Spring naar inhoud

- - - - -

Brambo, de poezies hun dikke vriend

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
mira
mira
  • 305 berichten
  • 10 katten

#1 Geplaatst 01 april 2016 - 23:22

Via deze weg wil ik onze Brambo even voorstellen, Brambo is een zilveren labrador en woont sinds 7 oktober 2015 bij ons, hij was toen 8 weken.
Ik heb lang getwijfeld om een hond in huis te halen omdat alle poezen die bij ons wonen geen hond kenden, enfin, dat vermoeden we want de meeste poezen zijn hier gewoon toegekomen maar ze schrokken toch erg als ze een hond zagen of er ééntje in hun buurt kwam.
Vanaf het moment dat Brambo als pup hier toekwam, lieten we hem gewoon tussen de poezen lopen, hem in een bench zetten was volgens de dierenarts geen goed idee omdat de pup dan te erg gefrustreerd zou raken als hij al die poezen voorbij de bench zag komen en er niet bij kon. En inderdaad, dit leek de beste methode, het duurde niet lang of Brambo werd iedereens vriend, zelfs van de buitenpoezen die hier ' s avonds komen eten, die komen hem kopjes geven. Hij slaapt met sommige van de poezen zelfs in de zetel. Ik ben erg blij dat alles zo goed verlopen is. Soms krijgt hij al eens een mep als hij hun vleesjes wil afpakken. In bijlage: foto Brambo en de poezenDSCN7918.JPG DSCN7918.JPG 2016 afdruk.jpg

Bijgevoegde thumbnails

• DSCN8089 verkleind.jpg

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 02 april 2016 - 07:26

wat een lieverd, is het een x met een weimaraner (omwille van de niet-erkende kleur) ?

Sabine2
Sabine2
  • 8.297 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 02 april 2016 - 08:05

Zo ne mooien!
En zo fijn dat hij met de poezelkes zo goed overeen komt :love4:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 02 april 2016 - 09:18

Mooie hond!!

Dat van die kleur vroeg ik mij ook af, want die kleur is niet toegestaan bij labradors.
Wel heel speciaal :)
Denk dat er inderdaad aardig wat weimaraner-bloed in zit ;)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#5 Geplaatst 02 april 2016 - 09:42

Prachtige kleur, die oogjes het ziet er echt een "sloeber" uit
Geplaatste afbeelding

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#6 Geplaatst 02 april 2016 - 11:08

Prachtige hond zeg!heb die kleur nog nooit gezien bij een Labrador,maar nog mooier om te zien is zijn vriendschap met de poezen!

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.176 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 02 april 2016 - 13:31

Wat een schatje! :)

mira
mira
  • 305 berichten
  • 10 katten

#8 Geplaatst 02 april 2016 - 22:36

Silver en charcoal (houtskool) zijn 2 kleuren die hier in België nog niet erkend zijn door de labrador club, in Amerika en Duitsland wel, er is zelfs een stamboom bij van de Duitse labrador vereniging, als kleur staat er chocolade op, heel vroeger bestond de chocolade kleur ook niet bij labradors wordt gezegd, toen zag men ook enkel blonde en zwarte, het zilver komt alleszins uit de chocolade kleur. Op internet zijn er vele discussies te vinden over echt of niet echt en er wordt dikwijls verwezen naar kruising met Weimaraner, maar qua karakter is het een echte labrador en over aantal weken terug stond ik naast een Weimaraner met Brambo en hij leek er echt niet op, Weimaraners kunnen dikwijls ook niet goed opschieten met katten...
Voor mij is hij een echte labrador, ontzettend lief en geen greintje kwaad in zich, erg tolerant tov andere dieren. In België zijn ook maar paar fokkers die deze kleur hebben, Brambo komt van een Duitse dame die in Meeuwen-Gruitrode woont en die de vraag naar zilveren en charcoal puppies niet kan bijhouden en in haar gastenboek zeggen alle kopers wat een zacht karakter de hondjes hebben en hoe lief ze zijn.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.852 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 03 april 2016 - 00:43

Zo lief, die grote beer tussen al die poezels :love3:

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#10 Geplaatst 03 april 2016 - 01:36

Ooohh, dat ziet er een hele goeie lobbes uit, zo lief voor de poezels :love4: prachtige kleur ook

Je hebt een mooie bende poesjes

Bewerkt door Zajin, 03 april 2016 - 01:39.

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#11 Geplaatst 03 april 2016 - 12:35

Wat een mooie kleur heeft je hond!  :love3:
Leuk dat ze zo goed kunnen opschieten!
A house without a cat is not a home

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 06 april 2016 - 12:51

Wat een prachtige Labrador zeg! Je ziet het verschil wel met een Weimaraner, die hebben een ander kopje.  Labradors zijn doorgaans wat breder.  Leuk dat hij goede vriendjes is met de kitten, gezellige bende!