Spring naar inhoud

- - - - -

smartphone

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Auryn
Auryn
  • 1.191 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 19 maart 2016 - 18:06

Bekijk berichtWoodstock, op 19 maart 2016 - 14:09, zei:

Ok, voor een windows phone zijn er dus minder apps.
Android zou gebruiksvriendelijk zijn maar daar heb je dan weer verschillende onderverdelingen in (kitkat, jelly bean...)
Geen idee wat dat allemaal is.

De verschillende onderdelen zijn eigenlijk de namen van de verschillende versies van het android besturingssysteem, zoals je bij Windows; XP, Vista, 7, 10, enzo hebt.
Zo is momenteel Marschmallow de laatste nieuwe versie (Android 6), Kitkat was 4.4 en Jelly Bean 4.1.
Het is gewoon een manier om te weten of je een smartphone hebt met de laatste nieuwe software van Android of als deze met een verouderde versie werkt.
Dit is vooral belangrijk voor bepaalde apps, sommige werken namelijk enkel of beter met nieuwere versies dan met oudere.

Bewerkt door Auryn, 19 maart 2016 - 18:07.

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#17 Geplaatst 19 maart 2016 - 21:28

Ok, bedankt! Alweer iets bijgeleerd :)
A house without a cat is not a home

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#18 Geplaatst 23 maart 2016 - 20:54

Als je nog geen keus gemaakt hebt, ik heb net als Ailure een Huawei  P8 Lite, en ik heb hem bij Mobistar gekocht voor 59 euro, als je een abo neemt voor 2 jaar, en aangezien ik al abonnee was, vond ik dat geen probleem, hij staat er nu zelfs voor 29 euro te koop, hij heeft 13 MP, dus je kan heel mooie
foto's trekken .

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#19 Geplaatst 23 maart 2016 - 23:05

Merci voor de tip Zajin! Ik denk dat ik dit weekend eens ga rondkijken.

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#20 Geplaatst 24 maart 2016 - 09:13

Bekijk berichtZajin, op 23 maart 2016 - 20:54, zei:

Als je nog geen keus gemaakt hebt, ik heb net als Ailure een Huawei  P8 Lite, en ik heb hem bij Mobistar gekocht voor 59 euro, als je een abo neemt voor 2 jaar, en aangezien ik al abonnee was, vond ik dat geen probleem, hij staat er nu zelfs voor 29 euro te koop, hij heeft 13 MP, dus je kan heel mooie
foto's trekken .

Ik heb al eens wat opzoekwerk gedaan. Wat vaak terugkomt bij toestellen van Huawei is een zwakke batterij die bijna dagelijks moet worden opgeladen.
Heb jij die ervaring ook?

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 24 maart 2016 - 09:20

Ik ben zelf een apple-gebruiker sinds jaren.
Is de enige gsm die ik niet beu was na enkele jaren. :mrgreen:

Mijne 4 heb ik 3 jaar gehad en sinds enkele maanden heb ik een 5s gekocht, tweedehands voor 200 €
Het fototoestel is veel beter.

De batterij gaat 1 dag mee, maar ik zit er ook wel erg veel op.
Ook krijg ik bij elk messengerbericht een melding, net zoals elke reactie op de pagina vd opvang en elke mail.
Dus da lichtje gaat wel heel erg veel aan per dag.
Mijn licht-intensiteit staat wel op minimum.  Dat scheelt.

Mijn zus heeft een Huawei sinds jaren en is daar heel content van, mijn vrienden zijn samsung-fan, en wij Apple.
Dus qua gebruiksgemak is het gewoon een kwestie van wennen denk ik :)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#22 Geplaatst 26 maart 2016 - 14:06

Ik heb een huawei gekocht. Amai dat gaat nog wat duren tegen dat ik daar mee weg ben  :trance:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.209 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 26 maart 2016 - 14:41

Mijn Huawei gaat toch wel een week mee hoor. Ik ben dan wel niet zoals veel van de typische mensen van rond mijn leeftijd dat ik opsta en ga slapen met dat ding in de hand. Ik zit niet ganse dagen te smsen of op internet/facebook. Er zijn ook enkele trucs om je batterij te sparen: je locatieapp uitschakelen, wifi niet onnodig aan laten en idem met bluetooth, je schermverlichting minderen,...
Geplaatste afbeelding

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#24 Geplaatst 26 maart 2016 - 16:25

Bekijk berichtEibhlin, op 26 maart 2016 - 14:41, zei:

Mijn Huawei gaat toch wel een week mee hoor. Ik ben dan wel niet zoals veel van de typische mensen van rond mijn leeftijd dat ik opsta en ga slapen met dat ding in de hand. Ik zit niet ganse dagen te smsen of op internet/facebook. Er zijn ook enkele trucs om je batterij te sparen: je locatieapp uitschakelen, wifi niet onnodig aan laten en idem met bluetooth, je schermverlichting minderen,...

Ikheb ondertussen al een en ander gevonden om mijn batterijverbruik onder controle te houden.
Ik ben ook niet iemand die als het ware vergroeid is met zijn telefoon, dus dat zal dan ook nog wel meevallen.
Enkel mijn livemail krijg ik niet geïnstalleerd.
En het forum staat er in desktopversie op, hoewel dat boxke niet staat aangekruisd... :o

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.209 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 26 maart 2016 - 16:27

Bekijk berichtWoodstock, op 26 maart 2016 - 16:25, zei:

Ikheb ondertussen al een en ander gevonden om mijn batterijverbruik onder controle te houden.
Ik ben ook niet iemand die als het ware vergroeid is met zijn telefoon, dus dat zal dan ook nog wel meevallen.
Enkel mijn livemail krijg ik niet geïnstalleerd.
En het forum staat er in desktopversie op, hoewel dat boxke niet staat aangekruisd... :o

Ahja daar heb ik ook lang op zitten zoeken. Ik heb instellingen moeten aanpassen omdat blijkbaar de gsm's verbinding maken met een oud niet meer in gebruik adres/code. Je moet het anders eens opzoeken als je dat nog niet gedaan hebt. Ik heb via een site alles stap voor stap gevolgd en nu werkt het. Maar ben er dus een dag met zoet geweest.
Geplaatste afbeelding

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#26 Geplaatst 28 maart 2016 - 12:38

Bekijk berichtEibhlin, op 26 maart 2016 - 16:27, zei:

Ahja daar heb ik ook lang op zitten zoeken. Ik heb instellingen moeten aanpassen omdat blijkbaar de gsm's verbinding maken met een oud niet meer in gebruik adres/code. Je moet het anders eens opzoeken als je dat nog niet gedaan hebt. Ik heb via een site alles stap voor stap gevolgd en nu werkt het. Maar ben er dus een dag met zoet geweest.

Halleluja! Mijn mail is ingesteld geraakt! :eDance:
Volgend "probleem"... Op mijn simpel nokiake had ik in mijn agenda de mogelijkheid om verjaardagen, gedenkdagen enzo te noteren.
Hier gaat dat dus precies ni? :catnoknow
Iemand een suggestie hoe ik dat kan oplossen?

Machteld.
Machteld.
  • 2.973 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 29 maart 2016 - 12:23

Bekijk berichtWoodstock, op 28 maart 2016 - 12:38, zei:

Halleluja! Mijn mail is ingesteld geraakt! :eDance:
Volgend "probleem"... Op mijn simpel nokiake had ik in mijn agenda de mogelijkheid om verjaardagen, gedenkdagen enzo te noteren.
Hier gaat dat dus precies ni? :catnoknow
Iemand een suggestie hoe ik dat kan oplossen?
Normaal gezien kan je in elk soort agenda bij het aanmaken van een gebeurtenis aangeven dat die jaarlijks herhaald moet worden.
Welk besturingssysteem heeft Huawei eigenlijk? Ik gebruik Google calendar, die synchroniseert automatisch met m'n email, facebook en eender wat ik op mijn laptop ingeef, maar ik weet niet of dat werkt als je geen Android hebt.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#28 Geplaatst 29 maart 2016 - 15:35

Bekijk berichtMachteld., op 29 maart 2016 - 12:23, zei:

Normaal gezien kan je in elk soort agenda bij het aanmaken van een gebeurtenis aangeven dat die jaarlijks herhaald moet worden.
Welk besturingssysteem heeft Huawei eigenlijk? Ik gebruik Google calendar, die synchroniseert automatisch met m'n email, facebook en eender wat ik op mijn laptop ingeef, maar ik weet niet of dat werkt als je geen Android hebt.

Ook Android. Mmm :catscratchhead  dan moet ik dat eens bestuderen.
Ik moet nog veel leren :oops: