Spring naar inhoud

- - - - -

Haren zelf kleuren

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#1 Geplaatst 11 februari 2016 - 14:46

Ik wil eens een keer mijn haren zelf gaan kleuren.   Hiervoor heb ik mijn kleur al uitgekozen.
Het wordt (natuurlijk) weer rood eh? :lachen:

Ik heb het de laatste keer bij de kapper laten doen, maar wil dat zelf ook eens proberen.

Maar...is dat moeilijk?
Hoe doe je dat nu precies?
Hoe begin ik eraan?
Wat moet ik in huis hebben?
Een merk dat goed en betrouwbaar is?

:Ooops:   Help!!  :anyone:

Bijgevoegde thumbnails

• 997127.jpg

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#2 Geplaatst 11 februari 2016 - 15:30

Ik gebruik Manic Panic verf omdat die niet getest is op dieren en geen peroxide of ammoniak bevat.

Hoe begin je eraan? Wel, met veel donkere handdoeken. Ik heb nog nooit verf gekocht zoals op jouw foto, dus daar heb ik geen idee van :catscratchhead maar Manic Panic is gewoon klaar gemengde verf in een potje, dus daarvoor heb ik een verfkommetje en borstel van een kapperswinkel. Nadat ik m'n haar gewassen en handdoekdroog gemaakt heb, alles in de badkamer bedekt heb met handdoeken en de katten heb buitengesloten (je weet nooit wat die in hun hoofd steken), doe ik een oud shirt met lange mouwen aan en smeer mijn gezicht, oren en nek in met goed vettige lichaamscrème (vaseline werkt ook denk ik). Als je vlekken maakt op je huid, kan je die zo makkelijk afvegen.

Ik leg stroken zilverpapier klaar, maar je kan ook zo'n badmuts gebruiken. En dan begint het verven, verf in het potje, borstel in de verf, en beginnen. Je begint bovenaan, probeer je hoofdhuid niet mee te verven maar er toch zo dicht mogelijk bij te zitten. Bij mijn verf moet ik met de borstel wrijven tot de verf er wat lichter en een beetje schuimig gaat uitzien (niet dat er schuim op komt), maar dat zal wel op het potje staan. Als je alles geverfd hebt pak je je haar netjes in een badmuts of zilverpapier en kan het wachten beginnen (meestal in een rare houding op de badrand, met je hoofd scheef en een oud boek). Na je wachttijd ga je zo ver mogelijk over het bad/in de douche hangen (maar neem geen douche, want dan zie je helemaal rood) en spoel je de verf uit met koud water. Zogezegd tot het water helder is, maar dat lukt natuurlijk niet met pas geverfd haar. Drogen (let op, je natte haar maakt nog vlekken!) en klaar.

Kijk jezelf meteen na op vlekken, hoe langer je wacht met ze af te vegen, hoe moeilijker. Er bestaan speciale doekjes voor verfvlekken op je huid.
En dan de komende nachten op een handdoek slapen (vlekken) en je haar met koud water wassen, dan blijft de verf langer. Manic Panic wast wel uit stof op 60°C.

Bewerkt door Machteld., 11 februari 2016 - 15:31.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#3 Geplaatst 11 februari 2016 - 15:46

ohw?  Dat klinkt allemaal zo.....brrrrr....
Veel werk......Voorzichtig zijn....zilverpapier......koud water....vlekken op mijn kussens......geen douche nemen want dan ben je rood.....

Kzal dus een uur in afzondering moeten om mijn haren te verven... :lachen:   En inderdaad.....noooooooo poezels.... :d

Bewerkt door Inavanthielen, 11 februari 2016 - 15:55.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 11 februari 2016 - 19:54

IK doe dat niet zo zorgvuldig maar het is dan ook een groot geklungel meestal bij mij :lachen:
Ik smeer idd ook mijn haarlijn in met vasline en dan een oud tshirt aan of een handdoek rond mn schouders.
ALS ik zo een bus gebruikte dan trok ik handschoenen aan en spoot het product zo op mn haar en wreef het in met mn handen.
En dan een oude badmuts erover.
Als je van plan bent om vaker zelf te kleuren raad ik wel aan om een doos wegwerphandschoenzn in je eigen maat te gaan halen. Want de handschoenen die mee geleverd worden zijn doorgaans veeeeel te groot.
HEt grote nadeel dat je met die bussen hebt is dat eens de bus open is je die moet opgebruiken.

SInds ik manic panic ontdekt heb (via Machteld) gebruik ik niets anders meer. HEt wast sneller uit, maar als je je haar regelmatig kleurt is het echt veel voordeliger.

IK raad dus ook echt manic panic aan. Wel goed opletten met nat haar (de druppels zijn ook nog gekleurd) en een oude kussensloop gebruiken want het gaat echt nog af. Maar wast ook gewoon weer volledig uit in de was.

MAar Ina, je had nu toch zwart haar he? Dan vrees ik wel dat je roodniet gaat pakken. En je eerst zal moeten uitgroeien of ontkleuren

Time spent with cats is never wasted

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#5 Geplaatst 11 februari 2016 - 20:18

Nee hoor...ik had al Karen Damen ros op mijn haar eh...maar had al uitgroei.
Enfin...hier ook geklungel en geklungel en gedoe, maaaaaar........

Tis gelukt!!!    En met die Syoss is dat kei makkelijk.   Heb een filmpje op you tube bekeken en nagedaan.

Dit is het resultaat...(niet op hetmodel letten, he..tis om de kleur te doen).

ps    Ik ga toch ook eens kijken naar die manic panic

Hahahahaha

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpeg
  • image.jpeg

Bewerkt door Inavanthielen, 11 februari 2016 - 20:20.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.108 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 11 februari 2016 - 20:30

Ik verf mijn vriendin haar haren ongeveer om de twee maanden met een kleurshampoo.
Gebruik daarbij het merk van Syoss, niet dezelfde van op foto (is zonder die olie waarschijnlijk), daar is zij het meest tevreden over.
Handdoek in nek en over schouders en daarover zo'n fluo plastieken vestje (je weet wel zoals die veiligheidsvestjes die in de auto "moeten"). Altijd grappig en kleurrijk :lachen:
Zelf zorg ik er altijd voor dat ik oude kleren aan heb.

Van die handschoenen kopen wij ook apart. Deze in de verpakking zijn onhandig om mee te werken.

Ik werk niet van boven naar onder maar van links naar rechts. Dit om te voorkomen dat er teveel kleurverschil zou zitten tussen haren boven en lengtes, want tegen dat ik rond ben zit er toch al minstens een kwartier op. Op de eerste lokken heeft het product dan langer z'n werking gehad dan de laatste lokken...
Als ik per ongeluk eens smos met het product kuis ik het onmiddellijk af met babydoekjes. Zelf heeft ze er ook altijd bij de hand.

Bekijk berichtInavanthielen, op 11 februari 2016 - 20:18, zei:

Nee hoor...ik had al Karen Damen ros op mijn haar eh...maar had al uitgroei.
Enfin...hier ook geklungel en geklungel en gedoe, maaaaaar........

Tis gelukt!!! En met die Syoss is dat kei makkelijk.   Heb een filmpje op you tube bekeken en nagedaan.

Dit is het resultaat...(niet op hetmodel letten, he..tis om de kleur te doen).

ps Ik ga toch ook eens kijken naar die manic panic

Hahahahaha

Ziet er egaal uit :duim:
De voorkant toch :x
Nee, serieus : hoe lukt jou dat om de achterkant mee te verven?

Gato64
Gato64
  • 297 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 11 februari 2016 - 20:40

Ik kleur mijn haar ook zelf.
Doe een oude t shirt aan, smeer een laag nivea langs de haarlijn en hou een haarverfborsteltje bij de hand
Ik was mijn haar evenwel niet van te voren omdat ik heb gehoord dat de kleur dan minder goed 'pakt'
Ik begin met de uitgroei en start met alle ' randen ' en dan werk ik verder evenwijdig aan mijn zijlijn( links en rechts) . Achterkant is wat meer op het gevoel. Als de uitgroei gedaan is zal ik met mijn handen ( met handschoenen) eens goed door mijn haar gaan om de verf te mengen.
Na zo n 20 min doe ik de rest op de punten
Laat het meestal iets minder lang omdat de kleur anders te donker wordt
Dan alles uitspoelen, wassen en conditioner op
Echt niet zo moeilijk.
Als je ziet dat er verf op je huid is meteen afhalen met lotion
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#8 Geplaatst 11 februari 2016 - 21:38

Leuke kleur, ik gebruik nu soms zo een goedkope kleurshampoo van het Kruidvat dat na 2 of 3 keer wassen er al volledig terug uit is. Ik heb donkerblond haar en gebruik koper als kleurshampoo. Ben wel echt tevreden over de kleur, wel vervelend dat het er zo snel uit is. Maar ja, zo verschilt mijn haar altijd wat van kleur ;)
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 11 februari 2016 - 23:46

Bekijk berichtGato64, op 11 februari 2016 - 20:40, zei:

Ik was mijn haar evenwel niet van te voren omdat ik heb gehoord dat de kleur dan minder goed 'pakt'

Ja, dat dacht ik ook. Als ik bij de kapper ga, mag ik ook niet met vers gewassen haar toekomen. Een dag vooraf wassen is ideaal voor mijn haar.
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#10 Geplaatst 12 februari 2016 - 07:50

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 11 februari 2016 - 20:30, zei:

Ziet er egaal uit :duim:
De voorkant toch :x
Nee, serieus : hoe lukt jou dat om de achterkant mee te verven?

Ik heb hulp gekregen van mijne hubby :loveshower:
Die kleur van Syoss is echt de moeite.
Je moet de uitgroei met zo een spuitbusje inspuiten.
Daarna masseer je de kleur in de uitgroei.  
Zo lok per lok.
Had handdoek op schouders, want amaai... Da rood spul  :lachen:

Met de overschot van het potje heb ik dan mijn hele haar ingewreven ( zoals je haar wassen met shampoo)
30 minuten laten trekken
Uitspoelen tot er geen verf meer afkomt
Conditioner erop
Weer uitspoelen
Klaaaaaar.  :lachen:

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#11 Geplaatst 12 februari 2016 - 16:33

Bekijk berichtInavanthielen, op 11 februari 2016 - 20:18, zei:

ps Ik ga toch ook eens kijken naar die manic panic
Toch goed gelukt precies :)
Wel opletten, je hebt twee soorten Manic Panic, "gewone" waar niks extra opstaat en Amplified, die blijft langer. Het hangt echt van je haar af hoe lang precies, ik kan maanden tot een half jaar zonder opnieuw verven. Natuurlijk heb ik dan niet meer zo'n diep, stralend magenta, eerder rossig strokleur :lachen: maar 't is nog altijd gekleurd.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#12 Geplaatst 12 februari 2016 - 17:14

Handdoeken (die rood zagen) gewassen op 30° (om te zien hoe intensief dat rood is) en alles is eruit.
Gisteren kreeg ik het ook heel makkelijk van mijn voorhoofd gewassen.
Maar ja, dat van Syoss blijft maar tot zes weken op je haren.  Dat van jullie dus veeeeeel langer.
Dat zal het verschil maken denk ik