Spring naar inhoud

- - - - -

Even m'n ei kwijt kunnen.

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Anthea
Anthea
  • 7 berichten

#16 Geplaatst 07 februari 2016 - 15:25

Even een vraagje.Verbeter me indien ik verkeerd ben maar ze mogen een inspecteur van de dierenbescherming toch weigeren om binnen te komen?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 07 februari 2016 - 16:05

Bekijk berichtDuchess, op 07 februari 2016 - 13:09, zei:

Welkom Anthea,
Het welzijn van de dieren gaat toch echt boven alles,(in mijn ogen dan) vandaar dat ik vind dat je wel degelijk aangifte kunt/moet doen over wat jij weet,dit kan zeer zeker anoniem,zowel bij de politie als bij de Dierenbescherming.
"De DA denkt dat de vogel dagelijks los komt omdat dat wordt gezegd"dat kan bijna niet,de vogel zou dan veel meer bespiering hebben dan nu hij alleen in een kooi zit opgesloten,dit geldt ook voor de kat die opgesloten zit,dus of het is een hele slechte DA of een .....
Neem een foto of beter nog film deze dieren stiekum als je in het huis bent,indien mogelijk natuurlijk,en doe aub aangifte!!
De dieren kunnen zelf niets doen en zijn dus afhankelijk van buitenstaanders om ze te redden!!

Zo ver ik weet is iets filmen op iemand anders zijn eigendom geen wettelijk bewijs. Je hebt geen toestemming en ze kan dan nog een klacht terug krijgen wegens het ongevraagd filmen.
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 07 februari 2016 - 16:27

Bekijk berichtAnthea, op 07 februari 2016 - 15:25, zei:

Even een vraagje.Verbeter me indien ik verkeerd ben maar ze mogen een inspecteur van de dierenbescherming toch weigeren om binnen te komen?
Ik denk dat ze de nodige papieren moeten hebben.Dat zullen ze wel weten.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#19 Geplaatst 08 februari 2016 - 07:27

Bekijk berichtAnthea, op 07 februari 2016 - 15:25, zei:

Als het om een officiële klacht gaat denk ik niet dat ze je kunnen verbieden om binnen te komen.
Ik heb ooit zo'n "bezoek" afgelegd na een klacht van verwaarlozing.
Iemand had bij de politie klacht ingediend, wij werden daar van op de hoogte gebracht en zijn dan samen met de politie naar het desbetreffende huis gegaan.

Bekijk berichtEibhlin, op 07 februari 2016 - 16:05, zei:

Zo ver ik weet is iets filmen op iemand anders zijn eigendom geen wettelijk bewijs. Je hebt geen toestemming en ze kan dan nog een klacht terug krijgen wegens het ongevraagd filmen.

Klopt. Met die dingen moet je voorzichtig zijn.
A house without a cat is not a home

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 08 februari 2016 - 15:45

Ik vind er zo weinig info over online. Moet je eerst de politie verwittigen en dan de dierenbescherming, of omgekeerd? Volgens wat ik las online, bel je de politie als je iets ergs ziet gebeuren (bv mensen die hun hond proberen te verdrinken), maar de dierenbescherming als het om langdurige verwaarlozing gaat (bv een paard zonder beschutting).

Indien het een verwaarlozing is op lange tijd, bvb iemand die zijn hond of kat te weinig eten geeft, of een paard dat in de modder staat, schrijft of belt u best eerst de dierenbescherming, die dan kan evalueren of de toestand al dan niet moet gemeld worden, en eventueel kan dat al verholpen worden mits een gesprek met de eigenaar. Mocht dat niet baten, moeten we bovenvermelde procedure volgen. Hiervoor bestaan diverse verenigingen die zich specifiek op deze materie toeleggen.

Bron: vetas.be

'Bovenvermelde procedure' is dan de politie bellen. Ergens heb ik het gevoel dat er meer gaat gebeuren als de politie ervan op de hoogte is. "Praten met de eigenaar" gaat volgens mij weinig oplossen, zeker als ze daar eerst even voor zouden bellen.

Bekijk berichtWoodstock, op 08 februari 2016 - 07:27, zei:

Als het om een officiële klacht gaat denk ik niet dat ze je kunnen verbieden om binnen te komen.
Ik heb ooit zo'n "bezoek" afgelegd na een klacht van verwaarlozing.
Iemand had bij de politie klacht ingediend, wij werden daar van op de hoogte gebracht en zijn dan samen met de politie naar het desbetreffende huis gegaan

De politie zullen ze geen toegang kunnen weigeren, vraag me af of dat voor een diereninspecteur alleen ook zou gelden?

VickyS
VickyS
  • 151 berichten

#21 Geplaatst 08 februari 2016 - 17:23

Ik vind dit zo verschrikkelijk voor die dieren en voor jou natuurlijk ook.Maar i.v.m. vragen over de dierenbescherming kan ik je niet helpen.Ik weet niet hoe het in z'n werk gaat na een klacht.
Ik wil n.a.v. mijn belevenis met een opvang er toch nog even bij vermelden dat niet alles op een eerlijke manier verloopt.
Ik ben nu op het punt dat ik niemand die een dierenopvang heeft nog vertrouw,zeker na alles wat je hier vertelt.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#22 Geplaatst 08 februari 2016 - 18:40

Als je een misdrijf filmt of op foto zet,vraag ik mij af of dat tegen de wet is,weten doe ik het niet.
Mocht je wel film en/ of foto's hebben kun je deze ten alle tijden anoniem ter beschikking stellen,hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet,stel mij voor dat je alles op een USB zet en dan met begeleidend schrijven in een enveloppe,bij de politie en/of dierenbescherming bezorgd/laat bezorgen .

Anthea
Anthea
  • 7 berichten

#23 Geplaatst 08 februari 2016 - 20:32

Ik ga eerst navragen of het wettelijk verboden is om een poes 24/7 in een kennel op te sluiten.
Een papegaai nooit het daglicht laten zien,mag niet zou je toch denken.

Nog een vraagje aan de fokkers hier.Als jullie een kitten verkopen,hoe weten jullie dat het goed terecht komt?
Als de fokker van haar kat zou weten hoe het beestje wordt gehouden :cry:

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.601 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 09 februari 2016 - 09:37

Een kat heeft wettelijk gezien een oppervlakte nodig van 1m² en een hoogte van 1,8 m
Wat een vogel betreft, ken ik de wetgeving niet.

Een kat plaatsen is altijd een gok helaas.
Sommige mensen geef je met een bang hartje een kat aan mee en die blijken dan net super-adoptanten.
En omgekeerd heb je dus ook.  Supergoed gevoel bij adoptie en nooit nog iets vernemen en geblokkeerd worden

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Anthea
Anthea
  • 7 berichten

#25 Geplaatst 09 februari 2016 - 10:04

1 m² komt de kennel net aan denk ik.Alleen de hoogte is nog geen meter.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.601 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 09 februari 2016 - 10:47

Bekijk berichtAnthea, op 09 februari 2016 - 10:04, zei:

1 m² komt de kennel net aan denk ik.Alleen de hoogte is nog geen meter.
Dat mag dus niet, behalve voor medische redenen (benchrust na operatie) en quarantaine.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 09 februari 2016 - 14:59

Bekijk berichtMurron, op 08 februari 2016 - 15:45, zei:

De politie zullen ze geen toegang kunnen weigeren, vraag me af of dat voor een diereninspecteur alleen ook zou gelden?
De politie mag een woning niet betreden zonder toestemming, tenzij bij sterke vermoedens van een misdrijf of bij betrappen op heterdaad. Het zou me verbazen als ze zich toegang forceren voor een kat in een kooi.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 10 februari 2016 - 16:05

1m²... :8

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 16 februari 2016 - 17:21

Bekijk berichtNasa, op 10 februari 2016 - 16:05, zei:

1m²... :8

idd.. ik was net hetzelfde aan het denken. mijn god, ik mag niet gedroomd hebben dat mijn katers op zo'n plekje zouden moeten leven.
vreemd dat zo iets wettelijk juist is he..