Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

KS'ers "Start to run"

• Log in om te reageren
576 reacties op dit onderwerp
Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#16 Geplaatst 26 februari 2016 - 20:29

Tempo is niet belangrijk bij lopen, tenzij je de marathon van ny ambieert. Gewoon je eigen ding doen.
Een vriendin van mij is lang geleden gestart met lopen, nu is fietsen haar leven.
En da's ook ok natuurlijk.
Zie het gewoon als jouw eigen journey.
En het feit dat je wil beginnen bewegen en werken aan je gezondheid is op zich al een prestatie waar je trots op kan zijn. Ongeacht loopschema's, tijden, prestaties. Go for it, en vooral geloven in jezelf, he! Beloofd?

Bewerkt door Majesteit, 26 februari 2016 - 20:32.

Jana_23
Jana_23
  • 3.359 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 26 februari 2016 - 20:50

Hier is het plan om te beginnen lopen eens het wat beter weer is.
Ik heb een hekel aan die koude...

Maar is zwem op Dinsdag, Donderdag en Zaterdag (+/-8km per week).
En op Woensdag en Zondag Karate.
Denk dat ik mijn beweging wel al heb ;)

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 26 februari 2016 - 20:57

Ik ben in september met start to run begonnen. In het begin heb ik te veel willen doen en zat ik na 2 weken thuis met pijnlijke knieën waardoor ik enkele weken ben moeten stoppen. Half oktober ben ik terug begonnen en op 1 januari had ik de laatste les (nr 30) uitgelopen.
Sindsdien heb ik het stilletjes per week opgebouwd en nu loop ik ongeveer een uur per keer. Momenteel ook nog heel traag maar dat zou ik nu toch een beetje willen beginnen opbouwen.

Nu loop ik ook telkens op maandag, woensdag en vrijdag en net als Jana zwem ik op dinsdag, donderdag en zaterdag.
Ik heb nu wel het geluk dat ik net achter de hoek van het rooi woon. Een heel goed terrein om te lopen. Soms loop ik op enkel op de atletiekpiste en op andere momenten loop ik het volledige terrein rond.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#19 Geplaatst 26 februari 2016 - 21:34

Koude is zelden een probleem, goede warm up voor starten is idd wel geen luxe.
Zelden kou als je loopt.
Bewonder alle sporters overigens. Zwemmen is de veiligste sport als je kwetsures wil voorkomen. En ook fun, sporty, etc.

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 27 februari 2016 - 07:50

Bekijk berichtMajesteit, op 26 februari 2016 - 20:13, zei:

Ephiny, gewoon doen.
Je hoeft echt geen 5 km te lopen. Elke dag een half uurtje lopen, of stappen kan ook, is een opsteker voor je conditie.
In groep lopen helpt zeker, laat je echter niet leiden door competitie.
Volhouden lukt prima als je je eigen objectieven en motivatie kent.
Gewoon beginnen en genieten, dan hoef je je geen zorgen te maken over dat stressy 'volhouden'.

Nee, ik maak me niet druk om competitie hoor, ik loop lekker traag. Enkel helemaal op t einde, de laatste 20 sec ofzo moet ik een sprintje kunnen trekken, maar gewoon omdat ik het fijn vind.

En volhouden, vaak is de zetel gewoon verleidelijker dan sportkleren aandoen en naar buiten gaan...

Bekijk berichtMurron, op 26 februari 2016 - 20:17, zei:

Ik liep in begin altijd te snel waardoor ik rap kapot was en dacht dat lopen niets voor mij was. Beter beginnen op slakkentempo :lachen: en zo opbouwen.

Haha, ik deed het ook eerst zo. En ik zag er dan elke keer ontzettend tegenop omdat ik wist dat ik snel kapot zou zijn.
Toen ik was getransformeerd naar slak was het veel leuker :lachen:
Those who don't believe in magic, will never find it

Anathema
Anathema
  • 1.245 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 27 februari 2016 - 11:48

Ik doe ook mee, terug beginnen lopen. Volledig naar achtergrond geraakt.
NU doe ik maar 1x/w badminton op woensdag. Half jaar geleden deed ik 1x zwemmen, 1x badminton en 1x lopen in de week.
Man wat een strakke kuiten had ik :)
dat wil ik weer!

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#22 Geplaatst 27 februari 2016 - 12:19

Ik doe nix op het moment, misschien binnen een maand of 2 terug 1x per week gaan paardrijden.
Vroeger ging ik regelmatig klimmen, dat was echt een passie van mij.
Maar moeten stoppen door blessures, zou nu terug willen gaan, maar durf niet alleen omdat alleen toch maar alleen is.
Maar vindniemand om eens mee te gaan...

Lopen heb ik vroeger geprobeerd, maar ik wilde zltijd te snel waardoor ik niet lang kon en misselijk werd.
Heb denk ik ook niet de beste voeten om te lopen.

Maar nu nix doen is ook niet lek. Heb een trampoline en hometrainer, maar geen zin...
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 27 februari 2016 - 19:43

Kan je niet gaan klimmen met de persoon waarmee je dat vroeger deed? Of iemand leren kennen daar?

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#24 Geplaatst 27 februari 2016 - 19:44

Grappig, mijn moeder zei net dat ze een Start to run gaan doen hier een lange straat verder met professionele begeleiding. 30 euro voor 14 lessen. Heb me ineens ingeschreven, kan maar proberen hè. Moet nog wel schoenen gaan kopen, want mijn "echte" loopschoenen staat aan zee en de lessen beginnen voor we daar heen gaan, ze beginnen op 17 maart. Ga de Decathlon eens uitsnuffelen...

Heb de mail of telefoon nummer van die persoon niet meer, ken zelfs zijn achternaam niet meer. Ik kan er gewoon heen gaan, maar mezelf kennende ga ik me daar vervelend voelen. Mijn spierkracht is foetsie en ik moet opnieuw op niveau 3 of 4 beginnen, terwijl iedereen daar op niveau 6C of hoger zit te werken (toen ik stopte zat ik aan 6A). Ben bang als echte newbie bekeken te worden en genegeerd of geïsoleerd worden.

Bewerkt door BlackScorpion, 27 februari 2016 - 19:46.

Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 28 februari 2016 - 01:28

Oei ik snap niks van die niveaus. Ik denk niet dat iedereen daar een doorgewinterde loper zal zijn hoor BS, of zijn dat echt allemaal terugkerende mensen? Ik zou gewoon gaan, heel even uit je comfort zone gaan maar je gaat zo blij zijn als je geweest bent en je gaat uiteindelijk om te lopen, niet voor het sociaal contact he? Misschien kan je de eerste les eens proberen en dan zie je wel hoe het je bevalt?

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#26 Geplaatst 28 februari 2016 - 08:08

Het klimmen is niet met lessen en spijtig genoeg zijn het 99% doorwinterde klimmers daar.
Qua niveaus, goh 3 is beginner, toen ik moest stoppen zat ik op 6A en dat is gemiddeld.
Voor mij was het al heel wat, want hoger is voor mij echt zwaar.
Dan beginnen de overhangen en zoveel kracht in de armen heb ik niet.
Volgens mij gaat het tot 9, maar dat zijn maar heeeeel weinig mensen op de wereld die dat kunnen.

Kijk nu wel uit naar de start to run lessen.
Komende zaterdag de Decathlon eens uitsnuffelen voor loopschoenen en kledij.
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.828 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 28 februari 2016 - 08:43

Ik ben ooit ok begonnen met start to run maar ik heb dat opgegeven. Ik vond de muziek irritant, de stem irritant, ... Nu loop ik op de loopband op mn eigen tempo en kan toch al 25 a 30 minuten op een redelijk tempo lopen. T is eigenlijk eht wel motiverend hoe snel je vooruitgang boekt en je conditie na een tijd toch niet helemaal verdwenen is. Sebiet terug naar de fitness voor te lopen en dan mn buikspier bewegingen nog eens doen

Time spent with cats is never wasted

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#28 Geplaatst 28 februari 2016 - 08:55

De start to run die ik ga volgen is niet met Evy, maar is met een aantal begeleiders op een atletiekpiste. 14 lessen, 1 les per week.
Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 28 februari 2016 - 10:18

Ik had de app van start to run gedownload en de eerste lessenreeks aangekocht. Normaal zou je met die app dan je eigen muziek kunnen kiezen maar ik merkte altijd dat de muziek stopte de eerste keer dat Evi hem onderbrak om tips of timing te geven. Nadien was het altijd saai lopen zonder die muziek. Zeker als je zoals ik alleen loopt.

Ik ben dan opzoek gegaan naar een degelijke app om mee te lopen. Uiteindelijk ben ik bij Runkeeper uitgekomen. Die is grotendeels gratis, je moet enkel maandelijks/jaarlijks betalen voor de pro versie. Maar die extra pro mogelijkheden die je dan krijgt lijken mij echter enkel interessant voor mensen die echt serieus trainen voor wedstrijden en dergelijke.
Het belangrijkste was voor mij dat je je eigen schema's kunt opmaken, je begeleiding wat kunt instellen en het belangrijkste dat je je eigen muziek kunt gebruiken die blijft spelen ook al onderbreekt de begeleidingsstem af en toe met informatie.
Zelfs de extra's zoals het online bijhouden van je trainingen, het mailen van je persoonlijke records, wereldwijde uitdagingen die je mee kan aangaan en het toevoegen van vrienden die de app ook gebruiken zijn ook voor de gratis versie.

Ik gebruik nu dus constant die app. In het begin toen ik nog met start to run bezig was heb ik handmatig de lessenreeks die ik had aangekocht ingegeven en zo gelopen.
Nu heb ik een stuk of 3 vaste zelf opgestelde schema's die ik gebruik aan de hand van hoeveel tijd ik heb en hoe ik me voel.

Bewerkt door Auryn, 28 februari 2016 - 10:20.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 28 februari 2016 - 20:38

Morgen beginnen we eraan :goofy: iedereen klaar??