande dat er 1 katje komt) als volgt: is een zak van 7,5 kilo vlug genoeg op, of is deze hoeveelheid echt te veel?
ik vind 7, 5 kilo veel,voor 1 katje, maar als je het idd goed afsluit , zou het moeten  kunnen.
Ik denk dat er dat wel meer mensen doen

Bewerkt door lilymaya, 30 januari 2016 - 23:03.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 30 januari 2016 - 23:05

Het is moeilijk in te schatten vind ik, als ik de rayon met zakken RC passeer, denk ik ook altijd dat er meer in de zakken zit dan het effectieve gewicht dat er op vermeld staat. Ik wacht nog even wat ervaringen af. :-)

Alvast bedankt voor je reactie!
Happiness can be found

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#4 Geplaatst 30 januari 2016 - 23:26

Bekijk berichtAudrey57, op 30 januari 2016 - 23:05, zei:

Het is moeilijk in te schatten vind ik, als ik de rayon met zakken RC passeer, denk ik ook altijd dat er meer in de zakken zit dan het effectieve gewicht dat er op vermeld staat. Ik wacht nog even wat ervaringen af. :-)

Alvast bedankt voor je reactie!
ik zou niet voor RC kiezen ;)

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 30 januari 2016 - 23:32

Nee hoor! Ik bedoelde gewoon dat ik de hoeveelheid in een zak al moeilijk in te schatten vind, laat staan de hoeveelheid die een kat per dag/week/maand eet. En dan zal dit per merk nog verschillen...
Happiness can be found

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#6 Geplaatst 31 januari 2016 - 00:05

Bekijk berichtAudrey57, op 30 januari 2016 - 23:32, zei:

Nee hoor! Ik bedoelde gewoon dat ik de hoeveelheid in een zak al moeilijk in te schatten vind, laat staan de hoeveelheid die een kat per dag/week/maand eet. En dan zal dit per merk nog verschillen...
van Applaws zullen ze minder nodig hebben denk ik..

Bewerkt door lilymaya, 31 januari 2016 - 00:05.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 31 januari 2016 - 02:25

Almo brokken vonden ze niet lekker hier.  Natvoer wel.

Ik ben heel tevreden over het duitse merk JOSERA , verkrijgbaar bij zooplus.de , qua prijs vind ik het ook goed zitten.  Hier krijgen de binnenkatten de versie voor gevoelige katten (darmproblemen) en de buitenkatten krijgen de versie voor kieskeurige katten. Ze hebben ook kittenbrokken.

Nashota
Nashota
  • 17.932 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 31 januari 2016 - 11:31

Je hebt ook nog Acana (komt van dezelfde makers als Orijen) 70% vlees en geen granen, met 6,8 kilo (42,99) kan 1 katje maanden vooruit.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 31 januari 2016 - 12:44

Klinkt ook goed  :cat maar Applaws is wat goedkoper, en bevat meer vlees. Dus mijn voorkeur gaat daar naar uit, als ik het goed kan bewaren natuurlijk.
Happiness can be found

Poeslap
Poeslap
  • 1.615 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 31 januari 2016 - 12:50

Je kunt altijd een voederton kopen. Van zodra je zak geopend is, steek ik hem daarin (ik heb er een van de Aveve). Ik heb daarnaast een kleinere doos van de Action en die is dan gevuld met kleinere hoeveelheden voer. Dan hoeft de voederton niet al te vaak open.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 31 januari 2016 - 17:46

Die van curver schijnen goed te zijn. Ik vond deze: https://www.bol.com/...00000025082948/

Maar hoe zat nu ook alweer met kilogram en liter? Kan er in deze container 7,5 kilo Applaws...
Happiness can be found

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 31 januari 2016 - 17:54

Voor mij zijn die openingen te klein voor mijn schepbekertjes.

Wij hebben deze containers staan : https://www.bol.com/...963&itm_role=in

Maar bij veel merken kan je de zakken ook weer netjes sluiten dmv zo'n zipseal

Bewerkt door *bonnie*, 31 januari 2016 - 17:54.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 31 januari 2016 - 18:24

De bak zou slechts 1 keer in de week open moeten, dus dan doe ik hem gewoon helemaal open, dat is het probleem niet.

Ik vraag me af of er in de container van 10 liter, 7,5 kilo brokjes kan?
Happiness can be found

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#14 Geplaatst 31 januari 2016 - 19:06

Ik had vroeger zo'n container van 10 l en ik had zakken van 10 kg, dat ging er net niet helemaal in, dus ik denk dat jou 7,5 kg er zeker helemaal ingaat.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 31 januari 2016 - 19:20

Bekijk berichtZajin, op 31 januari 2016 - 19:06, zei:

Ik had vroeger zo'n container van 10 l en ik had zakken van 10 kg, dat ging er net niet helemaal in, dus ik denk dat jou 7,5 kg er zeker helemaal ingaat.

Hmmm, ik stelde de vraag ook op Facebook en daar zei iemand dat ze een container van 35 liter heeft, en dat daar 12 à 15 kilo brokjes in kan. Ben je zeker dat jouw container vroeger 10 liter was?
Ik heb hier 2 jaar terug gebladerd, en ik vind er geen draadje over, dus ik ga een apart topic openen om het overzicht te bewaren.
Happiness can be found