Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten met handicap

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 813 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 27 maart 2016 - 09:35

Er heeft een black maine coon katertje met lam achterpootje mijn hart gestolen. Ik ken de fokster al geruime tijd.  Nu heeft ze twee kittens met een lam achterpootje.  Wss is de moederpoes kort na de geboorte er op gaan liggen of zitten want dit is al van dag 1.
Nu had ik altijd gezegd: maximum 6 en sinds november vorig jaar heb ik deze grens bereikt met mijn red tabby kater Odin.
Ik zie mijn coontjes doodgraag.  Het is mijn passie en verder heb ik geen hobby's.
Ik overweeg dus om het kitten in huis te nemen...   Denk dan eentje meer of minder?
Waar ik aan twijfel is wat gaat er met die poot gebeuren bij het 'opgroeien'?  Zal hij door de anderen aanvaard worden?  Ik nam 2 jaar geleden al Olivia in huis - die heeft ataxie en er zijn  nooit problemen geweest.
Natuurlijk heb ik geen glazen bol en kan ik dit op voorhand niet voorspellen.

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#2 Geplaatst 27 maart 2016 - 10:13

Moeilijke vraag, dat weet je nooit van te voren.
Het zal net zoals bij een ander kitten gaan wat blazen en grommen, maar denk niet dat het lamme pootje extra last zal geven kwa aanvaarding

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#3 Geplaatst 27 maart 2016 - 11:05

Wat er met die poot gaat gebeuren kan je inderdaad niet voorspellen.
Maar ik zou mij niet te veel zorgen maken wat de aanvaarding door de andere poezen betreft.
Als ik zag met welke handicaps sommige poezels bij de kattenbrigade te maken hebben, en zij leven ook allemaal samen.
Ik zou zeggen, volg je gevoel ;)
A house without a cat is not a home

DORIS
DORIS
  • 7.689 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 27 maart 2016 - 11:29

Coontjes zijn toch verdraagzaam.Een beetje zoals de ragdolls.Hope huppelt op 3 poten en hier geen enkel probleem.
In verband met dat lamme pootje zou ik eens navragen bij de da.Hij kan je inlichten over de gevolgen of op zijn minst de verwikkelingen die er kunnen komen in de toekomst.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig