Spring naar inhoud

- - - - -

vlooien en oormijt vraagje-dierenarts geweest

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#1 Geplaatst 17 september 2009 - 14:48

We hebben Lola toen ze hier zondag kwam meteen een pipetje frontline combo gegeven omdat ik iets in haar vachtje zag lopen.... ik ga er van uit dat dit vlooien zijn of zitten oormijten ook gewoon in de vacht???
Zou ze dan nu helemaal vlooien vrij moeten zijn?? Ik heb haar zo juist proberen te borstelen hoewel ze daar nog niet zo gelukkig mee was en er zaten tussen de haartjes allemaal zwarte bolletje (ze bewogen niet) zijn dat dan dode vlooien??
Nu heb ik ook eindelijk haar oortjes eens goed kunnen bekijken en naar mijn idee ziet er dat toch ook nog niet zo fris uit. Vooral aan 1 kant zitten echt zwarte vlekjes (het stinkt trouwens niet) ze heeft dus wel een behandeling gehad met surolan bij haar vorige baasje, is het dan normaal dat je toch nog vuile oortjes hebt?? We moeten 29 september voor haar volgende vaccinatie, zouden jullie nog wachten om naar die oortjes te laten kijken of kan ik beter toch een keertje vaker gaan?? Je ziet trouwens ook dat ze eraan heeft gekrabt want er zitten wat korstjes.

Bewerkt door *mikkeke*, 18 september 2009 - 20:42.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 17 september 2009 - 15:12

Wat die oortjes betreft: probeer die eens goed te reinigen met vb. Aurinet (is een reiniger voor het oor) en dan met speciale oorstokjes voor de katjes of een wattenbolleke de oortjes zoveel mogelijk reinigen. Niet in de oorgang gaan he.
Gabriƫl heeft ook lang last gehad van oormijt en hij heeft toch meer dan een kuurke Surolan nodig gehad.
Aan de andere kant heeft ons Zita regelmatig vuile oortjes en lijkt het ook allemaal zwarte puntjes maar die heeft geen oormijt, alleen maar vuile oortjes.
Wat de vlooien betreft: het is normaal dat er nog dode vlooieneitjes (dat zijn die zwarte puntjes) zijn he. Kam gewoon dagelijks met een vlooienkam Lola volledig door zodat je er telkens wat meer uitkrijgt.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 18 september 2009 - 15:48

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#4 Geplaatst 18 september 2009 - 20:45

Ben toch maar even naar de dierenarts geweest vanavond.
Ik was toch nog nog niet zo gerust over haar oortjes en wou er toch eens naar laten kijken.
Haar oortjes waren vrij van mijten maar nog wel wat vuil, geen vlooien meer te vinden gelukkig.
Ze heeft ook meteen een leucosetestje gedaan want ze was blijkbaar al bij haar vorige baasje naar buiten geweest en die was gelukkig negatief :LOL: .
Wat ben ik gelukkig zeg, ze zag er verder ook perfect gezond uit :heart: .
Weer een hele opluchting :thumb:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 18 september 2009 - 20:50

:dans: :dans: :dans:

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 18 september 2009 - 20:52

Goed nieuws hoor! :duim:
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 18 september 2009 - 22:09

Dat is heel goed nieuws over het prachtige meidje
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 18 september 2009 - 23:11

Goed nieuws dat je schatje gezond is.  ter informatie die zwarte puntjes in de vacht zijn meestal geen eitjes van de vlooien maar uitwerpselen. Je kan dit eenvoudig testen. Je neemt een stuk keukenpapier kam de poes en laat van die zwartjes puntjes op het keukenpapier vallen. Dan maak je met een paar druppels die zwarte puntjes nat, als ze na een paar minuutjes rood uitlopen dan weet je dat het opgedroogd bloed is en dus uitwerpselen van vlooien. Zo kan je het testen als je nog ooit eens zwarte puntjes in de vacht ziet. :thumb:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 19 september 2009 - 17:28

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 19 september 2009 - 18:10

:thumb: :thumb: :thumb:
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com