Spring naar inhoud

- - - - -

Rijexamen! Yeahhhh geslaagd!

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
Fieke
Fieke
  • 3.124 berichten
  • 1 katten

#31 Geplaatst 23 februari 2016 - 15:01

Bekijk berichtSeabert, op 22 februari 2016 - 16:41, zei:

Ik heb op dezelfde wijze mijn rijbewijs gehaald.
Theorie in één keer erdoor :d .
Dag na mijn 18de verjaardag 1ste maal praktijkexamen... gebuisd (maar was nie mijn schuld ;) :x), de week erna voor de tweede keer gegaan en erdoor :) .

Ik had toen al immens veel gereden, gelijk waar we toen naartoe gingen, deden mijn ouders mij rijden. Mijn ma wou per se ook dat ik met verschillende auto's leerde rijden, want zei panikeerd direct als ze in een "vreemde" wagen (vervangwagen, huurwagen,...) moet rijden.
Dus ik had toen een Golf gekregen maar zij reden met een grote Jeep en geregeld moest ik met hen van wagen wisselen. Nu, bij nader inzien....het was wel meestal als het snikheet was dat ik in hun wagen moest oefenen en mijn was een cabrio, de hun niet, ik denk nog altijd dat het daar iets mee te maken had :x :catscratchhead .

Oei, is dat een afwijking...? :lachen: :lachen:
Dan heb ik die ook!

Ik reed wreed graag in mijn Golfke.... Maar ook heel graag in de Jeep van mijn ouders, je zat zo lekker hoog, zag alles,....
Dus toen ik keek voor een andere wagen (dat was toen mijn pa zei van ; "Zeg, betaal uw verzekering en taksen eens zelf :louche: :trance:."), intussen was ik al getrouwd en 2 kindjes en droomde ik van een minibus. Ik had jarenlang voor mijn (vakantie)werk in een camionette gereden en vond dat zalig.
Toen we overlaatst twijfelden voor een nieuwe auto, dacht mijn man aan een volumewagen, maar ik hield mijn been stijf en wou weer iets "bus"achtigs.
Hij heeft toen een paar weken rondgereden met een auto van zijn werk, en nee,.... Hij werd zo een klein autootje ook niet meer gewoon (ja, een volumewagen vinden wij "klein" ;)  :x ). En zodus heb ik mijn gedacht gekregen :) .

:lachen: :slach: :lachen: :slach:

Ik reed ook zo veel mogelijk en ook nu. Als manlief en ik samen weggaan, dan rij ik meestal, ook als we met vrienden weg zijn. Met welke auto maakt me ook niets uit, zo lang er maar 4 wielen onderstaan is het goed. Automaat of handgeschakeld, ik rij met beiden even graag, enkel op zijn Brits (= links) rijden vind ik wat tricky.
Mijn eerste auto was ook een cabrio (een rode met zwarte kap, 11 jaar met veel liefde onderhouden en met veel tranen verkocht), sindsdien ben ik verliefd op cabrio's en autoliefhebber in het algemeen.

Chanatas, dat examen gaat lukken. De laatste les voor mijn examen had ik een aantal punten opgeschreven die ik extra wou oefenen met de instructeur. Misschien kan je dat ook vragen, dat geeft nog wat extra vertrouwen.

Nog enkele kleine anekdotes van mijn rij-examen: ik mocht bijna niet starten. Ik wou met 'mijn' auto examen doen, maar dat mocht niet. Toen hadden de cabrio's nog zo'n mini plastic achterruitje en ik moest met een volwaardige achterruit examen doen. Gelukkig was mama ons gevolgd met papa's auto en heb ik met die auto examen gedaan. En van de eerste keer geslaagd.

Ik ga zo fier als een gieter naar het politiekantoor bij ons in het dorp om mijn rijbewijs te gaan halen. Wij wonen echt in een piepklein dorp maar toen was er nog een politiekantoortje in het dorp. Grote ontgoocheling: geen blanco rijbewijzen op voorraad (ik spreek nu van midden jaren '90, digitaal bestond nog niet, dat was nog in zo'n grote typemachine) en dat kon toch een maand of twee duren eer er nieuwe geleverd werden. Kwaad en ontgoocheld dat ik was! De agent heeft dan een extra papier aan mijn voorlopig rijbewijs geniet en daar stond op geschreven dat ik wel degelijk geslaagd was voor mijn rij-examen op die datum maar dat ik door een logistiek probleem in gemeente X nog geen rijbewijs had. Of dat allemaal wettelijk was???? Twee maanden later mocht ik mijn 'echt' rijbewijs gaan ophalen.

Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#32 Geplaatst 23 februari 2016 - 15:30

Leuk om jullie ervaringen te lezen.

Ja ik had als punt snelweg al genoemd bij hem. Hij zegt het is niet zo moeilijk goed kijken en gas geven, maja de angst om dus niet te kunnen invoegen ofzo is er..hij zegt kan het echt niet ga door op de vluchtstrook, dat mag als het onwijs druk is en niemand laat je er tussen. Via Google maps ff de snelwegroute bekeken en tis erop.. Waars zelfde baan aan houden en ff later eraf en dan invoegen..opletten dat er een gecombineerde in en uitvoegstrook is. Maar hij zegt waars ga je de snelweg niet op...tis spits (8 uur sochtends) en je moet je bijz verrichtingen ook doen. Dus waars niet eens tijd voor de snelweg. Morgen gaan we weer een beetje dezelfde route rijden. En vind het fijn dat hij nu de bijz verrichtingen tijdens het rijden laat doen..dus dat ik zelf moet bepalen hoe ik t doe..ipv van dat ie zegt ga hier maar fileparkeren of straat keren..want dat doen ze bij het cbr ook niet..gewoon ga in deze weg de omkeeropdracht maar doen...
Geplaatste afbeelding

liange
liange
  • 2.342 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 24 februari 2016 - 19:22

Vandaag nog eens een uurtje geoefend met lisa in vertrekken en  stoppen. Ze begint het te snappen ze valt al niet meer echt stil maar schokt nu bij het vertrekken dus rapper de koppeling lossen en gas geven . Voor mij is dat zo iets simpels dat ik er problemen mee heb het haar uit te leggen als ze iets vraagt . Dan zeg ik je voelt dat maar zei blijkbaar niet pffff

Jack the Stripper
Jack the Stripper
  • 131 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 24 februari 2016 - 19:51

Bekijk berichtliange, op 24 februari 2016 - 19:22, zei:

Vandaag nog eens een uurtje geoefend met lisa in vertrekken en  stoppen. Ze begint het te snappen ze valt al niet meer echt stil maar schokt nu bij het vertrekken dus rapper de koppeling lossen en gas geven . Voor mij is dat zo iets simpels dat ik er problemen mee heb het haar uit te leggen als ze iets vraagt . Dan zeg ik je voelt dat maar zei blijkbaar niet pffff
Als ze schokt moet ze toch net minder snel de koppeling lossen?

liange
liange
  • 2.342 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 24 februari 2016 - 20:18

Bekijk berichtJack the Stripper, op 24 februari 2016 - 19:51, zei:

Als ze schokt moet ze toch net minder snel de koppeling lossen?

ja je hebt gelijk is zoals ik zeg voor mij is dat iets zo gewoons

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#36 Geplaatst 24 februari 2016 - 23:05

Dat vertrekken gaat bij mij nu goed..ging ook vaak moeizaam, te snel koppeling los of teveel gas waardoor je de motor hoort..bij het doorschakelen ben ik soms geneigd koppeling wel sneller los te laten en voel je een klein schokjes..dus ff om denken.

Rijles vandaag ging weer mwahh eerste kwartier echt beroerd, fout na fout..daarna wel beter. Invoegen snelweg ging ook dit x weer goed, paar keer gedaan en goed gekeken. En toen reden naar huis en kwam ik in m'n vertrouwde omgeving en zegt ie en nu rij je dus weer goed hé...je doet alles goed, binnenspiegel kijke voor je remt, schouder nog is meepakken bij bocht.. Dus daar ligt voor mij het probleem...in onbekende omgeving wordt ik te onzeker ben dan teveel bezig met waar moet ik heen, hoe hard mag je en al dat soort dingen dat ik m'n schouder vergeet mee te pakken, te hard de bocht door ga..maak me dus zenuwachtig dat ik niet weet wat ik kan verwachten na een bocht bijv..

Maar nog ff met vriendin er over gehad, die was net zo als mij en derde x geslaagd en moet het los laten te willen slagen in 1x...gewoon gaan rijden en mn best doen..en als ik t niet haal.. Ff balen maja hup doorgaan. Lukt als iets beter om t los te laten..maak ik een foutje jammer dan, rijles ging niet top vandaag naja volgende x beter...eerder was ik daar wel van slag van
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#37 Geplaatst 06 maart 2016 - 13:22

Morgen is D-day..afrijden!! Wordt rond kwart voor 7/7 uur opgehaald en om 8 uur afrijden. Gister en vandaag nog gelest...vandaag ging echt heel goed, geen ingreep gehad..goed gekeken op kruispunten /rotondes. Snelweg moet ik alleen ff goed leren borden kijken en vooruit.. Denk dat doordat ik snelweg in en uitvoegen nog wat spannend vind het daardoor minder goed zie. Maja morgen is het hooguit stukje erop en daarna er direct weer af. Nog bijzondere verrichtingen geoefend en fileparkeren achteruit ging super ondanks dat ik het ruim 3 maanden niet gedaan had..en mn rijinstructeur zei als je morgen zo rijdt dan is er nix aan de hand en slaag je gewoon. Als ik maar rustig blijf en niet te snel rotondes of kruispunten op wil..bij twijfel ff stil zetten om te kijken!!

Nog geen zenuwen, zie wel op tegen het vroege opstaan haha
Geplaatste afbeelding

liange
liange
  • 2.342 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 06 maart 2016 - 13:30

Bekijk berichtchanatas, op 06 maart 2016 - 13:22, zei:

Morgen is D-day..afrijden!! Wordt rond kwart voor 7/7 uur opgehaald en om 8 uur afrijden. Gister en vandaag nog gelest...vandaag ging echt heel goed, geen ingreep gehad..goed gekeken op kruispunten /rotondes. Snelweg moet ik alleen ff goed leren borden kijken en vooruit.. Denk dat doordat ik snelweg in en uitvoegen nog wat spannend vind het daardoor minder goed zie. Maja morgen is het hooguit stukje erop en daarna er direct weer af. Nog bijzondere verrichtingen geoefend en fileparkeren achteruit ging super ondanks dat ik het ruim 3 maanden niet gedaan had..en mn rijinstructeur zei als je morgen zo rijdt dan is er nix aan de hand en slaag je gewoon. Als ik maar rustig blijf en niet te snel rotondes of kruispunten op wil..bij twijfel ff stil zetten om te kijken!!

Nog geen zenuwen, zie wel op tegen het vroege opstaan haha

succes !!
bij ons staat het op een laag pitje voor de moment te veel ruzies plots in de auto

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#39 Geplaatst 06 maart 2016 - 13:48

Das indd niet goed ruzie in de auto...raak je allebei gefrustreerd van en dat rijd niet lekker.
Ik heb tussendoor ook ff tijdje niet gelest, was er ff klaar mee en zag t niet zitten..en de lessen zijn echt met ups en downs gegaan. Vandaag voor het eerst sinds lange tijd echt de volledige 2 uur goed gereden(oké er zijn altijd wel verbeterpunten en kleine foutjes), maar denk nu wel ik kan het gewoon en ben geen hopeloos geval haha...en ja misschien slaag ik morgen niet vanwege zenuwen,stomme fouten of vervelende examinator maar ik weet iig dat ik het kan en dan gewoon opnieuw proberen.
Geplaatste afbeelding

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#40 Geplaatst 06 maart 2016 - 14:01

Succes!

You can do it.jpg
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 06 maart 2016 - 14:29

Veel succes morgen!
Those who don't believe in magic, will never find it

Seabert
Seabert
  • 4.751 berichten

#42 Geplaatst 06 maart 2016 - 14:55

Veel succes!
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Karianne
Karianne
  • 4.643 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 06 maart 2016 - 15:14

Succes !

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 06 maart 2016 - 17:14

Heel veel succes!  :geluk:

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 07 maart 2016 - 20:28

Thanx iedereen, helaas wel gezakt. Snelweg in en uitvoegen ging niet goed..te weinig gespiegeld en teveel dode hoek gekeken...en bij een rotonde waar t onwijs druk was niet breed en ver vooruit gekeken..geen ingreep gehad gelukkig. Kruispunten wel goed gekeken en bijzondere verrichtingen ook goed uitgevoerd...ik had wel potentie zei hij, maja op die 2 punten nog ff oefenen. En terecht vind snelweg invoegen nog te spannend,  zeker als t druk is. Dus beter nog ff oefenen daarmee dat ik zeker ben eens straks ook daadwerkelijk de snelweg op durf.

18 april nieuwe kans
Geplaatste afbeelding