Spring naar inhoud

- - - - -

smartphone

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#1 Geplaatst 19 maart 2016 - 10:48

Mijn oud beestje staat op het punt zijn geest te geven.
Ik zou misschien een smartphone aanschaffen, liefst een gebruiksvriendelijk toestel.
Omdat ik geen fototoestel bezit is het toch ietwat belangrijk dat ik er deftige foto's mee kan nemen.
Ik ken er niks van en ik zie door het bos de bomen niet meer. :help:
Heeft er iemand tips voor mij?
A house without a cat is not a home

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 19 maart 2016 - 12:05

Ik heb 2,5 jaar geleden een Samsung Galaxy S4 gekocht. Heel tevreden van, erg gebruiksvriendelijk. Je moet er natuurlijk wel even aan wennen als je nog nooit een smartphone hebt gehad, maar dit ging wel vlot. Foto's zijn van heel goede kwaliteit, alleen is het moeilijk om met (erg) weinig licht foto's te nemen. Dat zou met de nieuwste in de reeks (S7) opgelost zijn. Die is nu ook waterdicht, én het geheugen is uitbreidbaar.
Net naar MediaMarkt geweest om een kabeltje, en ik heb even staan kwijlen bij de S7 :d

Ik weet niet welk bedrag je maandelijks spendeert door te bellen, sms'n en internetten op telefoon, maar er zijn nu wel mooie acties als je een abonnement bij je telefoon neemt.
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.199 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 19 maart 2016 - 12:15

Ik heb een van de goedkopere modellen. Een huawei y625. Tot nu toe ben ik er tevreden van. Ik kan echt geen 300 tot 700€ geven aan gewoon een gsm. Het was ook mn eerste smartphone en ik vond die best vlot te gebruiken.

Als je een goede camera wil moet je naar de megapixel van de camera kijken. Die van mij heeft 8 en de foto's zijn mooi vind ik.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.873 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 19 maart 2016 - 12:17

Ik ben zot tevreden van de mijne, een LG Nexus 5, maar die verkopen ze niet meer.
Super fotos, loopt nooit vast, is nu 2 jaar en nog niets met voorgehad.

Qua abonnement heb ik bij Proximus de 15 euro per maand en ik ga er nooit over.
Geplaatste afbeelding

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#5 Geplaatst 19 maart 2016 - 12:20

Ik zit momenteel niet op internet op mijn gsm. Mijn scherm is daarvoor veel te klein.
Heb een abo van Mobistar, Panter 25. Daar zit 2gb surfen in.
Geen idee of dit veel of weinig is?
Ik zou wel eens naar een winkel kunnen gaan horen maar ik wil daar niks aangesmeerd krijgen.

Bekijk berichtEibhlin, op 19 maart 2016 - 12:15, zei:

Ik heb een van de goedkopere modellen. Een huawei y625. Tot nu toe ben ik er tevreden van. Ik kan echt geen 300 tot 700€ geven aan gewoon een gsm. Het was ook mn eerste smartphone en ik vond die best vlot te gebruiken.

Als je een goede camera wil moet je naar de megapixel van de camera kijken. Die van mij heeft 8 en de foto's zijn mooi vind ik.

Zot hé die bedragen! Ik ben dat dus ook allesbehalve van plan!

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 19 maart 2016 - 12:22

Ligt ook aan je budget. Welk bedrag wil je er aan geven? Pas dan kan je eigenlijk uitkijken naar goede kwaliteit voor de prijs.

Zelf heb ik een Huawei P8 Lite gekocht voor mijn verjaardag vorige zomer. Heb geen nadelen te melden eigenlijk :)
Maakt mooie foto's, maar ik heb gehoord dat Huawei daar wel om gekend staat (goede camera).
En ondertussen is hij al heel wat gedaald in prijs ;)

Sabine2
Sabine2
  • 8.291 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 19 maart 2016 - 12:28

Ik heb een eigen smartphone Huawei en ben er heel content van. Momenteel wordt deze vooral gebruikt voor foto's te nemen want er is een goed fototoestel in. Die kostte zo'n 150 euro
Verder ken ik nog verschillende Huawei-gebruikers die er ook heel content van zijn.

Via mijn werk heb ik een iPhone. Ook heel goed, maar kleiner en ook compatibel met mijn iPad, wat zeer handig is. Maar alle lappen die batterij plat... Die gebruik ik het meeste, want het abonnement & verbruik wordt zo goed als volledig betaald door het werk ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#8 Geplaatst 19 maart 2016 - 12:30

Awel, 150€ zou voor mij het absolute maximum zijn dat ik er zou aan geven.
En hoe zit dat met die besturingssystemen? Is daar veel verschil tussen?

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 19 maart 2016 - 13:11

Ik denk dat Android gebruiksvriendelijker is dan iOS. Maar mensen die iOS gewend, zijn, zullen waarschijnlijk wat anders zeggen. ;)

Als je een bedrag in je hoofd hebt, kun je inderdaad beter kijken wat er mogelijk is voor dat bedrag. Op Coolblue bvb. kun je alle parameters aanvinken die voor jou belangrijk zijn. Dan krijg je voorstellen, en met die toestellen kun je dan verder selecteren of zoeken of hij ergens goedkoper te vinden is.
http://www.pdashop.b...8662.1458389332
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Syntara
Syntara
  • 2.393 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 19 maart 2016 - 13:52

Ik ben heel tevreden van mijn Nokia Lumia 630. Die kostte 80 euro en ik vind hem voor die prijs echt super. Hij werkt vlot bij alles wat ik ermee doe, zit nooit vast en heeft een mooi scherm. Dit is wel een Windows Phone en heeft dus het nadeel dat er minder apps voor te vinden zijn. Ik heb alle apps die ik nodig heb, maar bvb in spelletjes heb je veel minder keuze dan bij Android en iOS.
Ik vind WindowsPhone wel heel gemakkelijk om mee te werken. Eigenlijk overzichtelijker dan Android (al vond ik dat ook niet slecht). Mijn twee goedkopere Android-toestellen waren van Samsung en dat zou ik niet meer aanraden. Ik had met allebei al heel snel problemen, vooral dan sms-en die niet goed aankwamen. Het kan wel zijn dat dit bij duurdere Samsungs ook geen probleem is natuurlijk.
Over mijn Sony Xperia was ik wel heel tevreden, dus dat vind ik ook een aanrader, maar meestal zijn die ook wel wat duurder :)

Bewerkt door Syntara, 19 maart 2016 - 13:54.

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#11 Geplaatst 19 maart 2016 - 14:09

Bekijk berichtSyntara, op 19 maart 2016 - 13:52, zei:

Ik ben heel tevreden van mijn Nokia Lumia 630. Die kostte 80 euro en ik vind hem voor die prijs echt super. Hij werkt vlot bij alles wat ik ermee doe, zit nooit vast en heeft een mooi scherm. Dit is wel een Windows Phone en heeft dus het nadeel dat er minder apps voor te vinden zijn. Ik heb alle apps die ik nodig heb, maar bvb in spelletjes heb je veel minder keuze dan bij Android en iOS.
Ik vind WindowsPhone wel heel gemakkelijk om mee te werken. Eigenlijk overzichtelijker dan Android (al vond ik dat ook niet slecht). Mijn twee goedkopere Android-toestellen waren van Samsung en dat zou ik niet meer aanraden. Ik had met allebei al heel snel problemen, vooral dan sms-en die niet goed aankwamen. Het kan wel zijn dat dit bij duurdere Samsungs ook geen probleem is natuurlijk.
Over mijn Sony Xperia was ik wel heel tevreden, dus dat vind ik ook een aanrader, maar meestal zijn die ook wel wat duurder :)

Wat je daar zegt over sms'en die niet aankwamen. Een collega heeft daar regelmatig problemen mee.
Hij heeft een Alcatel toestel. Hij was bij Proximus en heeft meermaals met hen gebeld omtrent dat probleem.
Zij konden niet direct een uitleg geven, enkel dat het nu eenmaal voorkomt dat berichten ergens blijven "hangen".
Is dan overgestapt naar andere provider, waar er in het begin geen probleem was maar ondertussen is het daar ook begonnen.
Dat zou dus aan het besturingssysteem van zijn smartphone kunnen liggen? :s

Ok, voor een windows phone zijn er dus minder apps.
Android zou gebruiksvriendelijk zijn maar daar heb je dan weer verschillende onderverdelingen in (kitkat, jelly bean...)
Geen idee wat dat allemaal is.

Bekijk berichtAudrey57, op 19 maart 2016 - 13:11, zei:

Ik denk dat Android gebruiksvriendelijker is dan iOS. Maar mensen die iOS gewend, zijn, zullen waarschijnlijk wat anders zeggen. ;)

Als je een bedrag in je hoofd hebt, kun je inderdaad beter kijken wat er mogelijk is voor dat bedrag. Op Coolblue bvb. kun je alle parameters aanvinken die voor jou belangrijk zijn. Dan krijg je voorstellen, en met die toestellen kun je dan verder selecteren of zoeken of hij ergens goedkoper te vinden is.
http://www.pdashop.b...8662.1458389332

Ik heb daarnet al eens een kijkje genomen op hun site.
Bedankt voor de tip!

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.873 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 19 maart 2016 - 14:42

Ik heb op smartphone en tablet android, die onderverdeling is gewoon hoe nieuw jou versie is. Dacht dat jelly het nieuwste is en als je kitkat hebt best minstens 4.4 dacht ik. Mijn Nexus 5 koste wel een serieus centje, maar toen 2 jaar geleden waren er voor de rest geen goede. En hij gaat redelijk lang mee op een oplaadbeurt tov vqn velen. Sommigen moet je elke dag opladen, ik maar elke 3 dagen ofzo.

Met mijn 15 euro per maand heb ik 1Gb en ik maak die niet op op een maand. Natuurlijk, als je hem gebruikt als tablet of computer en je kijkt veel filmpjes enzo kom je zelfs met 2 Gb niet toe. Ik gebruik mijn phone enkel voor het forum en Facebook en kijk er geen filmpjes met, dat doe ik thuis op de wifi.

Bewerkt door BlackScorpion, 19 maart 2016 - 14:42.

Geplaatste afbeelding

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#13 Geplaatst 19 maart 2016 - 15:38

Bekijk berichtBlackScorpion, op 19 maart 2016 - 14:42, zei:

Met mijn 15 euro per maand heb ik 1Gb en ik maak die niet op op een maand. Natuurlijk, als je hem gebruikt als tablet of computer en je kijkt veel filmpjes enzo kom je zelfs met 2 Gb niet toe. Ik gebruik mijn phone enkel voor het forum en Facebook en kijk er geen filmpjes met, dat doe ik thuis op de wifi.

Dan zal ik met die 2Gb wel ruim voldoende hebben.

Syntara
Syntara
  • 2.393 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 19 maart 2016 - 17:00

Bekijk berichtWoodstock, op 19 maart 2016 - 14:09, zei:

Wat je daar zegt over sms'en die niet aankwamen. Een collega heeft daar regelmatig problemen mee.
Hij heeft een Alcatel toestel. Hij was bij Proximus en heeft meermaals met hen gebeld omtrent dat probleem.
Zij konden niet direct een uitleg geven, enkel dat het nu eenmaal voorkomt dat berichten ergens blijven "hangen".
Is dan overgestapt naar andere provider, waar er in het begin geen probleem was maar ondertussen is het daar ook begonnen.
Dat zou dus aan het besturingssysteem van zijn smartphone kunnen liggen? :s

Ja, dit zou kunnen. Het kan natuurlijk ook aan de provider liggen. Maar ik heb toen om te testen even een andere smartphone genomen en toen kwamen opeens al mijn sms-en wel aan. Vanaf ik dan mijn sim-kaart opnieuw in mijn Samsung stak, had ik opnieuw problemen, dus bij mij was het duidelijk de telefoon zelf. Dus je collega zou het zo misschien ook eens kunnen testen om te kijken of het aan Proximus ligt of aan zijn smartphone? :)

Mijn vriend en tante hadden dezelfde Samsung als die ik had en kregen ook na ongeveer dezelfde tijd dezelfde sms-problemen, dus dat was echt wel een veelvoorkomend probleem met die smartphone. Bij een eerdere Samsung had ik ook exact hetzelfde probleem na ongeveer dezelfde tijd. Dus vandaar dat ik zelf niet zoveel vertrouwen meer heb in Samsung. Het waren wel goedkopere modellen van rond de 100 euro, dus misschien is dat probleem er niet bij de duurdere modellen natuurlijk.

Bewerkt door Syntara, 19 maart 2016 - 17:00.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.199 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 19 maart 2016 - 17:53

Met mn samsung die ik hier voor had, geen smartphone, had ik ook sms problemen. Ik kreeg steeds mn smsjes van de dag er voor. Enorm vervelend! Ik kwam altijd een dag achter zo. :p

Bewerkt door Eibhlin, 19 maart 2016 - 17:53.

Geplaatste afbeelding