Spring naar inhoud

- - - - -

Onze asielpoes

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
SaarenFrank
SaarenFrank
  • 12 berichten

#1 Geplaatst 22 februari 2016 - 20:03

Hoi allen

Ik schets misschien eventjes mijn situatie. Mijn vriendin en ik hebben net een asielkatje geadopteerd. Het is een volledig witte poes en een echt schatje, alleen, van zodra ze hier thuis was, vluchtte ze onder bed, en de voorbije dagen kwam ze er maar af en toe eens vanonder. We laten haar zoveel mogelijk met rust. Dit is mijn eerste kat, dus ik heb geen ervaring. Ik heb wel heel veel gelezen over hoe ik het moet aanpakken. Zoveel mogelijk laten doen? Mag ik al af en toe eens contact zoeken of moet ik er echt afblijven?
We moeten ook nog naar de dierenarts om haar chip te laten aanpassen aan mijn gegevens. Mijn vraag is, zal ze niet opnieuw haar vertrouwen in ons kwijt zijn als we haar weer in de carrier moeten steken om naar de dierenarts te gaan.

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 22 februari 2016 - 20:42

Voor de chip aan te passen moet de poes zeker niet mee :-)
Je hebt wss een boekje gekregen en enkele papieren ? Stuur anders in privé eens een foto door van wat je gekregen hebt en dan kan ik je helpen... Wijzelf registeren zelf zodat de nieuwe eigenaars daar geen problemen mee hebben :)

Als ze niet blaast, wegkruipt als je ze wil aaien, zou ik rustig haar wat proberen te aaien. Eventueel snoepje geven... Zie je dat ze in een kruipt, banger is, blaast... Als je er aan komt, zou ik haar nog eventjes gewoon laten zitten en wat "negeren"

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#3 Geplaatst 22 februari 2016 - 23:50

Niets forceren. Laat ze rustig wennen aan haar nieuwe thuis en de gewoontes. En geef ze de tijd die ze nodig heeft hiervoor.
Het kan helpen om regelmatig eens een 'praatje' met haar te maken, en haar rustig pratend geruststellen. Soms helpt wat relaxing muziek ook.