Spring naar inhoud

- - - - -

Rijexamen! Yeahhhh geslaagd!

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
Anja
Anja
  • 14.483 berichten
  • 2 katten

#61 Geplaatst 28 juni 2016 - 17:22

Proficiat!

Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#62 Geplaatst 04 juli 2016 - 18:47

Zaterdag een auto gekocht!! M'n ma heeft wel ff naar huis gereden ermee, weer was wisselvallig en veel snelwegen op en af enzo. Daarna ben ik gaan rijden naar m'n nieuwe werk. De terugweg gingen we via een smalle weg langs het water en later hoge bruggen, pff kwam er net een auto aan op die brug, die voorbij scheurde, kon net optijd op de rem(je zeg hem vrij laat door die brug en je kan er blijkbaar niet met z'n 2e op). Ff schrikken. Remproef meteen gehad. Gister nog even een rondje met vriend van m'n ma even andere routes naar werk die ik ook kan nemen...ging prima. Vandaag met de buurman de snelweg op gegaan en een aantal keer in en uitvoeren geoefend.ging goed gelukkig. Maar binnen de bebouwde kom 1x bijna een ongeluk. Niet mijn schuld, ik reed weg van het verkeerslicht, kruispunt over. Staat erop bij de bushalte een auto geparkeerd met waarschuwingslichten, uiteraard m'n gas er wat eraf gehaald. En ik wil er langs(ze gaf nog geen richting aan dat ze weg wilden..en dan nog moet ze iedereen voor laten gaan)  wat doet ze, ze gooide ineens de auto op m'n weghelft en wil een u-bocht maken om in tegengestelde richting op de andere weg uit te komen...pff ik vol op de remmen, had geen eens tijd om te kijken wat achter me zat..m'n buurman zei ze keek alleen maar voor haar of de andere weg vrij was, niet wat er achter haar vandaag kwam.. Dus niet mijn fout, maja heb er niks aan als ik een ongeluk krijg. Pff dit soort dingen vind ik dan weer eng hoor, in 3 dagen tijd al 2x flink op de rem moeten staan. Toch vanmiddag voor het eerst echt alleen een rondje in de buurt gereden, ging prima..ff boodschappen gedaan en thuis hem netjes achteruit in een vak gezet, vrijwel meteen goed haha..
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 05 juli 2016 - 16:07

Proficiat met je aankoop! Zo fijn he, je eerste eigen auto. Hoe meer ervaring je op de weg hebt, hoe beter je kan anticiperen en situaties inschatten. Ik heb de eerste maanden ook enkele keren serieus op m'n rem moeten staan, vaak omdat je met zo veel tegelijk bezig bent (schakelen komt nog niet natuurlijk bvb) maar dat went wel en dan lukt dat beter. Veel plezier ermee!

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#64 Geplaatst 05 juli 2016 - 19:41

Thanx murron,

Vandaag echt zelf gereden naar m'n werk, was wel spannend..maar ging allemaal prima. Alleen de weg die ik nam kwam ik wel veel vrachtwagens tegen, hou niet van die dingen whaha, maja de andere route is vooral binnen de bebouwde kom en 1 weg met 15 drempels...en daarna nog een irritant kruispunt voor een brug, waar je als je pech hebt lang stil staat...dus ja dan maar die 80/60 km wegen met vrachtwagens. M'n werktijden zijn gelukkig meestal niet in spitsuren, dat scheelt ook.
Wil zondag miss naar m'n broertje toe. Das ruim een uur rijden en vooral snelweg...weet niet of ik het durf. Het is in principe maar 2x invoegen zegt m'n ma..dus verder blijft je gewoon rechtdoor op dezelfde baan rijden. Ik moet het miss ook gewoon doen, want hoe langer ik het uitstel hoe enger ik het ga vinden denk.
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 06 juli 2016 - 06:07

Ik rij eigenlijk wel graag op auotstrade :) eens je in je rijvak bent, is het echt makkelijk. Geen stress! Je gaat dat prima doen.

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#66 Geplaatst 07 juli 2016 - 18:03

Vandaag ff naar Amsterdam geweest, m'n oude buurtje..dus de snelweg op!! M'n ma zei je hoeft daar niet in te voegen je komt direct op de goeie baan...wat doe ik invoegen whaha..Kon daarna weer terug naar rechts. Maar ging goed. Terug een andere route met als je eraf moet paar banen opschuiven naar rechts en er komt dan invoegend verkeer bij. Maar die ging ook goed. Snap niet waar ik me druk over maakte haha. Als ik eenmaal op de snelweg zit vind ik het ook geen probleem...inhalen zal ik nu nog niet snel doen, maar later miss wel. Dus ja zondag gewoon naar m'n broertje toe!!
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#67 Geplaatst 08 juli 2016 - 23:49

Nou zat vandaag zonder zwetende oksels en natte rug in de auto haha...oké heb de route nu paar x gereden, hoewel vandaag heenweg wel andere route...maar voel me steeds vertrouwder. Zondag een lange rit van ruim een uur maken, grotendeels snelweg...zal wellicht wat meer zweten dan..wordt ook warm zondag, dus airco of blower maar ff aan denk. Maar niet gedacht dat ik alleen als zo snel enigsinds relaxed zou rijden. Vind het wel fijn dat er niemand op m'n vingers kijkt..tuurlijk zijn er situaties dat ik denk uh ja en nu haha dan breekt het zweet me ff uit..maja niemand die zegt je had dit of dat moeten doen..kies zelf de veiligste optie en als dat omrijden betekend is t maar zo..
Geplaatste afbeelding