Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten en baby?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Leentj@
Leentj@
  • 82 berichten

#1 Geplaatst 27 maart 2016 - 17:30

Hallo iedereen

Vorige week hebben wij, veel te vroeg en totaal onverwachts, afscheid moeten nemen van onze grote vriend Juul. Juul heeft nooit symptomen van een ziekte getoond, maar blijkbaar had ons vriendje HCM. Dit kwamen we pas te weten nadat er een klontertje in zijn rug was terecht gekomen en hij verlamd werd aan zijn achterpootjes. Op de echo zag de dierenarts een hele grote bloedklonter in zijn hartje zitten, die elk moment weer klontertjes kon wegschieten en dan was het maar de vraag waar deze terecht zouden komen...

Hoewel ons Juleke zeer rustig was, zei de dierenarts dat hij waarschijnlijk wel veel pijn had (dit was meestal als andere katjes dit voor hadden). Dit, samen met de onzekerheid of hij nog ooit zou kunnen lopen en wetende dat elk moment hij een bloedklontertje op een andere plaats zou kunnen krijgen en daar altijd pijn van zou hebben, heeft ons doen beslissen om ons maatje niet langer te doen afzien. Jammer genoeg hebben we maar 2 jaartjes van onze vriend mogen genieten, en zelfs met HCM-negatieve ouders, ben je blijkbaar nog niet zeker dat dit  jouw prutske niet zal overkomen...

Momenteel ben ik 30 weken zwanger, en fantaseerde ik natuurlijk al over wanneer de kleine er zal zijn, en hoe fijn het zal zijn dat hij kan opgroeien met onze Juul, onze grote goedzak die geen vlieg kwaad doet. Dat is nu in een klap weggevallen...

Ik vind het belangrijk dat kinderen met dieren opgroeien, maar vind dat het voor het huisdier ook een goede situatie moet zijn. Daarom weet ik nu niet goed wat te doen. Langs ene kant wil ik heel graag terug een kitten in huis, voor mij maar ook zodat de kleine hiermee samen kan opgroeien, en ons katje al wat groter is eer de baby zelf kattenkwaad gaat uithalen. Maar... dan hebben wij nog een kleine kitten in huis, als de baby komt. Ik heb schrik dat nadien de meeste aandacht naar de baby gaat gaan, en dat we dan met een ongelukkige kitten zitten. Dat krijg ik ook niet over mijn hart. Ook weet ik niet goed of dit geen stress voor de kitten gaat zorgen, wat mij ook niet goed lijkt voor dat prutske...

Een andere optie is wachten tot de kindjes groter zijn en voorzichtig genoeg zijn met een kitten, en dan pas een nieuw gezinslid bijzorgen. Maar, dan zijn we weer x-aantal jaren verder, wat ik geen fijn vooruitzicht vind...

Zijn er mensen dit ook in deze situatie zitten/gezeten hebben? Wat zijn jullie ervaringen, meningen, raad...? Ik wil gewoon het beste voor iedereen, maar zeker voor dat klein kittentje...

Alvast heel erg bedankt!

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 27 maart 2016 - 17:45

Veel sterkte met het verlies van Juul :( als hij echt pijn had (en dat lijkt mij ook zo) dan hebben jullie echt het beste gedaan voor hem  :hug: hopelijk verzacht dat de pijn toch wat.
En proficiat met je zwangerschap! Ik zou nog even wachten om een nieuw diertje in huis te nemen. Je gaat bijna bevallen en dan verandert er al zo veel, een nieuw kitten opvoeden gaat volgens mij wat te veel zijn. Je moet natuurlijk zelf weten of je dat ziet zitten en ik begrijp dat je huis leeg aanvoelt zonder viervoeter :( maar ik zou toch opletten en niet te veel hooi op je vork te nemen.

Ephiny
Ephiny
  • 3.942 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 28 maart 2016 - 08:08

Veel sterkte...

Mss is twee kittens een optie? Dat is mss meer hooi op je vork, maar tegelijk ook wat minder. Ze hebben elkaar om mee te spelen dan, als jij wat minder tijd hebt owv de baby.
Those who don't believe in magic, will never find it

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.328 berichten

#4 Geplaatst 28 maart 2016 - 12:31

Veel sterkte met jullie verlies.
Ik zou toch ook even wachten tot de baby er is, je gaat je handen vol hebben met dat kleintje, als er dan nog een kitten rond loopt dat veel aandacht vraagt gaat het misschien teveel worden.
Als je voelt dat je er klaar voor bent en de eerste zware baby maanden zijn voorbij, dan kan je nog altijd een kitten halen

Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#5 Geplaatst 28 maart 2016 - 14:21

Ik heb altijd katten gehad ook als er een baby bij kwam. Ook jonge kittens, natuurlijk werden die volop kattenmanieren bijgebracht door de reeds aanwezige volwassen katten.
Ik heb nooit problemen gehad met opgroeiende kittens en een baby.
Heel veel sterkte met het verlies van Juul, en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#6 Geplaatst 28 maart 2016 - 19:11

Sterkte met het verlies van Juul.
Maar dan ook weer proficiat met de aanstaande baby.
Je spreekt over een kitten,maar waarom geen volwassen of jongvolwassen kat adopteren? Er zijn zeker katten in opvang die superlief zijn,ook voor kinderen.
En mocht je liever een raskat willen dan zijn er vaak herplaatsers,die een goed thuis zoeken.
Nog beter lijkt mij om 2 katten te adopteren,dan kunnen ze elkaar vermaken als jij straks druk met de baby bent.
Wat je keuze ook zal zijn,kies met je hart,dan komt het goed,succes...

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#7 Geplaatst 28 maart 2016 - 21:15

Moest ik jou zijn, zou ik mss kijken voor een volwassen schat :).
Eentje die lief en sociaal is en eventueel in een vorig leven kids gewoon was ...
In opvangen komen er regelmatig zo'n schatjes binnen ;). Dan ken je het karactertje volledig :d