Spring naar inhoud

- - - - -

Welke kattenbakvulling gebruik jij?

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#16 Geplaatst 04 februari 2016 - 19:45

Hier gebruiken wij Biocats Fresh (lekker geurtje) klontert goed,natuurlijk wat uitloop,maar dat hou je toch.
Als ik kittens heb gebruik ik cats best eco plus,dat is een (zeer goed) klonterende houtkorrel.
Maar omdat onze kattenbakken op het balkon staan (niet voor de kittens natuurlijk) is houtkorrel niet handig want is licht en loopt veel uit.
Heb ook Biocats duo active gebruikt,lichtere klonterende vulling,veel uitloop en behoorlijk prijzig,klontert wel goed.
1 keer silicaat korrels geprobeerd,vond het niets,de plas zakt in de onderste laag korrels en bij mijn kater zaten er scherpe stukjes van de korrels tussen zijn tenen (hij heeft grote poten met lange tenen) die zelfs wondjes veroorzaakte.

Samina
Samina
  • 28 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 04 februari 2016 - 22:41

Ik gebruik Tigerino klonterend zonder parfum, zakken van 15 kg en gebruik steeds de aanbiedingen van zooplus, telkens 2 zakken tegelijk. Ben hier super tevreden mee en vooral mijn kater ook.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 04 februari 2016 - 22:57

Bekijk berichtDuchess, op 04 februari 2016 - 19:45, zei:

Hier gebruiken wij Biocats Fresh (lekker geurtje) klontert goed,natuurlijk wat uitloop,maar dat hou je toch.
Als ik kittens heb gebruik ik cats best eco plus,dat is een (zeer goed) klonterende houtkorrel.
Maar omdat onze kattenbakken op het balkon staan (niet voor de kittens natuurlijk) is houtkorrel niet handig want is licht en loopt veel uit.

Waarom gebruik je voor de kittens niet de Biocats Fresh?

Bekijk berichtSamina, op 04 februari 2016 - 22:41, zei:

Ik gebruik Tigerino klonterend zonder parfum, zakken van 15 kg en gebruik steeds de aanbiedingen van zooplus, telkens 2 zakken tegelijk. Ben hier super tevreden mee en vooral mijn kater ook.

Een vriendin gebruikt ook Tigerino, maar toen ik de recencies begon te lezen, las ik dat de samenstelling zou veranderd zijn en dat mensen er nu minder tevreden van zijn.
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 05 februari 2016 - 07:47

Bekijk berichtAudrey57, op 04 februari 2016 - 22:57, zei:

Een vriendin gebruikt ook Tigerino, maar toen ik de recencies begon te lezen, las ik dat de samenstelling zou veranderd zijn en dat mensen er nu minder tevreden van zijn.

Niks van gemerkt, vind het nog altijd even goed.
Those who don't believe in magic, will never find it

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 05 februari 2016 - 08:35

Bekijk berichtAudrey57, op 04 februari 2016 - 14:26, zei:

Wat is het voordeel van babypoeder? Enkel de geur?

En die uitloop, is dat ook bij kattenbakken met een kap?
Als ik het goed begrijp heb je meer uitloop bij een fijnere korrel?

Die babypoeder is inderdaad alleen voor de geur.  Ze hebben die van Flamingo ook met Lavendel.   Het liefst had ik er zonder geur, maar ja...die verkopen ze bij ons niet.   Enfin, mijn poezels vinden het niet erg en mama ook niet, want poezels ruiken lekker als ze uit de bak komen. :lachen:

Meer uitloop met fijne korrel?   Awel, bij ons is dat net het tegenovergestelde.   De grote korrels vond ik tot in de woonkamer.
Deze fijne korreltjes vind ik maar tot net na de kattenbak.
Uitloop heb je altijd, zowel kattenbakken zonder kap, als kattenbakken met kap.
Ik heb hier thuis ook matjes voor de kattenbakken liggen, dat houdt wel goed tegen.   (Enfin.....niet bij de kleinste, want die kegelt er toch alles langs :gek: )

Ik vind het helemaal niet erg om een paar keer per dag even met de borstel langs de kattenbakken te gaan.  :cheer:

Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

azrael
azrael
  • 356 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 05 februari 2016 - 09:41

Hier ook Flamingo. Babypoeder neutraliseert de geur een beetje. Uitloop kan je wat inperken door een mat voor de bak te leggen.
Helemaal vermijden kan je het natuurlijk niet, maar ondertussen heb ik al door dat als je een huis spik en span wil houden, je het beter bij pluchen beestjes kan houden (Brits Korthaar & Samojeed...) :louche:

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#22 Geplaatst 05 februari 2016 - 10:34

Omdat kittens nog wel eens de gewoonte hebben om in het begin als ze net leren op de bak te gaan,om de vulling te eten en dat is bij klonterende vulling heel gevaarlijk!
Ze kunnen dan uitdrogen omdat het in de maag alle sappen opneemt en komt er dan niet meer uit.

De houtkorrel eten ze niet,ik denk vanwege de geur.

Machteld.
Machteld.
  • 2.974 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 05 februari 2016 - 15:05

Ik gebruik Cat's Best houtvulling, houtvulling weegt niks tegenover andere vulling, wat lief is voor mijn rug en voor je vuilniszak. Het ruikt ook lekker, stoft niet (behalve bij het uitgieten), klontert goed.
Ja, er is uitloop maar het voordeel is dan weer dat het pijnloos is om op te stappen ;) en snel opgeveegd.
Daarvoor had ik Tigerino houtvulling, vond ik ook prima maar die is hier niet verkrijgbaar. Cat's best heeft ook een speciale versie voor langharige katten die minder uitloop zou geven, maar daar merkte ik geen verschil bij.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#24 Geplaatst 06 februari 2016 - 19:05

Hier ook Cat's Best, altijd. Soms de houtkorrels, soms Eco Plus.

Eco plus gebruik ik altijd voor de eigen katten, sommige opvangers blijken liever de houtkorrels te hebben.
En inderdaad voor de kittens ook houtkorrels.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.889 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 06 februari 2016 - 19:55

Wij gebruiken een Dirty Cat Mat voor de kattenbak en die houdt echt wel veel uitloop tegen. Niet alles, maar wel veel meer dan andere soorten die we al geprobeerd hebben. En is lekker zacht aan de pootjes.
Geplaatste afbeelding

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 09 februari 2016 - 23:23

Mijn oog is nu gevallen op Tigerino Nuggies. Kent iemand die?

http://www.zooplus.n.../tigerino/59434
Happiness can be found

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 10 februari 2016 - 09:54

De Tigerino Nuggies wordt het niet, schijnt heel slecht te klonten.

Deze heeft wel erg goede recencies:http://www.zooplus.n...de_fijne/405094
Happiness can be found

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#28 Geplaatst 10 februari 2016 - 11:13

Wij gebruiken houtpellets...
Zijn we erg blij mee... Geen geur

Smorgens worden ze volledig gezeefd en s'avonds gewoon de kaka eruit (of gewoon als we iets zien liggen ;) )

lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 11 mei 2016 - 07:23

Ik gebruik catsan de witte korrels,deze gebruik ik al tien jaar en al mijn katten gaan er graag in,absorbeert de urine goed! En wat vooral opvalt is dat het niet zo stinkt,ik doe er altijd eerst nog vanonder deodo in met aardbeigeur 😊 Er komen soms wel korrels mee uit,valt te zien wie eropgaat,want heb twee waar niks mee uit komt en twee waar er voor de kattenbak zo een paar liggen,mazr is rap opgeruimd met de kruimeldief 😀 Heb speciaal een kruimeldief gekocht voor de kattenkamer😀,hangt aan de buitekant van de kamer op

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 12 mei 2016 - 12:24

Bekijk berichtMachteld., op 05 februari 2016 - 15:05, zei:

Ik gebruik Cat's Best houtvulling, houtvulling weegt niks tegenover andere vulling, wat lief is voor mijn rug en voor je vuilniszak. Het ruikt ook lekker, stoft niet (behalve bij het uitgieten), klontert goed.
Ja, er is uitloop maar het voordeel is dan weer dat het pijnloos is om op te stappen ;) en snel opgeveegd.
Daarvoor had ik Tigerino houtvulling, vond ik ook prima maar die is hier niet verkrijgbaar. Cat's best heeft ook een speciale versie voor langharige katten die minder uitloop zou geven, maar daar merkte ik geen verschil bij.

Bekijk berichtFreya13, op 06 februari 2016 - 19:05, zei:

Hier ook Cat's Best, altijd. Soms de houtkorrels, soms Eco Plus.

Eco plus gebruik ik altijd voor de eigen katten, sommige opvangers blijken liever de houtkorrels te hebben.
En inderdaad voor de kittens ook houtkorrels.

ik heb daar ook eens 1 zak van gehad en echt ik werd gek van de uitloop! je kan uitloop hebben rond de bak, maar dit lag echt over het ganse huis, tot in de zetels toe.
om het toch maar op te krijgen heb ik het de laatste weken in kleine hoeveelheden gemengd met andere korrels, maar toch ng steeds hetzelfde. Gisteren de rest van de zak weggegooid.
komt er echt nooit meer in!