Spring naar inhoud

- - - - -

omheining

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 30 maart 2016 - 17:02

hallo,

sinds een aantal maanden mogen mijn katten vrij rondlopen in ons mini tuintje van 6 op 4m. aan 1 kant het schuifraam, 2 kanten een muur van meer dan 2m hoog en aan de andere kant een omheining met draad en matten die daartegen geplaatst zijn. nu hebben ze op het einde bij het poortje geen matten ertegen gezet. en mijn flix heeft gevonden dat hij daar dus kan klimmen... springt altijd in de tuin van de buurvrouw, maar aangezien er daar wel overal matten zijn, kan hij dus niet terug.

ik wilde dus graag kijken voor iets om hem binnen te houden. want ik vind dit allesbehalve en laat hem dus liever niet meer buiten voor het moment.

ik heb wat zitten rondkijken en vond schrikdraad, maar zag dat dit wel duur is :trance: (100€ of meer) zeker omdat het eiglk maar over 6m gaat die ik moet afspannen. verder had ik gelezen over zo'n afrastering die schuin tegen die omheining staat.

iemand een idee waar je dit kan kopen? eventueel online?

dank je!

meitepeit
meitepeit

Grootste wildebras 2016

• 1.690 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 31 maart 2016 - 09:44

We hebben aan de bovenkant van de schutting plexiglas bevestigd aan ijzeren beugels en aan de onderkant van het plexiglas is kattenschrikdraad bevestigd, dan kunnen ze er niet overheen, als ze springen dan springen ze tegen het plexiglas op, Dat het mooi uitziet is een ander verhaal, maar het werkt prima. daar gaat het om.

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#3 Geplaatst 31 maart 2016 - 16:10

Effe googlen op kattenren, en er komt vast wel iets uit voor je regio.
Ben zelf ook de plannen vor buitenren aan het bekijken. Ik wil graag bij mijn beestjes zijn, dus het wordt een soort veranda/kattenren, en zoals in de kattenvakantieopvang, ook een tuinhuisje erin. En ook wat boomstammen, kattekruid, kattegras, geurige diervriendelijke kruiden. Hun eigen mini-eden of zo, waar ook ik graag verblijf.

jacob
jacob
  • 813 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 31 maart 2016 - 19:49

Kan je eventueel het tuintje niet afzetten met kattengaas?  Dit is goedkoop (via zooplus) en heel evident.  Ik heb het een 3.5-tal jaar geleden geplaatst en ziet er nog even goed uit.

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 01 april 2016 - 12:18

Ja wel tis maar omdat het maar vr een paar meter is, dat ik er geen groot bedrag aan wil uitgeven. Een ren is belachelijk om dit te zetten, want het tuintje is veel te klein. Ik ga zeker de tip van het kattengaas es bekijken!
Toen ik het opzocht op internet kwam ik uit op schrikdraad en dat is echt wel duur!
Plexi daar aan hangen is ook niet echt mogelijk denk ik want de afscheiding is in draad.. dus dat gaat doorbuigen denk ik.