Spring naar inhoud

- - - - -

Zomeruur…

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma
  • 3 katten

#31 Geplaatst 27 maart 2017 - 20:11

Spijtig. :x
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.654 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 24 maart 2018 - 05:36

Dit weekend mag de klok een uur vooruit. Een uurtje minder slapen, dus.

De dieren zal het worst wezen, die kennen het zomeruur niet. Zij doen hun zin, slapen zo kort of zo lang ze willen. De ene omgekeerd, de andere op één poot of soms gewoon al vliegend. Tussen het paren en het eten in.

Oogjes dicht en snaveltjes toe, is voor een kat en hond 12uur…
Voor een baby 16uur en mens 8uur…

Elma
Elma
  • 3 katten

#33 Geplaatst 24 maart 2018 - 20:13

Bah, weer dat stomme zomeruur. Ik heb nu al last om vroeger te gaan slapen. Mijn nachtraaf syndroom speelt me meer en meer parten. Het is nu soms al 7u eer ik in bed kan kruipen. Telkens bij die omschakeling krijg ik weer een duw in de slechte richting. En mijn katten snappen er ook niks meer van dat ze nu weer later eten krijgen, ondanks dat ze altijd droge brokken ter beschikking hebben. Hun nat voer willen ze om 18 u en niks anders. En Butler, die met mijn man slaapt, gaat ook weer van slag zijn als hij moet opstaan en gaan slapen.
Voor mij mogen ze die omschakeling volledig afschaffen. Liefst winteruur behouden, dat is de meest natuurlijke tijd voor ons land. We lopen zo al een uur mis op de echte zonnetijd.

Groetjes van Elma

juleken
juleken
  • 7.514 berichten

#34 Geplaatst 25 maart 2018 - 09:59

Voor mij maakt dat ene uurtje geen verschil. Eten, slapen en opstaan doe je toch niet élke dag op exact en stipt hetzelfde uur?

George&Charly
George&Charly
  • 2.243 berichten

#35 Geplaatst 25 maart 2018 - 10:58

Er was er hier deze morgen wel eentje heel vroeg wakker.
Om 6h40 stond mijn metekind al aan ons bed.
Gelukkig met het uurverschil nog donker dus zo lukte het om haar tot 8h in bed te houden.

Ik ga toch weer een weekje last ondervinden van dat uurverschil maar nu worden de avonden weer langer dus dat vind ik wel een groot voordeel  :goofy:

Elma
Elma
  • 3 katten

#36 Geplaatst 25 maart 2018 - 20:07

Ik sluit hier de overgordijnen om 20u, anders gaat het niet. Als ik reisde had ik vroeger ook altijd heel veel last van jetlag, vooral als ik naar het oosten vloog.
Groetjes van Elma

Elma
Elma
  • 3 katten

#37 Geplaatst 28 maart 2018 - 18:40

Ik heb de hele week weer afgezien. Slecht en te weinig slapen. Niet in bed geraken en nadien er niet uit geraken. :scared:
Groetjes van Elma

Cinn
Cinn
  • 571 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 28 maart 2018 - 21:49

Bekijk berichtElma, op 28 maart 2018 - 18:40, zei:

Ik heb de hele week weer afgezien. Slecht en te weinig slapen. Niet in bed geraken en nadien er niet uit geraken. :scared:
Hier van hetzelfde .... en dat gaat de eerst komende weken bij mij niet anders zijn. En tegen dat ik echt terug het ritme te pakken heb, verandert het uur weeral ...
Maakt mij niet uit of ze het zomeruur of het winteruur blijven houden, MAAR LAAT DAT UUR :censored: STAAN !!! :r :blackcat :blackcat
Het zal mss mijn ochtendhumeur ten goede komen (not) :a :lachen:

I came, I purred, I conquered

Elma
Elma
  • 3 katten

#39 Geplaatst 29 maart 2018 - 20:41

Ik versta je helemaal Cinn. Ik sta "'s morgens" (om 14u30 dus) op en lijk precies een wrak dat een klop op zijn kop gehad heeft en vandaag terug in slaap gevallen in de zetel. Het was 18u toen mijn "dag" eigenlijk begon. :catcurs :catsleepy :wall: :cry: :r :r :zz
Groetjes van Elma