Spring naar inhoud

- - - - -

ideeën verkleedfuif

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#1 Geplaatst 10 maart 2016 - 22:49

Ik heb er lang over getwijfeld om er hier een topic over te starten maar gezien ik zelf geen inspiratie heb toch maar even doen:

Eind september word ik 40. Nu, iedere reden om te feesten is goed voor mij dus bij deze organiseer ik een good old fashion verjaardagsfuif. En de trend tegenwoordig is... juist, verkleed :p

Aantal jaar geleden heeft mijn man al eens een verrassingsfuif voor mij georganiseerd, was ook verkleed, thema toerisme en verre bestemmingen :louche: Uiteindelijk heeft dit wel tot hilarische taferelen geleid...
Mijn man zelf organiseerde voor zijn verjaardag jaren geleden ook al eens een fuif met als thema jaren 60.

Wij zijn al uitgenodigd op fuiven met als thema: rode loper, gekke kapsels, black and white, at the movies.
Op paaszondag naar een fuif met als thema jaren 90 (weet begot niet wat daarvoor aan te trekken).

Nu, ik was vroeger niet te vinden voor zulke fuiven, ik ben van mening, trek aan wat je wil. Maar het heeft wel iets, en we hebben wel al dikwijls wat afgelachen dankzij de originaliteit van sommige mensen. Het geeft eigenlijk wel een extra dimensie aan zo'n fuif.

Dus mijn vraag: wie heeft er goede ideeën??
Mijn schoonzus stelde sprookjesfiguren voor, maar daarmee verplicht je de mensen al bijna om een kostuum te gaan kopen, wat ik niet wil doen. Mijn man zei beroepen, maar pfff, ik weet niet, lijkt mij ook niet zo simpel.
Ik dacht aan "tegen de sterren op", maar da's ook weer niet zo makkelijk vind ik. Of een soort pyama fuif, maar ik zie mij daar niet meteen staan op mijn pantoffels :louche: M.a.w. ik kleed mij wel graag ewa op met zulke gelegenheden :p

Mijn man zou vooral graag hebben dat het een thema is waar je, wie wil, iets grappigs mee kan doen.
Ik heb nog wel effe tijd, maar ben er al zo lang over aan het nadenken en ik vind niet echt iets...

Bewerkt door juleken, 10 maart 2016 - 22:51.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.228 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 10 maart 2016 - 23:14

Jaren '20. Tijd van de charleston…

De italiaanse maffia à la don Corleone met veel zw/wit kostuums en grote hoeden…

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#3 Geplaatst 10 maart 2016 - 23:30

Bekijk berichtKaprice, op 10 maart 2016 - 23:14, zei:

Jaren '20. Tijd van de charleston…

De italiaanse maffia à la don Corleone met veel zw/wit kostuums en grote hoeden…

Jaaaaa!! Had ik ook al aan gedacht!! Maar mijn man ziet dit niet zo zitten :catscratchhead
Nu ja, als ik niks anders kan bedenken zou het dit weleens kunnen worden hoor :mrgreen:

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#4 Geplaatst 11 maart 2016 - 00:42

Sporten? Kan iedereen alle kanten uit. Of historische figuren?
Dieren is ook altijd leuk.
Middeleeuwen of 18e eeuw parijs geven ook prachtige dress up mogelijkheden.
Disco hebben wij eens gedaan, hilarisch.
Enfin, hopelijk zit er iets tussen. Veel plezier alvast!

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#5 Geplaatst 11 maart 2016 - 09:07

Goh, ik geraak niet verder dan disco en filmfiguren.
'k Ben daar ook geen artiest in. Het lijkt mij wel zeer leuk om te doen Juleken!
Ik zou net als jij iets kiezen waar mensen niet te veel geld tegenaan moeten gooien.
A house without a cat is not a home

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#6 Geplaatst 11 maart 2016 - 09:51

Je kan er als je wil een wedstrijdje creativiteit van maken. Zelfgemaakt kostuum (shoppen in eigen huis is soms verrassend), iedereen kan dan doen wat ie wil, zelfs diegenen die er zich niet zo mee op hun gemak voelen. Een oude zonnehoed, gekke bril, kleren uit vervlogen tijden, .... .En een originaliteitsprijske voor de leukste, gebaseerd op de stemmen van alle aanwezigen. Dat prijske kan iets kleins, grappigs, leuks zijn.
Dus thema creatieve outfit?

Of gewoon kleurthema, beetje zoals in indische feestelijkheden. Alles mag, zolang het maar een fun opvallende kleur heeft. Zie maar eens wat een vrolijke bende dat zal geven.

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 11 maart 2016 - 10:30

Jaren '80 heavy metal, punk, hippie, ... Daar heeft iedereen toch wat leuke herrnneringen aan vermoed ik aangezien jullie dat toch goed hebben meegemaakt.
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.245 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 11 maart 2016 - 17:35

Bekijk berichtjuleken, op 10 maart 2016 - 22:49, zei:

Mijn man zou vooral graag hebben dat het een thema is waar je, wie wil, iets grappigs mee kan doen.

ja!
ik zou zeker voor een thema gaan ipv elk zijn zin

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.229 berichten

#9 Geplaatst 11 maart 2016 - 17:44

Oostenrijkse avond, mannen met korte broek en bretellen en de vrouwen met zo een korstkleedje ;)
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 11 maart 2016 - 17:51

Korstkleed, wat een leuke schrijffout  :lachen:

Een dirndl denk ik dat dat is, niet?
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 11 maart 2016 - 18:42

Inderdaad een dirndl, Steffie :) vind ik ook wel tof. Maja dan moeten ze het ook gaan kopen he?
Foute kledij uit jullie jeugd, juleken ;)

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 11 maart 2016 - 18:46

Piraten? Daar kan iedereen wel iets op verzinnen, denk ik.
Of fout? Altijd lachen. :)
Magische figuren? Dat is wat uitgebreider dan sprookjes...
Verkleed komen als echt oude mensen?

Verder geraak ik voor t moment ook niet. Leuk iig!
Those who don't believe in magic, will never find it

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.701 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 11 maart 2016 - 22:09

Of als de jeugd van tegenwoordig ;)

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 11 maart 2016 - 23:36

Leuk!

Disney vind ik zelf een leuke.
Disco wordt ook wel eens gedaan, of jaren 70/80/90 Of zoals Ephiny zei, oude mensen. Benidorm Bastards of zo.

Wij doen ieder jaar een verkleedfeestje met een letter. Dan zoekt iedereen iets dat met die letter begint. Het eerste feestje was met de R, toen was ik een ruiter. Er was ook een rechter, rummikub,... erg uiteenlopend, maar heel leuk. Laatste was H, toen was ik Harry Potter. Je zou de eerste letter van je naam kunnen kiezen.

Of iets met dieren? Dolle beestenboel of zo?

Bewerkt door Audrey57, 11 maart 2016 - 23:36.

Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.229 berichten

#15 Geplaatst 13 maart 2016 - 09:50

Bekijk berichtSteffie_G, op 11 maart 2016 - 17:51, zei:

Korstkleed, wat een leuke schrijffout  :lachen:

:slach: ik had het nog niet gezien, hoe zou dat er uit zien. Waarschijnlijk een kleed dat heeeeeel lang niet gewassen is.

Ik weet eigenlijk niet hoe zo een kleed echt noemt ;)

In Wommelgem is er een firma waar je allerlei kostuums kan huren. Achterna gewoon terug binnenbrengen en je bent ervan af ;)
Geplaatste afbeelding