Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe zoek ik een kitten?

• Log in om te reageren
90 reacties op dit onderwerp
Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#61 Geplaatst 20 juni 2016 - 19:36

Ja hé :love3:  ik vind dat witte topje ook zo leuk. Ik ben echt benieuwd hoe hij gaat uitgroeien. Eerst waren ze met 2 wit, broertje is nu eerder de rosse kant aan het opgaan en Oliver wordt wat grijzer. Worden vast allebei superknappe (ex-)katers. :d

En toen hij aan het eten was, ja, amai, daar kan wat in hoor! Echt een lekkerbekje. Ik had ook wat brokjes en 2 blikjes natvoer mee die hij hier te eten zal krijgen (Applaws kittenbrokjes en blikjes Applaws kitten tonijn en kitten kip), om al eens te proeven. Hopelijk lust hij die ook graag!

Nu is hij ongeveer 8 weken als ik het goed heb, dus nog een viertal weken aftellen en het is zover. :)
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#62 Geplaatst 18 juli 2016 - 10:26

Vandaag is het zover!  :eDance: Deze namiddag mogen we onze Oliver gaan ophalen.

:)
Happiness can be found

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.898 berichten
  • 1 katten

#63 Geplaatst 18 juli 2016 - 10:33

Fotoooooos!
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 18 juli 2016 - 14:45

Whiiiii!!  :eDance: welkom thuis, kleine man!

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#65 Geplaatst 18 juli 2016 - 15:03

:thumb: :thumb:

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#66 Geplaatst 18 juli 2016 - 17:17

We zijn nu ongeveer anderhalf uur thuis en hij ligt al een uur te maffen. :)

In de auto zitten vond hij niet leuk, maar thuis kwam hij onmiddellijk uit zijn mandje en ging de woonkamer en keuken verkennen. Hij zat al vlug in de krabton en in zijn poef. Ook heeft hij een hapje gegeten. Ik had gedacht dat hij onmiddellijk zou drinken, want het was erg warm in de auto. Maar hij heeft geen interesse in z'n drinkbakje.

20160718_151520.jpg

20160718_151835.jpg

20160718_152027.jpg

20160718_155826.jpg

Bewerkt door Audrey57, 18 juli 2016 - 17:18.

Happiness can be found

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#67 Geplaatst 18 juli 2016 - 17:21

Oh zo lief :jump:

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.120 berichten
  • 5 katten

#68 Geplaatst 18 juli 2016 - 18:45

Kijk eens of hij natvoer, extra aangemengd met water, wel wil hebben.
Vocht is met dit weer veel belangrijker dan eten

Jacqje
Jacqje

Beste kater 2016

Schattigste kitten 2016

Mooiste langharige raskat 2016

• 850 berichten
  • 3 katten

#69 Geplaatst 18 juli 2016 - 18:47

Even een kleine tip. Zet water en voerbak niet naast elkaar.
Dat vinden katten niet prettig. Verspreid meerdere waterbakken door het hele huis en neem eventueel een drinkfontein.
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.978 berichten
  • 2 katten

#70 Geplaatst 18 juli 2016 - 21:16

Zoals Jacqje zegt, water en voer niet naast elkaar in zo'n dubbel bakje doen, maar apart en minstens een meter uit elkaar zetten. Als je ook nog verschillende schaaltjes water langs z'n looproutes zet, gaat hij zeker meer drinken.
Succes!

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#71 Geplaatst 03 augustus 2016 - 19:39

Hoe gaat het met Oliver?

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#72 Geplaatst 29 augustus 2016 - 00:49

Bekijk berichtTripkippiej, op 18 juli 2016 - 18:45, zei:

Kijk eens of hij natvoer, extra aangemengd met water, wel wil hebben.
Vocht is met dit weer veel belangrijker dan eten

Vanalles geprobeerd, en uiteindelijk heeft hij een liksnackje gegeten. Niet de bedoeling dat hij dat regelmatig krijgt, maar ik wou er echt wat vocht in krijgen aangezien het zo warm was. De tweede dag heeft hij wel normaal gegeten en gedronken. Ik merk wel dat hij vooral in de voormiddag eet, en 's avonds laat. Dus waarschijnlijk had hij zijn buikje al gevuld in de opvang. :)

Bekijk berichtJacqje, op 18 juli 2016 - 18:47, zei:

Even een kleine tip. Zet water en voerbak niet naast elkaar.
Dat vinden katten niet prettig. Verspreid meerdere waterbakken door het hele huis en neem eventueel een drinkfontein.

Bekijk berichtMachteld., op 18 juli 2016 - 21:16, zei:

Zoals Jacqje zegt, water en voer niet naast elkaar in zo'n dubbel bakje doen, maar apart en minstens een meter uit elkaar zetten. Als je ook nog verschillende schaaltjes water langs z'n looproutes zet, gaat hij zeker meer drinken.
Succes!

Het dubbele bakje dat je op de foto ziet, was een tijdelijke oplossing. De bakjes voor beneden waren besteld, maar zijn 2 dagen later dan de kat toegekomen. :d Nu staan ze ook wel samen op een placemat, maar hij eet en drinkt goed, dus dan lijkt het me geen probleem te zijn?
Voor hij kwam heb ik inderdaad overwogen om een drinkfontein aan te schaffen, maar toen werd gezegd dat ik best eerst keek of hij genoeg uit een gewoon waterbakje drinkt, en dat doet hij. Drinken uit een lopende kraan of zo zegt hem niets, dus ik houd het voorlopig maar bij een drinkbakje.

Bekijk berichtlilymaya, op 03 augustus 2016 - 19:39, zei:

Hoe gaat het met Oliver?

Oliver heeft na een paar dagen een naamsverandering ondergaan. Hij heet Lumos. :)
We hadden de naam Oliver eigenlijk al te vroeg, en ik vond die dan toch niet passen bij hem. Lumos is een naam die ik vroeger al erg leuk vond, en aangezien hij wit is en het net lijkt alsof hij een lichtje aan het uiteinde van zijn staart heeft, past die naam perfect bij hem. Na even twijfelen dus veranderd. Niet dat hij luistert of zo. :louche: :)

Ik ga binnenkort een eigen topic openen met wat meer foto's en zo, dan laat ik dat hier nog even weten. Ik kan wel al verklappen dat het nogal een deugnietje is, maar eigenlijk ook een heel braaf katje. Al durft hij wel een keer in de gordijnen springen, vooral als hij een beestje ziet. Hij hapert ook wel veel door zijn erg scherpe nageltjes (ook al gebruikt hij zijn krabpaal én krabton goed), dus heb ik een nagelschaartje gekocht. Ik wil het wel eerst een keer voorgetoond zien, dus morgen even telefoneren naar de dierenarts.

En dan is er nog iets wat ik kwijt wil en graag jullie mening wil over horen. Voor Lumos hebben we een kamer ingericht, waar hij kan spelen als we weg zijn. Met een krabpaal, kattenbak, slaapplekjes, een berg speelgoed,... hij heeft er niets tekort. Ook 's nachts slaapt hij daar. Maar dan miauwt hij telkens zo zielig. De eerste 2 nachten sliep hij bij me, maar toen begon meneertje wat meer te durven, en toen begon mijn probleem.
Er wonen op mijn kamer 4 grasparkietjes. Ze hebben een mooie, ruime kooi om in te slapen. En overdag mogen ze er eigenlijk altijd uit. Ze hebben een speeltuin met loopbruggen aan mijn plafond hangen, een wijnrekje met speelgoed tegen de muur, verschillende speeltuintjes waaronder een hele grote op een kast naast de kooi,... Ook zij hebben alles wat hun hartje begeert. En die vogeltjes, die zijn wel interessant. Lumos mocht dus niet meer in mijn kamer, maar eigenlijk was het sowieso de bedoeling dat hij op termijn in zijn eigen kamer ging slapen. Het kwam nu gewoon enkele nachtjes vroeger.

Nu ben ik beginnen twijfelen... Lumos slaapt alleen, en de 4 grasparkietjes bij mij. En ik denk ergens dat Lumos er meer aan zou hebben om bij mij te slapen. In principe kunnen we van zijn kamer de vogelkamer maken en de kattenspullen naar mijn kamer verhuizen. Er zouden in beide kamer een paar kleine aanpassingen moeten gebeuren, maar niets onoverkomelijks.
Maar... is dit wel eerlijk naar de vogeltjes toe? Het voelt voor mij een beetje als verraad naar hen. Ook al zal ik hen zeker evenveel aandacht blijven geven, nemen ze hun hele hebben en houden mee en boeten ze zeker niet in aan ruimte. Toch blijft het een beetje knagen dat zij "plaats moeten maken" voor de nieuwkomer. Ze zijn ook zo leuk om samen te zien spelen, of er mee bezig te zijn. Ik hou evenveel van hen als van Lumos, maar je kunt er natuurlijk niet naast kijken dat een katje knuffeliger is dan een vogel. Knuffelen appreciëren ze niet zo. :d Dat is één van de redenen waarom ik zo graag een katje wou en zou dus de hoofdreden voor de verhuis zijn.

Dus zo blijf ik in cirkeltjes ronddraaien. En ik ken de ideale oplossing wel: een katje er bij, dan kan alles blijven zoals het is en is Lumos niet alleen. Maar dat mag niet. Als ik alleen woon, dan komt er zeker een vriendje voor hem. Voorlopig is dat echter nog niet aan de orde ivm werkzekerheid (ik ben kleuterjuf), dus goede raad in die richting heeft niet veel zin. Al veel over gesproken en het mag niet, punt.
Maar wat doe ik in tussentijd? De kamers omwisselen of doorbijten in de hoop dat hij leert dat hij 's nachts even alleen moet zijn?

En, waar ik ook nog aan denk, is het wel een goed idee ivm mijn eigen nachtrust? De eerste 2 nachten dat hij hier was, sliep hij ook bij me en ik werd wel even wakker toen hij op de kattenbak ging of wat at, maar ik sliep al snel verder en hij ook. Nu merk ik dat hij in zijn kamer wel wat speelt 's nachts.
Dat is uiteraard niet de bedoeling, maar misschien komt dat omdat hij een lichtje heeft dat redelijk wat licht geeft. Hier in mijn kamer zou er een kleiner lichtje komen, bij de kattenbak zodat hij die vlot kan vinden, maar zeker geen lichtje dat eigenlijk de hele kamer wel verlicht zoals hij nu heeft.
Het zou natuurlijk erg stom zijn om na een paar nachten te beslissen dat het toch niet lukt omdat hij me wakker houdt en de boel wéér te verhuizen. En een soort proefproject kan dus niet, want dan vrees ik voor het leven van mijn lieve grasparietjes. Wat is jullie ervaring met katten op de slaapkamer?

Bewerkt door Audrey57, 29 augustus 2016 - 01:09.

Happiness can be found

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#73 Geplaatst 29 augustus 2016 - 00:59

Die kleine schat :love:

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#74 Geplaatst 29 augustus 2016 - 01:34

Bekijk berichtlilymaya, op 29 augustus 2016 - 00:59, zei:

Die kleine schat :love:

Speciaal voor jou al een tweetal fotootjes dan. :)

Mooi liggen wezen op een dekentje dat meneertje aangeslagen heeft:

20160817_122734.jpg

Lekker luieren op het grote bed:

20160828_163924.jpg
Happiness can be found

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.229 berichten
  • 3 katten

#75 Geplaatst 29 augustus 2016 - 03:41

Ooooh tblijft een prachtexemplaarke  :loveshower:
En kvond de naam "ollie" eigenlijk wel schattig…
Maar over op de kamer slapen : een lichtje om de bak te vinden hebben ze niet nodig, ze zien beter dan ons snachts…
Maar ja, ze eisen de beste plekjes op in bed, tliefst op of tegen jou, dus de kans dat t jullie ff stoort is heel reëel, maar hier slaap ik meestal vlot terug in
T horen van krabben in de bak vind ik lastiger en daarom zet ik ook geen bak in de kamer of naast mijn bed
En inderdaad proefdraaien lukt niet, iets wat hij eerst wel mag dan ineens omkeren naar alleen in een kattenkamer slapen zal hij maar heel langzaam snappen
En kan wat slapeloze nachtjes geven