Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn lieve Ollie is aangereden ;-(

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#16 Geplaatst 17 september 2009 - 20:24

veel beterschap :hug

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#17 Geplaatst 17 september 2009 - 20:29

heel veel beterschap

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 18 september 2009 - 06:59

Hoe is het nu met Ollie?

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 18 september 2009 - 10:06

gelukkig heeft ie niets gebroken, heel veel beterschap voor Ollie
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 18 september 2009 - 10:16

Veel veel beterschap voor je Ollietje!  Hopelijk zal de pijn voldoende onderdrukt kunnen worden.  Hoe gaat het er nu mee?

't Is toch vreselijk hé hoeveel katjes worden aangereden op straat.  Kunnen die :censored: nu eens niet uit hun doppen kijken of wat?  :evil: Degenen die het express doen (geloof me, die zijn er zeker, er bestaan echt kattenhaters) zouden ze beter eens zelf overrijden.  Mijn hart doet pijn telkens hier weer maar eens in onze straat een katje ligt, meestal dood.  
Ons katertje is in januari dit jaar ook aangereden, maar hij was waarschijnlijk op slag dood, ik hoop het eigenlijk.  Het doet echt verschrikkelijk veel hartzeer om je beestje dit te weten meemaken, of ze nu nog leven of niet.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 18 september 2009 - 12:00

Arme Ollie... Weet dat een kat ook spint als ze pijn hebben hè, tijdens een bevalling gebeurt dat ook vaak, dus hij zal toch wel zeer hebben, de arme schat... Veel beterschap!!!
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 18 september 2009 - 15:39

veel beterschap voor Olli. Metacam is inderdaad vooral een pijnstiller en dat zal hij wel kunnen gebruiken :rub: :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 18 september 2009 - 17:11

veel beterschap gewenst voor je stoere ventje :geluk:
Geplaatste afbeelding

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#24 Geplaatst 18 september 2009 - 17:16

veel beterschap voor je venteke!!

ik heb ook metacam meegekregen als pijnstiller ooit, alleen was het heel moeilijk om dat bij onze rosse binnen te krijgen, hij lustte het totaal niet
ook voor de hamster kreeg ik dat indertijd mee als pijnstiller (maar dan wel in mini-dosis), en die lustte het dan weer heel graag :)

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#25 Geplaatst 18 september 2009 - 17:35

OOOoooh zielig ! Gelukkig is hij er niet erger aan toen :( Veel beterschap voor hem !
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#26 Geplaatst 18 september 2009 - 19:32

Oei oei..veel beterschap!!

kletskater
kletskater
  • 97 berichten

#27 Geplaatst 19 september 2009 - 04:12

Jesses.. sterkte en beterschap voor Ollie
Metacam is ontwikkeld voor langdurig gebruik.
Het geeft de minste bijwerkingen.
Het is een pijnstiller die tevens ontstekingsremmend werkt.
Metacam - informatie aangeboden door diergeneesmiddelen.info

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#28 Geplaatst 19 september 2009 - 13:34

Zelf schrijft mijn DA metacam ook voor bij niesziekte als ontstekingsremmer en het is ook koortswerend.

Veel medicijnen worden off-label gegeven hoor. Voor elke claim in een label zijn er testen nodig en die zijn duur. Als een medicijn eigenlijk heel algemeen off-label wordt gebruikt voor iets, is de motivatie van de firma om daar dan dure testen op te doen ook laag. Ook bij mensen worden veel medicijnen off-label gegeven hoor. Zo is aspirine ook jarenlang off-label gebruikt om hart aanvallen te vermijden.

Maar het is goed dat je de bijsluiter naleest om zeker te zijn dat ze zich niet vergist hebben. Zo hebben wij zelf al eens geluk gehad omdat na het lezen van de bijsluiter bleek dat de apotheek zich vergist had en het verkeerde had meegegeven.

Guest_MickyOllie_*
Guest_MickyOllie_*

#29 Geplaatst 20 september 2009 - 15:08

Het gaat dus nog helemaal niet zo goed met mijn stoere ventje en ben vrijdag naar mijn eigen DA geweest. Met redelijk wat overredingskracht, want ik moest naar de behandelend DA. Hier had ik geen vertrouwen meer in, omdat hij steeds meer pijn kreeg. Als hij liep begin hij keihard te gillen en te blazen naar zijn achterlijf, niet goed dus. Ze hebben hem daar uitgebreid onderzocht en foto's gemaakt. Zijn staart is verlamd en bij de staartinplant gebroken. Ook stond hetgeen tussen zijn bekken (ben de naam vergeten) scheef. Hij heeft een shot morfineachtige gekregen tegen de pijn en een laxeermiddel, omdat hij door de verlamming of pijn niet goed kon poepen. Als hij binnen 5 weken niet langzaamaan zijn staart gaat dragen, moet deze voor een gedeelte geamputeerd worden :catsad Het is nu bijna een week geleden en de pijn wordt nog niet minder. Ik heb zo met hem te doen, mijn hart breekt als ik hem zo zie.....

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#30 Geplaatst 20 september 2009 - 15:52

Dat is niet zo'n bemoedigend nieuws. :(
Zo erg als je schatje afziet en je er niks aan kunt doen.
Je voelt je dan totaal machteloos, ik weet het.
Ik hoop dan ook dat het gauw in orde komt, indien z'n staart toch eventueel zou moeten geamputeerd worden is dit nog geen ramp.
Onlangs was ik nog in 't asiel en daar zat een katertje van een jaar zonder staart, had gekneld gezeten tussen een deur.
Dat beestje had daar absoluut geen last van en sprong gezwind de hoge krabpaal in.
Als de pijn nu maar snel afneemt...maar zo'n mofineachtig medicijn zal toch wel gaan helpen.
Ik wens je schatje en jezelf héél veel beterschap toe. :hug:
Geplaatste afbeelding