Spring naar inhoud

- - - - -

pensioensparen

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#16 Geplaatst 09 februari 2016 - 19:50

Heb het gewoon via argenta, die laten ook jaarlijks weten wat het maximumbedrag is dat kan gespaard worden ivm belastingsvoordeel.
Vroeger via Belfius (toen nog Dexia) en heb het kosteloos en zonder verlies kunnen overzetten.

Poeslap
Poeslap
  • 1.803 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 09 februari 2016 - 20:08

Bekijk berichthilleke, op 09 februari 2016 - 19:50, zei:

Heb het gewoon via argenta, die laten ook jaarlijks weten wat het maximumbedrag is dat kan gespaard worden ivm belastingsvoordeel.
Vroeger via Belfius (toen nog Dexia) en heb het kosteloos en zonder verlies kunnen overzetten.

Ik heb het ook via Argenta. :cat

Féline
Féline
  • 1.922 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 10 februari 2016 - 14:02

Bekijk berichtSteffie_G, op 09 februari 2016 - 19:41, zei:

Ik zit ook bij ergo en ben nu aan het kijken om elders te gaan.
Ik ben begonnen op mijn 19de met pensioensparen daar met een bedrag van 35€ per maand.
En elke paar maanden kreeg ik telefoon dat mijn gespaarde bedrag niet meer genoeg was om aan mijn vooropgestelde pensioen te komen op het einde van de rit en moest dus naar omhoog getrokken worden.
En op den duur zat ik aan 60€ de maand. Heb het dan op het maximum laten zetten uit pure frustratie en TOCH NOG hebben ze er 0.01€ bij gedaan! :louche:
We wouden onze auto verzekering bij hun doen, maar uiteindelijk elders gedaan, amai die hebben maanden dwars gelegen ...
En zelfs nu doen ze heel erg moeilijk als ik een vraag heb.
En dan onlangs nog zo een vage brief dat er vanalles veranderde en met mega moeilijke termen liggen smijten waar de modale vlaming niets van evrstaat...
Bij mijn broer hebben ze het zelfs willen flikken van zijn spaarrekening (die mijn ouders voor hem bijeen gespaard hebben sinds onze geboorte) te investeren in een of andere beurs ofzo.
Hoi Steffie, laat je niet opnaaien door die "maatschappij". Misschien kan je, zoals ik shimshan reeds vertelde, gewoon je huidige stortingen bevriezen.

ps : ik krijg "het vliegend schijt van maatschappijen die iemand onder druk proberen te zetten"

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 10 februari 2016 - 21:09

Ja dat heb ik gedaan. Ze hebben mij uitgenodigd voor een gesprek om alles te bespreken. Maar ze stellen onmogzlijke uren voor en ik moet altijd naar bierbeek geraken.zij kunnenniet tot inAntwerpen komen

Time spent with cats is never wasted

Féline
Féline
  • 1.922 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 10 februari 2016 - 21:44

Steffie, vraag raad bij je bank, neem in alle geval je polis mee en laat dat door je bank uitspitten.Die mensen handelen zélf in allerlei soorten verzekeringen.
Ikzelf heb nog niet gehoord van Ergo maar een klant afwimpelen is not done.
Dùs : je bank raadplegen en pas dàn beslissen wat je gaat doen.Zoals ik al zegde tegen ShimSham : ik heb mijn gespaard geld "bevroren" en toen ik 60 werd, is die som + interesten overgemaakt naar de door mij gekozen bankrekening.
ps : en Bierbeek ? Pfff, mijn aardrijkskundige talenten zijn niet echt mij dada
je kan waarschijnlijk je rekening overzetten naar een kantoor in het Antwerpse
hier zie :
http://www.ergo.be/n...de=2000&range=5

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 10 februari 2016 - 21:52

Ik ben bij ergo maar nog nooit geweten dat ze geld van mn bedrag zouden afhalen.
Mijn pensioensparen staat nu wel al een tijd bevroren ivm mn studie.

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 11 februari 2016 - 11:15

Bekijk berichtFéline, op 10 februari 2016 - 21:44, zei:

Steffie, vraag raad bij je bank, neem in alle geval je polis mee en laat dat door je bank uitspitten.Die mensen handelen zélf in allerlei soorten verzekeringen.
Ikzelf heb nog niet gehoord van Ergo maar een klant afwimpelen is not done.
Dùs : je bank raadplegen en pas dàn beslissen wat je gaat doen.Zoals ik al zegde tegen ShimSham : ik heb mijn gespaard geld "bevroren" en toen ik 60 werd, is die som + interesten overgemaakt naar de door mij gekozen bankrekening.
ps : en Bierbeek ? Pfff, mijn aardrijkskundige talenten zijn niet echt mij dada
je kan waarschijnlijk je rekening overzetten naar een kantoor in het Antwerpse
hier zie :
http://www.ergo.be/n...de=2000&range=5

denk dat ik je raad opvolg. ik leg dit aan mijn bank voor :)

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 11 februari 2016 - 18:18

Ik ga dit ook wel doen Feline. Collega van me haar vader zit ook in de verzekeringen, daar ook eens gaan horen.
Was al eens bij KBC geweest maar dat zei me toch ook niet veel.
Manlief zit bij fortis, kan daar ook eens gaan horen.

Time spent with cats is never wasted

Féline
Féline
  • 1.922 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 11 februari 2016 - 20:44

Steffie, je kan misschien ook naar de sites van KBC en Fortis surfen en daar kijken wat hun aanbod is. Dan ben je al een beetje geïnformeerd. Maak in ieder geval een lijstje met jouw vragen en neem dat zeker mee als je een afspraak hebt bij de bank. Zo ben je voorbereid en weet het bankpersoneel dat je je al op de hoogte hebt gesteld van hun voorwaarden.
Ter info : de commerciële cijfers (heeft weerslag op het inkomen van de kantoordirecteur) van een bankkantoor worden mee bepaald door de verkoop van hun producten (openen rekening, leningen,verzekeringen ,beurs-gerelateerde producten verkopen). Zie het maar als de supermarkten die tegen elkaar concurreren.
Mijn advies : ga pas naar de vader van je collega als je alle info hebt van KBC en Fortis.