Spring naar inhoud

- - - - -

Krabpaal kiezen...

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 30 januari 2016 - 23:29

Na lang rondzoeken en vergelijken op Zooplus, twijfel ik nog tussen 2 krabpalen:

http://www.zooplus.n...67653?rrec=true

http://www.zooplus.n...67655?rrec=true

Ze lijken nogal op elkaar, dat had ik deze namiddag tijdens het zoeken nog niet door, ik zag het net :lachen:
Het belangrijkste verschil lijkt in de bodemplaat te zitten. Bij de eerste is die iets groter, waardoor de paal me stabieler lijkt. Bij de tweede is de plaat dan weer verzwaard, wat ook voor stabiliteit zorgt. De hoogte is quasi hetzelfde.

Heeft iemand 1 van deze palen in huis?
Of misschien hebben jullie nog meer ideeën of aanraders?

Bewerkt door Audrey57, 30 januari 2016 - 23:30.

Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#2 Geplaatst 30 januari 2016 - 23:35

Bekijk berichtAudrey57, op 30 januari 2016 - 23:29, zei:

Na lang rondzoeken en vergelijken op Zooplus, twijfel ik nog tussen 2 krabpalen:

http://www.zooplus.n...67653?rrec=true

http://www.zooplus.n...67655?rrec=true

Ze lijken nogal op elkaar, dat had ik deze namiddag tijdens het zoeken nog niet door, ik zag het net :lachen:
Het belangrijkste verschil lijkt in de bodemplaat te zitten. Bij de eerste is die iets groter, waardoor de paal me stabieler lijkt. Bij de tweede is de plaat dan weer verzwaard, wat ook voor stabiliteit zorgt. De hoogte is quasi hetzelfde.

Heeft iemand 1 van deze palen in huis?
Of misschien hebben jullie nog meer ideeën of aanraders?
ik denk dat zooplus niet echt de beste  krabpalen heeft, maar ze zijn dan ook niet écht  zo duur.
Degelijke palen kosten meer, en daar kan je onderdelen van vervangen .
Ik denk dat Petfun, kratzbaeume,  katzendeko heel goede krabpalen verkoopt.
Zelf heb ik er van Drapaki, en daar ben ik heel tevreden  over.

Bewerkt door lilymaya, 30 januari 2016 - 23:36.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 31 januari 2016 - 00:10

Waar je op moet letten is dat de sisalpalen ten minste 11 cm diameter hebben en liefst nog meer.
Die van 9 buigen snel door als je katten hebt die wat zwaarder en groter zijn.
Je let er best ook op dat de ligplaatsen groot genoeg zijn en gemakkelijk bereikbaar, wat met dit model al niet is alles staat onder mekaar.
Je spaart beter wat langer voor iets mooier en beter qua structuur.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 31 januari 2016 - 00:52

Krabpalen komen er in alle vormen en maten en vooral...in alle prijscategorieën :louche: je moet wat afwegen wat je wil. Iets goedkopere paal die je binnen een jaartje of twee moet vervangen, of duurdere paal die jaren mee kan. Ik heb er al veel gehad en de paal die we nu hebben (http://m.zooplus.nl/...tot260cm/524381, wel uitverkocht) is de beste tot hier toe. Ik ben gewoon echt geen fan van pluche op een krabpaal, wordt zo snel vuil, en de palen zijn meestal te smal en breken snel af.

Het is inderdaad, zoals catherine zegt, belangrijk dat de palen een goeie diameter hebben. De sisalpalen moeten ook lang genoeg zijn zodat een kat zich volledig kan uitstrekken om eraan te krabben. Te korte stukjes zijn niet goed. Onze paal heeft onderaan 70 cm sisal voor het eerste hangmatje, zijn ze zot van. Niet iedereen heeft zo veel geld voor een paal opzij staan en het is ook je eerste katje dacht ik? Dus je kan wel effe voor een goedkoper model gaan en zien wat ze leuk vindt.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 31 januari 2016 - 01:03

Ik heb als kind wel katten gehad, maar dat is al erg lang geleden. Dit is de eerste keer dat ik zelf dingen uitzoek en koop, dus je kunt wel stellen dat dit m'n eerste katje is. :-)

Bekijk berichtMurron, op 31 januari 2016 - 00:52, zei:

Dus je kan wel effe voor een goedkoper model gaan en zien wat ze leuk vindt.

Dit dacht ik ook.

Bekijk berichtcatherine, op 31 januari 2016 - 00:10, zei:

Waar je op moet letten is dat de sisalpalen ten minste 11 cm diameter hebben en liefst nog meer.
Die van 9 buigen snel door als je katten hebt die wat zwaarder en groter zijn.
Je let er best ook op dat de ligplaatsen groot genoeg zijn en gemakkelijk bereikbaar, wat met dit model al niet is alles staat onder mekaar.
Je spaart beter wat langer voor iets mooier en beter qua structuur.

Goede tip ivm de diameter, bedankt! Het zal er natuurlijk ook vanaf hangen welk katje we in huis halen.
De bereikbaarheid is inderdaad iets om over na te denken.
De prijs kan wat mij betreft nog wel wat omhoog hoor, maar zodra die boven de 100 gaat, zie ik een rood knipperlicht in mama haar ogen :lachen: Dit leek me, voor die prijs, een goed beginmodel.
Ik kan natuurlijk ook afspreken dat, als ik deze koop en hij is binnen het jaar gesloopt, zij dan maar een nieuwe koopt.  :mrgreen:

Bekijk berichtlilymaya, op 30 januari 2016 - 23:35, zei:

ik denk dat zooplus niet echt de beste  krabpalen heeft, maar ze zijn dan ook niet écht  zo duur.
Degelijke palen kosten meer, en daar kan je onderdelen van vervangen .
Ik denk dat Petfun, kratzbaeume,  katzendeko heel goede krabpalen verkoopt.
Zelf heb ik er van Drapaki, en daar ben ik heel tevreden  over.

Klopt, ze zijn niet erg duur. Om mee te beginnen kan het wel dacht ik, maar ik heb nog tijd om wat rond te kijken.
Ik heb me nog niet zo verdiept in merken, bedankt voor de tips!

Bewerkt door Audrey57, 31 januari 2016 - 01:04.

Happiness can be found

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 31 januari 2016 - 01:27

Zo, net toevallig nog een site ontdekt door een post op Facebook. Enkele voorbeelden, ik ga morgen eens uitgebreid rondneuzen.

http://www.witjesver...bpaal-kim-bruin

http://www.witjesver...l-florida-grijs

Geen idee of de kwaliteit goed is. Om dat te beoordelen heb ik eerst wat slaap nodig ;-)

Happiness can be found

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 31 januari 2016 - 02:20

Ik heb die natural paradise paal van zooplus, heel content van 149 euro

En ik heb 2 maine coon palen waaronder big ben (niet van zooplus) en ook heel content van

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 31 januari 2016 - 08:03

Ik koop enkel krabtonnen.De palen zijn op een paar maand kapot hier.Maar ja,onze Casper weegt 9kg.Is een ragdoll op en top.Dus zijn gewicht en grote ook.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Poeslap
Poeslap
  • 1.803 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 31 januari 2016 - 08:31

Ik heb ook een goedkope paal op Zooplus gekocht en inderdaad, de kwaliteit is inderdaad minder. Al tapijt van losgekomen, nu ook sisal. Ik lap hem wat op, maar ik laat hem voorlopig staan. Hier staat ook nog een krabpaal van de Lidl en ook nog een krabton van Trixie, en die worden toch vaker gebruikt (net als kartonnen dozen door Puen :cat) en die zien er beiden nog heel goed uit, dus...

Vooral die krabton gaat nog heel lang meegaan, denk ik.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 31 januari 2016 - 09:20

Dus zijn gewicht en" grote" ook.Heb een DIKKE FOUT geschreven.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 31 januari 2016 - 09:51

Bekijk berichtDORIS, op 31 januari 2016 - 08:03, zei:

Ik koop enkel krabtonnen.De palen zijn op een paar maand kapot hier.Maar ja,onze Casper weegt 9kg.Is een ragdoll op en top.Dus zijn gewicht en grote ook.

Ik heb hier 6 maine coons waarvan de 2 zwaarste ongeveer 9 kg zijn.  Hier enkel krabpalen van petfun, drapaki en eentje van katzen deko.  Zijn heel stabiel en sterk voor grote katten.  Vol hout, zware onderplaat en sisalpalen met diameter 15 cm. Zeker zijn geld waard!

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 31 januari 2016 - 10:09

Ik ben niet van plan een ragdoll of maine coon in huis te nemen ;-)

Krabtonnen vind ik ook mooi, maar ik heb het idee dat ze daar weinig mee kunnen. Een krabpaal heeft op het eerste zicht meer lig- en verstopplekjes, er lijken meer mogelijkheden te zijn. Of heb ik het mis?
Happiness can be found

Poeslap
Poeslap
  • 1.803 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 31 januari 2016 - 10:28

Goh, het ligt misschien aan mijn katten, maar op mijn krabpalen liggen ze enkel de op de bovenste ligplaats, in de holletjes zelf gaan ze niet liggen. Bij de krabton liggen ze meestal ook gewoon bovenaan, enkel Pomme zit er af en toe eens binnen in te liggen.

Maar hier in huis staan er er ook veel mandjes, dus als ze ergens in willen kruipen is het eerder in die mandjes.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 31 januari 2016 - 10:49

Ik denk dat je die van witjes verzendhuis beter links laat liggen, ik bedoel die zien er op de foto zelfs al gammel uit, en bij de bruine staat paal diameter 7/8 cm dat is heel erg dun hoor.
Naar mijn mening ben je dan beter uit met die van zooplus.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Ailure
Ailure
  • 5.426 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 31 januari 2016 - 11:32

Ik heb twee palen staan en waar ik echt héél content mee ben is deze:
Geplaatste afbeelding
  • Super stevig, hij wankelt echt niks en mijn kat doet er soms echt wild op.
  • Heeft zowat van alles: holletjes, een hangmatjes, mandjes, krabton, krabpalen, balletjes om te spelen.
  • Je kan dat bovenste mandje uitwassen als je dat wenst.
Vind hem meer dan zijn geld waard. De sisal is ook nog altijd nergens losgekomen of versleten. Hij ziet er (afgezien van de haren ;)) nog als nieuw uit. Hij komt ook van Zooplus: http://www.zooplus.n...naf180cm/379679

Bewerkt door Ailure, 31 januari 2016 - 11:32.