Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

KS'ers "Start to run"

• Log in om te reageren
576 reacties op dit onderwerp
Poeslap
Poeslap
  • 1.785 berichten
  • 2 katten

#571 Geplaatst 16 juni 2017 - 21:52

In de winter op straat, maar de rest van het jaar in de bossen. Resterheide meestal, gezien ik daar woon.

Je hebt ook wel een Finse piste in Hechtel, dacht ik, maar die heb ik nog nooit gebruikt.

Ailure
Ailure
  • 5.424 berichten
  • 1 katten

#572 Geplaatst 16 juni 2017 - 22:09

Ik las daar iets over op internet ja, maar die zou maar 1 km zijn. Ook saai als je die steeds in rondjes moet lopen :p

Poeslap
Poeslap
  • 1.785 berichten
  • 2 katten

#573 Geplaatst 16 juni 2017 - 22:21

Het is daarmee dat ik daar ook niet ga lopen. Toen ik nog studeerde in Leuven, was daar ook een Finse piste. Ik heb daar ook zo'n Start Tot Run-cursus gevolgd en dat gebeurde ook op die Finse piste. Maar altijd hetzelfde is wat saai, op straat of in het bos kan je veel meer variëren in je route.

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#574 Geplaatst 17 juni 2017 - 06:12

Ik loop altijd op een atletiekpiste van 400m die op letterlijk 400m van mij thuis ligt (volgens de endomondo app)
Langst de ene kant is het wel een klein beetje saai maar langst de andere kant het heeft ook wel zo zijn voordelen.

Je kan al zeker niet verloren lopen en je moet je ook niet op je route concentreren. Dat tweede vind ik al best handig omdat ik nog steeds met de Zombies, Run! app loop en ik me zo veel beter op de verhaallijn kan concentreren. Plus het is een afgesloten domein, dus in tegenstelling tot op straat, moet je ook al niet constant het verkeer in de gaten houden. Het enige waar je voor moet "uitkijken" is andere lopers.

Andere voordelen zijn bijvoorbeeld, of je nu 3Km, 10Km, 30Km,... loopt, je bent altijd even snel terug "thuis" of ook al was het je plan om die afstand te doen en je moest onderweg toch opgeven. Zo ben ik, in mijn geval, nooit meer dan 600m van mij thuis af.

In de wintermaanden, als het smorgens laat en savonds vroeg donker is, is deze ook goed verlicht en wordt deze toch druk gebruikt door andere lopers, dus het geeft ook een veilig gevoel tijdens het lopen.

En voor iemand als ik, die nogal vaak naar de wc moet, ik weet ook dat ik er altijd enkele vlak in de buurt heb in het hoofd- of bijgebouw van het sportdomein. Zelfs op feestdagen als het sportdomein officiëel niet open is maar de piste wel toegankelijk, kan ik indien echt dringend toch snel naar huis lopen.

Ja het is wel saai om altijd die zelfde rondjes te lopen en altijd hetzelfde te zien, maar ik vind persoonlijk dat de voordelen in dit geval toch zeker de doorslag geven.

Bewerkt door Auryn, 17 juni 2017 - 06:14.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Poeslap
Poeslap
  • 1.785 berichten
  • 2 katten

#575 Geplaatst 17 juni 2017 - 09:03

Voor jou zijn het misschien echt voordelen, maar voor mij wegen ze eigenlijk nauwelijks door.

We lopen met twee, en zelfs alleen voel ik me zelden onveilig hier.

Op straat, waar we dus voornamelijk in de winter lopen vanwege vroeg donker, heb je bij ons niet echt veel verkeer. In de bossen kom je eens de occasionele jogger of wandelaar tegen, maar ook relatief weinig.

In het stuk bos waar ik loop zijn er verschillende wandelroutes. We kunnen altijd die volgen, want we weten waar die uitkomen, maar ook als we paden nemen die er vanaf wijken weten we doorgaans waar die uitkomen. En eens een pad dat we niet kennen is ook soms fijn, doorgaans komen we uiteindelijk toch ergens uit waar we het wel kennen. :cat

Je kan je juiste aantal km misschien iets moeilijker inschatten, maar dat vind ik niet erg. Al bij al valt dat nog goed mee.

Allure kan zien wat ze het fijnste vind, of die Finse piste, of in de bossen en de duinen (Jij woonde ergens toch die kant van de duinen op, Ailure, of zit ik verkeerd?).

Ze kan dan zelf zien wat voor haar persoonlijk de meeste voordelen heeft.

Ik vind in de bossen dus persoonlijk het fijnste, de piste heeft voor mij te weinig voordelen, maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Bewerkt door Poeslap, 17 juni 2017 - 09:05.

Ailure
Ailure
  • 5.424 berichten
  • 1 katten

#576 Geplaatst 17 juni 2017 - 15:14

Ik denk dat ik enkele locaties eens moet uitproberen om te kijken wat voor mij het fijnst loopt :p
Maar ik zou wel graag met mijn oortjes willen lopen. Ik heb al gehoord van armbanden waar je je gsm aan zou kunnen hangen?
Maar loopt dat wel fijn? Ik zou daar ook nog iets op moeten vinden.

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#577 Geplaatst 17 juni 2017 - 22:16

Bekijk berichtAilure, op 17 juni 2017 - 15:14, zei:

Ik denk dat ik enkele locaties eens moet uitproberen om te kijken wat voor mij het fijnst loopt :p
Maar ik zou wel graag met mijn oortjes willen lopen. Ik heb al gehoord van armbanden waar je je gsm aan zou kunnen hangen?
Maar loopt dat wel fijn? Ik zou daar ook nog iets op moeten vinden.

Dat is ook iets wat je zelf moet uitzoeken. Daar verschillende meningen ook enorm in en hier is het ook dat, wat voor de één een voordeel lijkt, is misschien iets waar iemand anders juist problemen mee zou hebben.

Ten eerst, als oortjes gebruik ik bluetooth oortjes, dus ik heb al geen last van een kabel die in de weg kan hangen, maar ook hier moet je de keuze maken of je hierin wil investeren want voor een degelijk paar betaal je al snel redelijk wat geld.
En ten tweede, voor mijn gsm heb ik al vanalles geprobeerd: een heupzakje (ofwel zit het net iets te los en blijft het niet op zijn plaats zitten of zit het te strak wat ij mij soms ongemakkelijk maar om diep in te ademen), zo van die armbanden rond mijn bovenarm (schuurt mijn arm als ik t-shirts met korte mouwen of zonder mouwen aan heb), in mijn broekzak of de zak van mijn truitjes (maar niet al mijn sportkleding heeft passende zakken), en uiteindelijk ben ik bij een zakje terecht gekomen dat je zowel op je rug of op je borst kunt dragen (ik verkies op de borst, zie foto). Deze zit zeker niet spannend maar vanwege de riem om mijn midden en over de schouder, blijft dit goed zitten; ik kan altijd vlot aan mijn gsm aan (indien op de borst gedragen) en het schuurt niet, ongeacht mijn kleding.
Mijn gsm lijkt ook de meest correcte gps tracking te hebben bij dit laatste.

19225335_10211244562407490_6919458988235531526_n.jpg

Ik heb persoonlijk zelf ook een grondige hekel om iets in mijn handen te hebben tijdens het lopen. Kort geleden nog gaan lopen met een drinkflesje in mijn handen en na 10 minuten stoorde het me al. En ik heb ook nogal last van het feit dat ik nogal zweet tijdens het lopen dus dat maakte het er niet gemakkelijker op om dat flesje in mijn handen te houden.

Ik ben momenteel aan het uitkijken naar zo'n rugzakje waar een drinkfles in verwerkt zit want met dit weer zou het toch handig zijn om drinken bij te hebben tijdens het lopen. Hopelijk eentje met een zakje vooraan voor mijn gsm of die in combinatie met mijn huidig gsmzakje gedragen kan worden.

Bewerkt door Auryn, 17 juni 2017 - 22:21.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein