Spring naar inhoud

- - - - -

Welke kattenbakvulling gebruik jij?

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#31 Geplaatst 14 mei 2016 - 21:24

Tevreden over tigerino canada, Proffesional Classic maar om te proberen het nieuwe merk bij Zooplus gekocht:: 'Benek'
Tot nu toe niet ontevreden; klontert goed, fijne structuur en goede prijs

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 01 november 2016 - 15:16

Ik gebruik Super Benek Corn Cat, biologisch klomp vormend grid van mais geloof ik. Klompt goed en amper uitloop (was met de cat's best een drama)

http://www.zooplus.n...ng/benek/564086

lilymaya
lilymaya
  • 7.903 berichten

#33 Geplaatst 01 november 2016 - 15:45

Bekijk berichtamazone480, op 01 november 2016 - 15:16, zei:

Ik gebruik Super Benek Corn Cat, biologisch klomp vormend grid van mais geloof ik. Klompt goed en amper uitloop (was met de cat's best een drama)

http://www.zooplus.n...ng/benek/564086
mag dit dan bij gft afval?

De beoordelingen van klanten zouden mij wel doen twijfelen :)

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#34 Geplaatst 02 november 2016 - 00:36

Het is hier Biokat's Micro Fresh geworden: http://m.zooplus.nl/...89161?rrec=true
Heel tevreden over! Klont supergoed, prijs valt mee, ruikt erg aangenaam (en Lumos dus ook als hij uit de bak komt  :) ). Om te voorkomen dat het stoft, schep ik uit de voorraadbak ipv te gieten. En als ik een nieuwe zak openmaak, zet ik die in de bak en snijd hem onderaan open. Dan moet ik de zak maar omhooggevallen trekken en de vulling loopt er uit. Ook nog eens beter voor mijn nek en rug.

Ook redelijk zuinig in gebruik vind ik. Om de 2 kattenbakken te vullen had ik ongeveer anderhalve zak nodig, dat is 3,5 maanden geleden. Vorige week is zak nr.3 open gegaan. Dus ik reken vanaf nu 1 zak per 4 maanden. Lijkt me best OK.

We hebben even geprobeerd met zo'n zakken, was geen succes :lachen: en ik heb ook nog deo met Aloë Vera geur liggen die nog nooit gebruikt is omdat het grit zelf al zo goed ruikt.
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 02 november 2016 - 14:36

Bekijk berichtlilymaya, op 01 november 2016 - 15:45, zei:

De beoordelingen van klanten zouden mij wel doen twijfelen :)

Klopt, die recensies weerhielden mij eerst ook. Maar door een aanbieding toch besteld en ben verkocht. Ja mag door de wc en bij t gft. Ik doe t bij t gft. Ideaal

Elma
Elma
  • 3 katten

#36 Geplaatst 02 november 2016 - 20:17

Bekijk berichtlilymaya, op 01 november 2016 - 15:45, zei:

Hier in Hasselt mag eender welk kattengrit (biologisch of niet) alleen in de restafval. Zelfs niet naar het containerpark te brengen. Aan de ingang van het containerpark staat een groot bord waarop je kan lezen "geen dierlijk afval". Geldt dus ook voor de GFT bak. Het ligt dus niet aan het grit, maar aan de uitwerpselen van de kat. Hier hebben we om de 14 dagen een zak vol, als we kittens in opvang hebben. :censored:

Bewerkt door Elma, 02 november 2016 - 20:18.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

lilymaya
lilymaya
  • 7.903 berichten

#37 Geplaatst 02 november 2016 - 20:46

Bekijk berichtElma, op 02 november 2016 - 20:17, zei:

Hier in Hasselt mag eender welk kattengrit (biologisch of niet) alleen in de restafval. Zelfs niet naar het containerpark te brengen. Aan de ingang van het containerpark staat een groot bord waarop je kan lezen "geen dierlijk afval". Geldt dus ook voor de GFT bak. Het ligt dus niet aan het grit, maar aan de uitwerpselen van de kat. Hier hebben we om de 14 dagen een zak vol, als we kittens in opvang hebben. :censored:
bij ons mag kleigrit niet bij gft, alleen bij restafval, ook niet naar het containerpark.
Alleen peewee en cats best die mogen  wel bij gft.

Elma
Elma
  • 3 katten

#38 Geplaatst 03 november 2016 - 20:41

Dus dierlijk afval wordt bij jullie wel aanvaard ? Waarom mag dat dan niet in het containerpark van Hasselt ? Dat vind ik nu echt met 2 maten en 2 gewichten meten. Ik probeer zo goed mogelijk te sorteren en te recycleren, maar ze moeten bij de overheid wel weten wat ze willen, hé. :catsad
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Lanser
Lanser
  • 1 berichten

#39 Geplaatst 17 december 2016 - 13:52

Hoi, ik wil bij deze alle fokkers waarschuwen voor een gevaar die misschien niet voor de hand liegt maar wel echt bestaat en niet onderschat mag worden. Onlangs zijn wij van Golden Gray, Professional Classic overgeschakeld naar Tigerino Nuggies . Vond gauw de klompvorming heel slecht en de verspreide ammoniakgeur niet fijn. Maar ja, had een wat grotere hoeveelheid gekocht en die moest eerst op voordat ik terug naar de oude producten kon. We hadden jonge kittens van 7 weken, toen opeens en onverwacht er twee met acute ademproblemen en blauwe slijmvliezen met spoed naar de dierenkliniek moesten. We hebben héél hektisch maar ook systematisch na de oorzaak gezocht en hebben uiteindelijk uitgezocht dat de oorzaak te weinig geventileerde ruimte in combinatie met de ureum in de kattenbakken is. Dus wees aub heel voorzichtig en verspreid het nieuws aub!

kattenenzo.nl
kattenenzo.nl
  • 33 berichten

#40 Geplaatst 04 februari 2017 - 13:07

Ik heb zelf ervaringen met Biokat's Classic Fresh, Intersand Extreme Classic en Cat's Best Nature Gold (linkjes naar mijn recensies).

Die laatste gebruiken we nog steeds: het zijn een soort hout/plantaardige korrels die mooi samenklonteren bij gebruik. De katten kunnen er lekker in graven, het is vrijwel stofvrij en de uitloop is behoorlijk minder (niet: afwezig!) dan bij de andere gritsoorten. Maar het belangrijkste (voor mij): ik kan de plasjes en poepjes door de WC spoelen! Dat is zo geweldig, die stank duurt dus nooit lang en het scheelt enorm in afval.

Ik tilde me voorheen een breuk aan de afvalzakken en wij moeten flink aftikken qua gemeentebelasting per kilo afval, dus uiteindelijk bespaart ons dit veel.
Blogger (o.a. van KattenEnzo.nl over hoogwaardige voeding, gezondheid & gedrag) en trots baasje van de twee geweldige katers Toni & Vito :)