Spring naar inhoud

- - - - -

Navelbreuk

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1 Geplaatst 16 september 2009 - 21:10

Elliot heeft een navelbreuk.
Nu zegt de DA dat ze dat kan opereren als hij gecastreerd wordt, maar dat duurt nog wel even.
In  USA worden katjes tegenwoordig vrij vroeg gecastreerd, maar ik weet niet wat ik daar moet van denken. Mijn andere katten zijn allemaal na 6 maand gedaan. Is er iemand die vroeg heeft laten castreren?
Is er iemand die al een kat met een navelbreuk heeft gehad?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 16 september 2009 - 21:21

Al mijn katers heb ik laten castreren op 9 maanden behalve Bébé die was mij een beetje te hevig met zijn hormonen dus die is gecastreerd op 6 maand. Navelbreukjes heb ik geen ervaring mee. Maar soms castreren ze al heel jong hoor hier zullen wel leden zijn die je daar meer over kunnen vertellen. :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 17 september 2009 - 22:23

Ik heb ook alleen op 6 maand laten castreren, maar er zijn hier zeker kskes die het vroeger hebben laten doen.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#4 Geplaatst 18 september 2009 - 06:42

Bix is op 5,5 maand gecastreerd. Gebbie en Mirl waren nog geen half jaar toen.
Dus nu kan je hem al laten castreren.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 18 september 2009 - 06:59

Mijn katten zijn denk op 5 maanden gecastreerd. Ze moeten daar vanonder toch 'voldoende' hebben hoor om te kunnen castreren. Dus zo vroeg kan men dat volgens mij nu ook weer niet doen.
Ook ik heb met een navelbreuk geen ervaring.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 18 september 2009 - 07:37

Er worden bij sommige fokkers kittens "vroeggecastreerd", dus voor ze naar hun nieuwe personeel toe gaan. Dat is zo ongeveer op de leeftijd van 3 maanden dat het dan al word gedaan. Dus het kan zeker wel!

Zelf heb ik onze Willow en Pixel op 6 maanden laten castreren/steriliseren (toen zij krols werd, ze zijn ongeveer even oud en ik wou geen oeps-nestje), Indy is op 7 maanden gecastreerd en Axxes zal 8 maanden oud zijn als hij volgende maand de ingreep zal ondergaan.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 18 september 2009 - 08:26

Finn wordt vandaag gecastreerd en hij is 5,5 maand maar hij heeft erg veel last van zijn hormonen.

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 18 september 2009 - 08:28

hier zijn ze allemaal beholpen rond hun 6 maanden
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding