Spring naar inhoud

- - - - -

Iets raars ontdekt bij de kat... ze plast aan ons toilet

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 12 februari 2016 - 19:50

Misty is daar ook een held in. Altijd ergens willen plassen war het niet mag. Tapijt, vloer. Tot we haar 2 kattenbakken extra proper hielden. Telkens als ze een plas heeft gedaan, schep i het er uit. Haar drolletjes legt ze nog altijd langs de bak, maar dat is een probleem van oriëntatie. Ze gaat met haar 2 voorste poten in de bak staan en dan doet ze haar behoefte, aan de bak die voor haar de drollenbak is. Haar plasbak wordt dus heel proper gehouden en de andere katten gaan nu allemaal buiten in de tuin. Nu hebben we geen last meer van "wildplassen".
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 13 februari 2016 - 11:11

Bekijk berichtElma, op 12 februari 2016 - 19:50, zei:

Misty is daar ook een held in. Altijd ergens willen plassen war het niet mag. Tapijt, vloer. Tot we haar 2 kattenbakken extra proper hielden. Telkens als ze een plas heeft gedaan, schep i het er uit. Haar drolletjes legt ze nog altijd langs de bak, maar dat is een probleem van oriëntatie. Ze gaat met haar 2 voorste poten in de bak staan en dan doet ze haar behoefte, aan de bak die voor haar de drollenbak is. Haar plasbak wordt dus heel proper gehouden en de andere katten gaan nu allemaal buiten in de tuin. Nu hebben we geen last meer van "wildplassen".

Oh, dat ken ik. Sloeber is ons eens komen 'halen' (serieus jankend) en bracht ons naar 'zijn' kattenbak'. Er lag 1 plasje in.... en maar zeuren en maar zeuren. Nadat ik het eruit had gehaald, ging meneer terug plassen.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 13 februari 2016 - 13:40

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 13 februari 2016 - 11:11, zei:

Oh, dat ken ik. Sloeber is ons eens komen 'halen' (serieus jankend) en bracht ons naar 'zijn' kattenbak'. Er lag 1 plasje in.... en maar zeuren en maar zeuren. Nadat ik het eruit had gehaald, ging meneer terug plassen.

Oh jeetje, wat kieskeurig!
Stiekem wel grappig :)

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 13 februari 2016 - 20:34

Grappig ? Neen echt niet. Misty komt me niet halen, maar plast dan gewoon ergens waar ze veel kapot kan maken of haar plasgeur goed in blijft, zoals het tapijt. Soms zou ik ze wel eens "liefdevol" de nek kunnen omdraaien. Ze heeft onze 3 "jonge" (bijna 2 jaar) katten al zover gekregen dat die niet meer in "haar" 2 bakken komen. Die moeten buiten gaan of in de gang aan plassen. Zoals de DA altijd heeft gezegd "het is een karakterkatje". :catcurs :censored:
Groetjes van Elma

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 14 februari 2016 - 16:04

Bekijk berichtElma, op 13 februari 2016 - 20:34, zei:

Grappig ? Neen echt niet. Misty komt me niet halen, maar plast dan gewoon ergens waar ze veel kapot kan maken of haar plasgeur goed in blijft, zoals het tapijt. Soms zou ik ze wel eens "liefdevol" de nek kunnen omdraaien. Ze heeft onze 3 "jonge" (bijna 2 jaar) katten al zover gekregen dat die niet meer in "haar" 2 bakken komen. Die moeten buiten gaan of in de gang aan plassen. Zoals de DA altijd heeft gezegd "het is een karakterkatje". :catcurs :censored:

Begrijp je wel hoor. Ik vond het van Sloeber ook wel een beetje stiekem grappig.... Hij plast niet naast de bak hoor. Ale, toch normaal niet. Hij heeft FLUTD, dus al veeeeeeeeeeeeeeel plasjes van hem mogen opkuisen.
Ook met Snoes veel problemen gehad owv het plassen, dus begrijp je frustratie.

Maar vond het van 'Dikkie' (alias Sloeber) ook wel grappig :-).

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 17 februari 2016 - 20:23

Het is precies alsof ze hier meeleest, die Misty. Vandaag 2 plassen in de 2 bakken op de veranda en 1 in de bak in de gang. Ook haar drol lag voor het eerst sinds maanden, nog eens IN de bak. :jump:
Groetjes van Elma

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 17 februari 2016 - 20:27

Bekijk berichtElma, op 17 februari 2016 - 20:23, zei:

Het is precies alsof ze hier meeleest, die Misty. Vandaag 2 plassen in de 2 bakken op de veranda en 1 in de bak in de gang. Ook haar drol lag voor het eerst sinds maanden, nog eens IN de bak. :jump:

Super!

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 18 februari 2016 - 20:22

Ja en vandaag heeft ze zich ook goed gedragen. Alles mooi in de bakken. :catyawn
Groetjes van Elma

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 20 februari 2016 - 19:21

Bekijk berichtElma, op 13 februari 2016 - 20:34, zei:

Ik had het op het verhaal van dolfjeweerwolfje, dat ik ook gequote had. Dat vond ik wat grappig.