Spring naar inhoud

- - - - -

Krabpaal kiezen...

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#16 Geplaatst 31 januari 2016 - 12:37

Je moet het wel bekijken als je die al een tijdje in gebruik  hebt natuurlijk ;)

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 31 januari 2016 - 13:10

Nashota: ja, dat zag ik vanmorgen ook. Hij leek steviger deze nacht.

Ailure: Wauw, dat is een mooie! Maar meer dan 200 euro? Dat krijg ik niet verkocht :lachen:

Ik hoor van veel mensen (vrienden, kennissen, vreemden) dat de palen van Zooplus toch wel stevig zijn. Voor een eerste exemplaar volstaat dit wel denk ik.
Dan kan ik inderdaad ervaren wat hij/zij er mee doet en hoe die het meest gebruikt wordt. Waar ik nu wel nog over twijfel is wat hier gezegd werd over dat alles nogal boven elkaar staat...
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 31 januari 2016 - 14:55

Bekijk berichtAudrey57, op 31 januari 2016 - 13:10, zei:

Nashota: ja, dat zag ik vanmorgen ook. Hij leek steviger deze nacht.

Ailure: Wauw, dat is een mooie! Maar meer dan 200 euro? Dat krijg ik niet verkocht :lachen:

Ik hoor van veel mensen (vrienden, kennissen, vreemden) dat de palen van Zooplus toch wel stevig zijn. Voor een eerste exemplaar volstaat dit wel denk ik.
Dan kan ik inderdaad ervaren wat hij/zij er mee doet en hoe die het meest gebruikt wordt. Waar ik nu wel nog over twijfel is wat hier gezegd werd over dat alles nogal boven elkaar staat...
Op zooplus .de  net geen 200 eur :ha  http://www.zooplus.d...ber180cm/343917

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 31 januari 2016 - 15:10

Bekijk berichtCVR, op 31 januari 2016 - 14:55, zei:

Op zooplus .de  net geen 200 eur :ha  http://www.zooplus.d...ber180cm/343917

Die heb ik ookal lang in het vizier maar wat mij daar tegenhoudt is het feit dat die wit is ... mee die sphynxen zou dat na nog geen week al helemaal bruin zien

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 31 januari 2016 - 15:31

Bekijk berichtjacob, op 31 januari 2016 - 09:51, zei:

Ik heb hier 6 maine coons waarvan de 2 zwaarste ongeveer 9 kg zijn.  Hier enkel krabpalen van petfun, drapaki en eentje van katzen deko.  Zijn heel stabiel en sterk voor grote katten.  Vol hout, zware onderplaat en sisalpalen met diameter 15 cm. Zeker zijn geld waard!
Ik ken die krabpalen.Ze zijn mooi en stevig maar hier gebruiken ze enkel de bovenste plaats.
In die krabtonnen liggen overal.Ik weet ook niet waarom.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 31 januari 2016 - 15:37

CVR: Ik krijg 100 euro voor een krabpaal nog niet verkocht :lachen: 80-90 euro is het maximum. Als ze dan zien dat het katje zo'n paal echt veel gebruikt, is er voor een volgende wel meer budget.

Nu zag ik deze nog, wat vinden jullie daar van?
http://www.zooplus.d...61328?rrec=true

EDIT: dezelfde op de Nederlandse site. De beige is goedkoper in Duitsland.
http://www.zooplus.n...85843?rrec=true

Bewerkt door Audrey57, 31 januari 2016 - 15:39.

Happiness can be found

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 31 januari 2016 - 20:00

Hmmm, die hier net boven toch maar niet. Schijnt niet erg stevig te zijn. De La Digue uit de eerste post doet nog mee, en ik heb er nog enkele gevonden:

La Digue: http://www.zooplus.n...ot/180cm/467653

--> Lekker hoog, maar alles staat nogal boven elkaar, en iemand zei dat dit niet zo goed is.

Cat's Home: http://www.zooplus.n...el/140cm/274414

--> Mooi, ziet er stevig uit. Hij is niet erg hoog, en hij lijkt me ook niet erg veel mogelijkheden te hebben. Zal een kat hier niet gauw op uitgekeken zijn?

Ikaros: http://www.zooplus.n...el/160cm/274434

--> Ietsje anders dan anders, die ligschaal bovenaan ziet er leuk uit, en de kat kan zigzaggen om de verschillende niveaus te bereiken. Maar is zo'n hangmandje niet erg breekbaar?

Berenhol: http://www.zooplus.n...el/120cm/185842

--> Veel mogelijkheden, maar wel nogal laag. Een kat zit liever iets hoger denk ik dan. Misschien iets te veel mogelijkheden op zo'n kleine ruimte?

Peneplope: http://www.zooplus.n...el/120cm/519939

--> Idem vorige: veel mogelijkheden, maar laag.

Zo, weer de keuze wat opengetrokken, van nul begonnen en meerdere modellen uitgezocht. Meningen graag :thumb:

-->
Happiness can be found

Kaprice
Kaprice
  • 4.998 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 31 januari 2016 - 21:04

Ik  zou eigenlijk maar één van vijf overwegen, en dat is de eerste…
Hier merk ik wel hoe graag ze de hoogte in gaan, ze klimmen altijd eerst naar de hoogste plekjes eerst! En wees gerust hier hangen en klimmen ze langs de palen omhoog, want langs het trapje is té makkelijk.
En een krabpaal onder de 1m60 vind ik dus toch te klein/laag, ik heb hier een van 1m85
En ook een verschil van mandjes en huisjes, geeft hem de keuze

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#24 Geplaatst 31 januari 2016 - 21:38

Ik denk ook, hoe hoger hoe beter.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 31 januari 2016 - 22:34

Die eerste vermeld ik ook in het startbericht, maar toen werd al vlug gezegd dat het niet goed is dat alles zo boven elkaar staat. Hoogte ben ik op zich niet tegen, maar ik vind zo'n hoge krabpaal met 1 bodemplaat er wel wat onstabiel uitzien. Toen had ik 'Knabbelhuisje' nog gevonden, maar na wat meetwerk blijkt dat die net niet kan staan. En bovendien lees ik ook dat die niet erg stevig is.

1m57 (van de Ikaros) is ook echt te klein dan?

Jullie mogen ook altijd voorstellen doen. :d Max. 100 euro (mag ook op de Duitse Zooplus of Nederlandse websites), en afmetingen max. 100cm breed en 60 cm. diep. Bij minder brede krabpalen mag hij wel iets dieper zijn.
Happiness can be found

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 31 januari 2016 - 22:40

Ik denk dat het niet uitmaakt hoe de krabpaal gericht is (alle mandjes boven elkaar of niet) als je maar één kat hebt. De opmerking kwam van iemand met veel katten, en die hebben dan een soort "uitweg" nodig zonder over elkaar te moeten kruipen als ze weg willen. Jackson Galaxy noemt dat een "highway" ;) met één kat kan ze springen en liggen waar ze wil, ze gaat geen andere kat storen ;)

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#27 Geplaatst 31 januari 2016 - 23:03

Bekijk berichtMurron, op 31 januari 2016 - 22:40, zei:

Ik denk dat het niet uitmaakt hoe de krabpaal gericht is (alle mandjes boven elkaar of niet) als je maar één kat hebt. De opmerking kwam van iemand met veel katten, en die hebben dan een soort "uitweg" nodig zonder over elkaar te moeten kruipen als ze weg willen. Jackson Galaxy noemt dat een "highway" ;) met één kat kan ze springen en liggen waar ze wil, ze gaat geen andere kat storen ;)
zo is dat, als ze met meer zijn is het soms wat ingewikkelder  om naar boven of naar beneden te springen ;)

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 01 februari 2016 - 00:38

Bekijk berichtPoeslap, op 31 januari 2016 - 08:31, zei:

Hier staat ook nog een krabpaal van de Lidl en ook nog een krabton van Trixie, en die worden toch vaker gebruikt (net als kartonnen dozen door Puen :cat) en die zien er beiden nog heel goed uit, dus...

Hihi, ik durfde er eerst niet over te beginnen want dacht dat er mensen zouden denken : "ze is daar weer met haar krabpaal van de Lidl" :lachen:
Maar nu dus wel ;)
De onze staat hier al 4 jaar en behalve wat sisal aan de meest gebruikte paal voor hun klauwen is die zeker nog niet aan vervanging toe.
Tenzij we echt wel zware katten zouden hebben en moesten vervangen zou ik opteren voor een steviger model, als je geen zware katten hebt is dat ook niet echt nodig.
Hier zitten ze er soms met 3 tegelijkertijd op :)

In het holletje ligt hun speelgoed en daar halen ze regelmatig zelf iets uit om mee te spelen.
Op de planken rusten ze ook regelmatig.
En tijdens hun wilde uren klauteren ze van beneden tot boven achter mekaar.
Dus hier wordt wel alles gebruikt wat er op zit ;)

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 01 februari 2016 - 09:03

Ik zou de allereerste die je liet zien kopen, voor die prijs een leuke paal, dat het boven elkaar zit maakt niks uit, katten zijn klimmers die hoeven niet van plankje naar plankje springen, tenzij al erg oud zijn, of anderszins gehandicapt.
Onze katten klimmen juist graag langs de "buitenkant" van de palen naar boven en zij zijn al behoorlijk op leeftijd, de jongste is negen en de oudste is bijna 16.
De tweede paal is ook leuk , lijkt er erg op maar die is zo wit dat je daar denk ik al snel spijt van krijgt, want katten  worden wel degelijk "vies" ook al komen ze niet buiten.
De andere palen? tja ook de laatste die je laat zien, zien er in mijn ogen nogal gammel uit, maar ik zeg er wel even bij dat ik een Petfun gewend ben en die zien er robuust uit en zijn dat ook.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 01 februari 2016 - 10:18

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 01 februari 2016 - 00:38, zei:

Hihi, ik durfde er eerst niet over te beginnen want dacht dat er mensen zouden denken : "ze is daar weer met haar krabpaal van de Lidl" :lachen:
Maar nu dus wel ;)
De onze staat hier al 4 jaar en behalve wat sisal aan de meest gebruikte paal voor hun klauwen is die zeker nog niet aan vervanging toe.

Maar die hebben ze vast maar 1 keer per jaar, niet? En we krijgen hier geen reclameblaadjes van de Lidl. Heb je een foto van de paal?

Bekijk berichtNashota, op 01 februari 2016 - 09:03, zei:

De tweede paal is ook leuk , lijkt er erg op maar die is zo wit dat je daar denk ik al snel spijt van krijgt, want katten  worden wel degelijk "vies" ook al komen ze niet buiten.

Dat dacht ik dus ook :d Daarom vond ik de eerste nét iets geschikter.
Jammer dat die eerste ondertussen alweer 10 euro duurder geworden is. Ik moet hem nu nog niet bestellen, dus kan nog even afwachten. Maar voor hetzelfde geld wordt hij nog duurder.
Happiness can be found