Spring naar inhoud

- - - - -

Krabpaal kiezen...

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#31 Geplaatst 01 februari 2016 - 10:34

Ik ben ook eens aan het rondsnuisteren op Kapaza. Deze lijkt me wel leuk als extraatje (dus niet ter vervanging van een grote krabpaal, maar voor erbij): http://www.kapaza.be...l-102301870.htm

En nu vind ik dit ook nog :) heeft iemand zo'n hangmatje? http://www.kapaza.be...t-103585661.htm

Bewerkt door Audrey57, 01 februari 2016 - 10:42.

Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.222 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 01 februari 2016 - 11:04

Je kan de lidl/aldi acties ook online bekijken of via hun gratis app. Ik hou hun promoties altijd zo in de gaten…

Die kleine krabpaaltjes zoals jij op kapaza toonde is enkel goed voor de eerste weken dat kittens op ontdekking gaan. Erna staat die al snel ongebruikt in de weg! Ook het hangmatje vind ik niet zo praktisch omdat de meeste poezen toch schrik hebben van een mandje dat beweegt.
Kdend dat je dan beter een radiatormandje kiets…

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.857 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 01 februari 2016 - 13:15

Bekijk berichtAudrey57, op 01 februari 2016 - 10:18, zei:

Maar die hebben ze vast maar 1 keer per jaar, niet? En we krijgen hier geen reclameblaadjes van de Lidl. Heb je een foto van de paal?

Ik weet het niet zeker, het kan ook 2x/jaar zijn.
Heb hier niet onmiddellijk een foto vanaf de grond maar enkel deels, wel met 2 modellen erop :goofy:

IMG_6653.JPG

Zoals je kan zien staat hij hier in een hoek. We plaatsten hem daar omdat het daar het best past maar de krabpaal zelf dient zich er ook toe om in een hoek te plaatsen en dat bevordert ook de stabiliteit.
Deze is dus al 4 jaar oud...
Dat rood ding is er niet bij, dat is één van hun speelhengels die tussen 2 verdiepen hangt :lol2:
Onder het holletje is ook een trap en alles rust op een rechthoekige plaat.

Er zijn de jaren nadien ook nog andere modellen verkocht geweest.
Sommige jaren kon je uit 2 verschillende kiezen.

Als je googelt op "krabpaal lidl" zie je soms nog de advertentie in het klein (om een idee te krijgen van vorm enzo), mij lukt het niet om de volledige foto te bekijken, waarschijnlijk omdat deze promoties al verlopen zijn.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 01 februari 2016 - 13:17.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.220 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 01 februari 2016 - 13:43

Bekijk berichtAudrey57, op 31 januari 2016 - 10:09, zei:

Ik ben niet van plan een ragdoll of maine coon in huis te nemen ;-)

Krabtonnen vind ik ook mooi, maar ik heb het idee dat ze daar weinig mee kunnen. Een krabpaal heeft op het eerste zicht meer lig- en verstopplekjes, er lijken meer mogelijkheden te zijn. Of heb ik het mis?

Voor een grote en zware kat moet je niet percee zo een ras hebben. Loki is een gewone huis en tuin kat, klein begonnen en zit ondertussen ook wel dicht tegen de 9kg aan. Die bleef gewoon maar uitzetten. Als hij zo eens op de krabpaal komt gevlogen zou je die ook wel zien heen en weer zwieren als hij er op springt.
Hier staat 1 petfun en 2 goedkope modellen. De petfun is even oud als 1 van die goedkopere. Dus kan de vergelijking makkelijk maken. En het verdict is dat de sisal van de goedkope paal gans los aan het gaan is, de petfun nog niks aan. Beide palen zijn bijna 3 jaar oud.

Bewerkt door Eibhlin, 01 februari 2016 - 13:44.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.889 berichten
  • 1 katten

#35 Geplaatst 01 februari 2016 - 14:11

Mijn krabpaal is maar 1 meter hoog en mijn kat is er dol op. 1 keer een hogere gehad en kat geraakte niet boven en als ik ze zelf er bovenop zette, durfde ze er niet zelf van af komen. Ik zeg het maar, niet alle katten houden van wat algemeen aangenomen wordt... Mijn kat is wel onhandig ;)

Bewerkt door BlackScorpion, 01 februari 2016 - 14:12.

Geplaatste afbeelding

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#36 Geplaatst 01 februari 2016 - 22:15

Ik twijfel nu dus nog tussen de La Digue en de Ikaros. Mama is precies de hoogte van de Ikaros, dus ik heb haar eens op de plaats gezet waar de krabpaal moet komen :d en ik vond nog wel meevallen. Veel lager moet het niet worden, maar ik denk dat deze ook niet echt té laag is. En ik lees tussen de reviews dat de ligschaal door veel katten erg gewaardeerd wordt. De La Digue vind ik ook nog steeds erg mooi. Gelukkig is dit niet dringend.

Het hangmatje ga ik eens bekijken denk ik, het is toch in de buurt. Als het inderdaad in nieuwstaat is, neem ik het mee. En is het niets, kan ik het wel doorverkopen aan dezelfde prijs.
Happiness can be found

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#37 Geplaatst 01 februari 2016 - 23:25

Bekijk berichtEibhlin, op 01 februari 2016 - 13:43, zei:

Voor een grote en zware kat moet je niet percee zo een ras hebben. Loki is een gewone huis en tuin kat, klein begonnen en zit ondertussen ook wel dicht tegen de 9kg aan. Die bleef gewoon maar uitzetten. Als hij zo eens op de krabpaal komt gevlogen zou je die ook wel zien heen en weer zwieren als hij er op springt.
Hier staat 1 petfun en 2 goedkope modellen. De petfun is even oud als 1 van die goedkopere. Dus kan de vergelijking makkelijk maken. En het verdict is dat de sisal van de goedkope paal gans los aan het gaan is, de petfun nog niks aan. Beide palen zijn bijna 3 jaar oud.

ik denk idd dat je best wat meer geeft en uiteindelijk zal die veel langer mooi blijven en langer meevaan dan een goedkoop  exemplaar.
Maar ik snap wel dat niet iedereen in de mogelijkheid is om zo  veel ineens uit te geven :)

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#38 Geplaatst 01 februari 2016 - 23:50

Tgoh, mogelijkheid op zich wel. Maar ik woon nog thuis, en mijn ouders hebben natuurlijk ook wat te zeggen over wat ik in hun woonkamer zet hé. :d
Als ze zien dat zo'n krabpaal veel gebruikt wordt, en hij is binnen het jaar versleten, dan willen ze de prijs van die 1ste paal investeren om een 2de te kopen, en dan leg ik zelf bij wat ik wil/kan missen. Dat vind ik wel een goede deal.

Mijn 4 parkietjes hebben bvb. ook een mooie, grote kooi, die heeft 199 euro gekost. Maar eerst hadden ze een tijd een kleinere kooi, toen die versleten was heb ik het wat groter aangepakt. Maar goed, die staat in mijn kamer, dus neemt geen plaats in in de woonkamer.

Bovendien is er nog meer te kopen: het katje zelf, kattenbak, grit, eten, drinkfontein, speelgoed,... en mijn spaarrekening vul ik graag ook een beetje aan. ;) Dus voor nu wordt het toch een niet al te dure krabpaal.
Happiness can be found

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#39 Geplaatst 02 februari 2016 - 00:34

Bekijk berichtAudrey57, op 01 februari 2016 - 23:50, zei:

Tgoh, mogelijkheid op zich wel. Maar ik woon nog thuis, en mijn ouders hebben natuurlijk ook wat te zeggen over wat ik in hun woonkamer zet hé. :d
Als ze zien dat zo'n krabpaal veel gebruikt wordt, en hij is binnen het jaar versleten, dan willen ze de prijs van die 1ste paal investeren om een 2de te kopen, en dan leg ik zelf bij wat ik wil/kan missen. Dat vind ik wel een goede deal.

Mijn 4 parkietjes hebben bvb. ook een mooie, grote kooi, die heeft 199 euro gekost. Maar eerst hadden ze een tijd een kleinere kooi, toen die versleten was heb ik het wat groter aangepakt. Maar goed, die staat in mijn kamer, dus neemt geen plaats in in de woonkamer.

Bovendien is er nog meer te kopen: het katje zelf, kattenbak, grit, eten, drinkfontein, speelgoed,... en mijn spaarrekening vul ik graag ook een beetje aan. ;) Dus voor nu wordt het toch een niet al te dure krabpaal.
ja, dat snap ik wel hoor :)

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 02 februari 2016 - 14:53

Bekijk berichtKaprice, op 01 februari 2016 - 11:04, zei:

Die kleine krabpaaltjes zoals jij op kapaza toonde is enkel goed voor de eerste weken dat kittens op ontdekking gaan. Erna staat die al snel ongebruikt in de weg!

niet altijd waar vind ik, mijn katten zijn nog steeds dol op die paal. wordt meer gebruikt om aan te krabben dan de grote die ik staan heb. grote wordt meer gebruikt om te slapen

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.222 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 02 februari 2016 - 16:47

Ik vertel dus leugens, mss moeten de modjes mijn bericht verwijderen  :censored:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 02 februari 2016 - 17:33

Bekijk berichtKaprice, op 02 februari 2016 - 16:47, zei:

Ik vertel dus leugens, mss moeten de modjes mijn bericht verwijderen  :censored:

Maar Kaprice toch :) elke kat is anders hé. De onze gebruiken die kittenpaaltjes ook niet meer, ze zijn die gewoon ontgroeid. Onze katten strekken zich graag volledig uit aan de krabpaal en die kleintjes zijn gewoon te kort. Dus ik kan me helemaal vinden in jouw reactie. Maar zo veel te beter toch als die bij iemand anders wel nog werken? ;)

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#43 Geplaatst 02 februari 2016 - 20:00

Rustig mensen  :ttth:  ;)
Het is goed om ook een tegengeluid te horen, maar ik begrijp dat de meeste katten dat dus vlug ontgroeien. Bedankt!

Ik denk trouwens dat het de Ikaros wordt. Die van de Lidl zijn minder groot. De grootste die ik vond, was 1m30. De Ikaros is bijna 30cm hoger.

Nog even over nadenken, wie weer komt er nog iets anders op mijn pad.

Happiness can be found

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.857 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 02 februari 2016 - 20:10

Bekijk berichtAudrey57, op 02 februari 2016 - 20:00, zei:

Rustig mensen  :ttth:  ;)
Het is goed om ook een tegengeluid te horen, maar ik begrijp dat de meeste katten dat dus vlug ontgroeien. Bedankt!

Ik denk trouwens dat het de Ikaros wordt. Die van de Lidl zijn minder groot. De grootste die ik vond, was 1m30. De Ikaros is bijna 30cm hoger.

Nog even over nadenken, wie weer komt er nog iets anders op mijn pad.
Die van ons (lidl) is ongeveer 1m60 denk ik ;)

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 02 februari 2016 - 22:53

Ah, kijk, dan toch. Ik kon het niet zeker weten. Er houdt iemand het blaadje van de Lidl in de gaten voor ons, we krijgen het zelf niet in de bus en ik daar echt niet aan om iedere week te kijken.

Dan is het enkel nog de vraag hoelang ik mezelf kan bedwingen om er een te bestellen bij Zooplus. :d
Happiness can be found