Spring naar inhoud

- - - - -

Op reis en katje alleen laten

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Syntara
Syntara
  • 2.468 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 21 maart 2016 - 16:31

Ik ga wel gewoon op vakantie en we laten onze kat dan thuis. 1 keer per dag komt er iemand langs.
Natuurlijk mist ze ons wel en wij haar ook, maar voor zo een weekje vind ik dat nu ook niet direct een groot probleem. Wel vind ik het heel belangrijk dat de persoon die langskomt mij goed op de hoogte houdt. Ik kijk altijd uit naar de berichtjes over Rakker dat alles goed verloopt en dat alles in orde is. Vorige vakantie hadden we een oppas die mij wat minder op de hoogte hield en ik merkte wel dat ik dan al sneller toch wat ongerust was.
Mijn kat houdt niet van vreemde mensen dus meestal heeft ze ook geen nood aan contact met de oppas, dus daarom vind ik 1 keertje per dag wel genoeg om die te laten langskomen. Het is eigenlijk alleen om water en voer aan te vullen en zodat ik zeker ben dat er dagelijks gecontroleerd wordt dat alles in orde is met Rakker.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.346 berichten

#17 Geplaatst 21 maart 2016 - 16:38

Cloe bleef vroeger gewoon thuis, mijn ouders kwamen hier logeren. Ze was toen helemaal niet aanhankelijk. Nu ze ouder is gaat ze  mee met ons naar zee. Echte reizen maken we op het moment niet. De zorg van cloe wil ik niet bij mijn ouders leggen. Cloe kan niet meer goed alleen zijn, ze is verschrikkelijk aanhankelijk en mijn hart zou breken als ik haar achter zou moeten laten
Geplaatste afbeelding

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#18 Geplaatst 21 maart 2016 - 18:10

Bekijk berichtBlackScorpion, op 21 maart 2016 - 15:49, zei:

Ieder zijn ding hè, ik heb geen vriend, maar moest ik er een hebben en die zou dat niet willen, mag hij rustig de deur uit wandelen en nooit terug keren :)

Dat zou bij mij niet anders zijn ;)
A house without a cat is not a home

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 22 maart 2016 - 10:42

Bekijk berichtBlackScorpion, op 21 maart 2016 - 15:49, zei:

Ieder zijn ding hè, ik heb geen vriend, maar moest ik er een hebben en die zou dat niet willen, mag hij rustig de deur uit wandelen en nooit terug keren :)

hihi mijn vriend is niet anders gewoon :lachen:  de dag nadat ik samen was met mijn vriend ben ik felix gaan ophalen :slach:  hij moest wel akkoord gaan ;)
en ondertussen hebben we er een 2e bij. enige waar hij soms over bezig is, is dat het nooit helemaal proper is in huis.. zeker nu ze aan het verharen zijn. daar heeft hij een punt, maar toch gaan ze niet weg hoor. we zien ze alle2 veel te graag!

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#20 Geplaatst 22 maart 2016 - 17:44

heb het ook altijd moeilijk mee. Is normaal voor een echte kattenvriend.
Een alternatief voor opvang in kleine kooitjes is een kattenpension met zowel mogelijk tot individueel verblijf, als een gezellige grote gezamelijke ruimte met boompjes, speeltjes, zithoekjes etc. Ik heb hiermee goede ervaring, zeker gezien bijkomend er ook geknuffeld, gespeeld en begeleid wordt. Kan wel niet voor alle katjes, mijn oudje die zowat continu verzorging vraagt, en niet zo goed meer tegen de andere katten op kan, kan er niet terecht. De jongste is er dol op, eens gearriveerd.
Misschien is dat een optie.
Ze zomaar alleen laten kan wel voor een nachtje, langer zou ik persoonlijk niet doen.

Katty84
Katty84
  • 1 berichten

#21 Geplaatst 29 maart 2016 - 11:28

Ik zou haar thuis houden. Voor veel katten is zo'n (tijdelijke) verhuis eng en zeker als het een verlegen kat is. Hou haar in haar vertrouwde omgeving. Feliway en misschien RC Calm brokken zouden kunnen helpen. Heb je iemand die ze een beetje kent die langs kan komen? Extra verwennen met voeding en proberen veel aandacht te geven. En niet te lang wegblijven :)

Machteld.
Machteld.
  • 3.099 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 29 maart 2016 - 12:54

Bekijk berichtKatty84, op 29 maart 2016 - 11:28, zei:

en misschien RC Calm brokken
Ik zou zeker en vast geen aanpassingen doen zoals even van voeding veranderen. Als je je katje thuis laat, hou alles dan zo veel mogelijk zoals het is.
Niet alle katten zijn zo enorm gehecht aan hun omgeving, als een goed kattenhotel een optie is, neemt dat meteen een deel van je zorgen weg.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 05 april 2016 - 11:17

Wij hebben de katten als wel eens een weekendje alleen gelaten.
Kattenbakken vlak voor vertrek volledig in orde, meer dan voldoende eten en drinken.
Mijn schoonmoeder is wel eens langs gekomen om de konijnen te voederen en kon ze ineens zien of de katten nog oké waren.

Als we dan thuis kwamen keken ze gewoon van 'hey, zijn jullie al terug?'.
Die vinden dat absoluut niet erg.
Maar we maken daar uiteraard geen gewoonte van :)

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 05 april 2016 - 11:45

ik was vorige week weg van maandag tem woensdag en mijn 2 ragdolls bleven thuis. goeie vrienden van ons gingen 2x per dag langs om ze eten te geven (pot eten zetten voor hele dag heeft geen zin, want ze eten alles in 1 kr op en geven dan over... leuk is anders!)

toen we terug thuis kwamen, lag het huis er zo bij als dat we het achter gelaten hadden, netjes gestofzuigd, nergens plukken haar... ik dacht dat die vrienden van ons mss snel eens geveegd hadden, niet dus! die 2 luierikken hebben gwn 3 dagen geslapen :lol:
toen we thuis waren waren ze wel blij en merkte ik wel dat ze ons gemist hadden. flix kwam direct af met zijn hengeltje om te spelen :d en miroux ging lekker knuffelen bij mijn vriend. savonds met zen 4 dicht bij mekaar id zetel :loveshower:  (en ondertss de hele living weer onder de plukken haar van flix :Ooops:  - tot zover het proper zijn haha)

ik denk dus wel dat ze perfect een aantal dagen alleen knn zijn. ik zou ze dit nu wel geen week aandoen. maar een dag of 3 is zeker te doen :)

socks
socks
  • 58 berichten

#25 Geplaatst 25 april 2016 - 09:33

Ach het is altijd wat met onze poezen, we kunnen ze echt niet zomaar achterlaten ... T zijn onze schatjes .
Omdat we een heel druk leven hebben , en onze vakantie echt nodig hebben, gaan wij wel op reis. Ja hoor, elke dag denken we aan onze poes, hoe kan het ook anders.
Ik heb het al geschreven in een andere discussie hier , wij gaan naar  club kat. Een zaaalig hotelletje voor,onze poes. Geen honden , je mag er zelfs andere huisdieren meenemen . Heel goede opvang, ruim en vooral proper, dat is het belangrijkste. Onze poes komt vrolijk terug van daar. Heel lieve mensen , je mag nog laat op de avond om je poezel gaan dat vind ik een topper
Het is al weer bijna zo ver...

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#26 Geplaatst 25 april 2016 - 09:44

Bekijk berichtsocks, op 25 april 2016 - 09:33, zei:

Ach het is altijd wat met onze poezen, we kunnen ze echt niet zomaar achterlaten ... T zijn onze schatjes .
Omdat we een heel druk leven hebben , en onze vakantie echt nodig hebben, gaan wij wel op reis. Ja hoor, elke dag denken we aan onze poes, hoe kan het ook anders.
Ik heb het al geschreven in een andere discussie hier , wij gaan naar  club kat. Een zaaalig hotelletje voor,onze poes. Geen honden , je mag er zelfs andere huisdieren meenemen . Heel goede opvang, ruim en vooral proper, dat is het belangrijkste. Onze poes komt vrolijk terug van daar. Heel lieve mensen , je mag nog laat op de avond om je poezel gaan dat vind ik een topper
Het is al weer bijna zo ver...
misschien wel handig om  even  te vermelden wat de volledige naam is en waar het gelegen is. :)

socks
socks
  • 58 berichten

#27 Geplaatst 25 april 2016 - 10:01

Thx lilymaya ,
Had er niet aan gedacht
Ik heb ze ook gevonden met reclame die ze maakten
Het hotel is gelegen in beervelde, een web site kan ik niet vinden . Je vindt wel een advertentie op 2de hands
De web site komt er wel hadden ze gezegd, ze vinden dat het hotel eerst heeel goed diende klaar te zijn ..
Het is er echt wel okee voor de poezen, onze poes ging vroeger naar een ander hotel, en die was toen altijd mega boos als we ze ophaalden , en nu niet meer, oef ...

socks
socks
  • 58 berichten

#28 Geplaatst 25 april 2016 - 10:48

Heb de website gevonden , is nog wel helemaal niet af,
dat zie je zo. Er staan een paar foto's op en helemaal achteraan de contact gegevens clubkat.be . Jammer dat de website nog niet afgewerkt is ... Een bezoekje waard voor kattenliefhebers met opvang problemen.