Spring naar inhoud

- - - - -

Schrik voor katten...

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
CallistoDolls
CallistoDolls
  • 29 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 05 maart 2016 - 13:07

Wat doen jullie met de katten als er iemand op bezoek komt die schrik heeft voor katten? De beestjes even wegzetten en ze zielig laten miauwen omdat ze er graag willen bij zijn, of je vriendin panisch van angst zien opschrikken telkens er eentje beweegt?

Ik ken mensen met het idee, het is het huis van de katten, wie naar hier komt past zich aan en heb je schrik dan kom je maar niet. Maar ik ken ook mensen die de kat gewoon even in een andere kamer wegzetten omdat ze zelf ook wel ergens schrik voor hebben en zich dus kunnen inleven. Ik weet het dus eigenlijk niet goed. Hoe is het bij jullie? :)

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.346 berichten

#2 Geplaatst 05 maart 2016 - 13:11

Bij mij blijft de kat gewoon waar ze wil, schrik van katten is gewoon belachelijk. Ik heb ook zo een vriendin. Ze had schrik van cloe. :trance: dan kom je maar niet. Nu heeft ze haar "schrik" opzij gezet en komt ze gewoon binnen
Geplaatste afbeelding

CallistoDolls
CallistoDolls
  • 29 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 05 maart 2016 - 13:15

Als ik eerlijk ben vind ik het ook belachelijk, ssst niet tegen haar zeggen ;-)
Mijn spinnenfobie is toch veel begrijpelijker? En ik heb zo'n brave lieve katjes... Binnenkort is het een etentje bij mij en ik weet dat de katten doodongelukkig gaan zijn als ik ze opsluit. andere vrienden doen het wel voor haar, dus vind het nog beetje moeilijk.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 05 maart 2016 - 13:20

Goh ja, of je het belachelijk kunt noemen, mmm, ieder zijn eigen mening :-). Veel mensen hebben echt schrik van spinnen en dàt begrijp ik niet. Die beestjes zijn superklein, bijten/krabben niet (en als ze al zouden bijten, geraken de spinnen die hier leven niet door onze huid), zijn super hygiënisch,.... Een kat kruipt wel op je schoot, kan serieus krabben en/of bijten,.... Dus ik begrijp wel dat mensen er schrik van kunnen hebben. Of er gewoon niets van willen weten....

Maar hier zetten we de katten wel nooit vast. Als er volk komt die niet van katten houdt (en dat gebeurt ook) houden we ze weg van deze personen. Maar zetten ze niet apart.
Ik heb verder eigenlijk nog nooit iemand over de vloer gehad die echt enorm veel schrik had van katten.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#5 Geplaatst 05 maart 2016 - 14:01

Ik laat mijn katten lekker waar ze zijn,wel hou ik ze dan weg bij diegene die bang is,maar meestal trekt dat juist nog meer aan.
Ik vraag meestal of ze het even willen proberen te doorstaan,want na een beetje gesnuffel en dan ergens anders wat lekkers krijgen is de aandacht verlegd.
Dat werkt beter dan achter een deur zetten waar je dan klaaglijk gemauw hoort en de deur en vloerbedekking wordt dan ook helemaal aan gort gekrabt.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#6 Geplaatst 05 maart 2016 - 14:34

Bekijk berichtDuchess, op 05 maart 2016 - 14:01, zei:

Ik laat mijn katten lekker waar ze zijn,wel hou ik ze dan weg bij diegene die bang is,maar meestal trekt dat juist nog meer aan.
Ik vraag meestal of ze het even willen proberen te doorstaan,want na een beetje gesnuffel en dan ergens anders wat lekkers krijgen is de aandacht verlegd.
Dat werkt beter dan achter een deur zetten waar je dan klaaglijk gemauw hoort en de deur en vloerbedekking wordt dan ook helemaal aan gort gekrabt.
Hewel dat is waar.
Mijn katten zijn meestal weg als er mensen binnen komen :onzeker:
Maar als er een bepaald persoon komt die bang is voor katten, staan ze daar allemaal. :trance:
Ze is alleen maar bang als ze tegen haar komen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.480 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 05 maart 2016 - 14:38

Ik zou de mijne ook niet apart steken. Ze zouden ganse tijd zitten lawaai maken, tegen de deur krabben en op de vinyl krabben wat dan schade geeft. Ik zou gewoon elders afspreken of gaan uit eten gaan met die vriendin ipv er zo gans gedoe thuis van te maken. Zie je trouwens al diegene met meer dan 1 kat bezig? Al je katten op 1 kamertje gaan proppen?

Bewerkt door Eibhlin, 05 maart 2016 - 14:39.

Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.370 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 05 maart 2016 - 14:47

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 05 maart 2016 - 13:20, zei:

Goh ja, of je het belachelijk kunt noemen, mmm, ieder zijn eigen mening :-). Veel mensen hebben echt schrik van spinnen en dàt begrijp ik niet. Die beestjes zijn superklein, bijten/krabben niet (en als ze al zouden bijten, geraken de spinnen die hier leven niet door onze huid), zijn super hygiënisch,.... Een kat kruipt wel op je schoot, kan serieus krabben en/of bijten,.... Dus ik begrijp wel dat mensen er schrik van kunnen hebben. Of er gewoon niets van willen weten....

Maar hier zetten we de katten wel nooit vast. Als er volk komt die niet van katten houdt (en dat gebeurt ook) houden we ze weg van deze personen. Maar zetten ze niet apart.
Ik heb verder eigenlijk nog nooit iemand over de vloer gehad die echt enorm veel schrik had van katten.

Hier in België leven wel degelijk spinnen die door onze huid kunnen, ze zijn niet giftig of geven slechts klachten die zelden een trip naar de dokter behoeven.  Ik ben zelf vorig jaar buiten gebeten door een spin, ik heb ze zien zitten op mijn arm. Dit was heel erg pijnlijk en nadien kreeg ik  een dikke hand/pols en ik heb er een paar dagen last van gehad.

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#9 Geplaatst 05 maart 2016 - 15:11

Wij hebben zo iemand op bezoek gehad... Erg slim in een asiel waar er vaak meer dan 20 katten in de living lopen :p

Ook twee zusjes... Het ene zusje erg bang... Maar ze wilden graag een katje (ouders en de andere dochter). Keer na keer beterde dit :)
Een heel kleintje heeft de eerste keer durven vastnemen en na een aantal keer hier langs te komen, kwam ze aan iedere kat.
Ook volwassen katten. Nu hebben ze zelf hun eigen katje waar ze allebei stapelzot van zijn...

Hoe dan ook is het hier niet mogelijk om zomaar eventjes alle katjes weg te zetten... Bezoekers moeten er rekening mee houden...

Wel verschillende mensen gehad die bang zijn van onze bengaal :p (grooooot lawaai maar doet niets maar dan ook niets verkeerd :p )

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 05 maart 2016 - 15:52

Bekijk berichtwendyv123, op 05 maart 2016 - 14:47, zei:

Hier in België leven wel degelijk spinnen die door onze huid kunnen, ze zijn niet giftig of geven slechts klachten die zelden een trip naar de dokter behoeven.  Ik ben zelf vorig jaar buiten gebeten door een spin, ik heb ze zien zitten op mijn arm. Dit was heel erg pijnlijk en nadien kreeg ik  een dikke hand/pols en ik heb er een paar dagen last van gehad.

Ja oke, je hebt gelijk, er zijn spinnen naar hier 'verhuist' die dat wel doen.  Maar erger dan een bijensteek zal het hier niet zijn. Ik bedoelde dat mensen zoveel angst hebben voor een spin, maar er vele andere dieren veel sneller zullen bijten met ergere gevolgen. En ja, als je een soort van allergie erop hebt, is dat altijd erger, maar da's met het eten van voedsel ook.

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#11 Geplaatst 05 maart 2016 - 16:21

Hm, ben ik dan zo'n uitzondering? Als ik bezoek heb dat bang is van de katten of van de hond, dan gaan die buiten of boven. Ze hebben boven plek genoeg, ligplaats, eten, ... dus ik zie daar geen probleem in. En de hond die gaat in de tuin (als het geen pijpestelen regent)

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 05 maart 2016 - 17:19

Wij hebben vaak iemand op bezoek die niet graag rond huisdieren is. Onze hond hou ik dan bij mij, onze katten voelen het wel aan en zoeken sowieso een rustiger plekje op als er veel volk is. Ik heb ze wel al eens uit de living gehouden tijdens een etentje en ze overleven dat wel hoor ;)

Gato64
Gato64
  • 244 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 05 maart 2016 - 18:55

Hoe kunnen mensen onze poezekes nu niet leuk vinden? ;)
Het is zoals met kinderen , wie mijn kinderen/poes leuk vindt heeft zowiezo een streepje voor. Diegenen die ze niet leuk vinden worden in mijn zwart boekske genoteerd ;)
Ik zal als er bezoek komt en die persoon houdt niet van katten mijn Pippa wel boven zetten (dik tegen haar zin .) Als het is om de ganse avond iemand te hebben die zich dood ergert aan een poes dan maar liever zo. Poes zal dit wel aankunnen en het komt de sfeer zeker en vast ten goede

Bewerkt door Gato64, 05 maart 2016 - 18:56.

Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 05 maart 2016 - 19:28

Als iemand echt bang zou zijn van onze hond of van de katten, dan gaan die even apart.
Ik zou het ook niet fijn vinden als ik van een bepaald dier bang heb en dat ze daar geen rekening mee zouden houden.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 05 maart 2016 - 19:47

Onze Miloh en Moon houden niet zo van bezoek, wel ik steek de mensen ook niet buiten toch :catscratchhead
Ik merk wel dat ze hoe langer hoe minder bang zijn van bepaalde mensen en meestal krijgen ze ook de kans om naar boven te gaan als ze dat verkiezen.
Ons Luna die houdt van bezoek en er zijn dan wel al mensen geweest die op het eerste zicht niet zo gek leken op onze naakte dame. Opvallend is dat ze redelijk snel over die drempel geraken en niet gaan lopen voor haar.
Integendeel hoe meer ze in contact komen met haar hoe mooier ze haar vinden (zeggen ze zelf) :loveshower:

Maar dat is iets heel anders dan bang zijn voor... uiteraard.
Ik zou zelf nooit iemand beoordelen op zijn/haar angst. Vergelijken met andere fobieën/angsten (er is toch wel een verschil tussen beiden) heeft geen zin, voor de persoon die het beleeft is angst angst.
Indien het heel ernstig zou zijn dan zou ik hen boven laten, maar die persoon zou dan ook geen uur moeten blijven zitten bij ons thuis.
In de meeste gevallen zou ik wel onze katten laten waar ze zelf op dat moment wensen te vertoeven. Indien één van hen zelf naar de persoon met angst zou gaan dan zou ik ze er wel van weg halen.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 05 maart 2016 - 19:48.