Spring naar inhoud

- - - - -

Geen antivlomiddelen meer leverbaar naar België?

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 03 april 2016 - 20:15

Ik wou hier net Advantix bestellen voor onze buren hun hondje bij Zooplus Nederland maar nu lees ik dat het enkel leverbaar is in Nederland.
De Frontline Combo, die wij kopen voor onze katten, is ook enkel leverbaar in Nederland en vanuit Zooplus Duitsland enkel naar Duitsland.

Dat zal waarschijnlijk komen door het enorme prijsverschil met de prijzen in België hiervoor?
Wij betaalden bij de apotheker vroeger bijna het dubbele :trance:

We zullen niet veel keuze hebben en dus terug meer moeten betalen in de toekomst.
Ik hoop dat ze dat ook niet gaan doen voor speciale voeding want met onze Miloh op Hill's Cd en de meisjes op RC Gastro wordt dat hier anders ook een groot verschil in ons budget.

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 03 april 2016 - 20:23

Inderdaad... Vlooimiddelen en ontworming is niet meer leverbaar in België ...
Helaas... Enkel nog bij DA of op voorschrift...

Syntara
Syntara
  • 2.468 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 03 april 2016 - 20:32

Dit heeft volgens mij niet te maken met het prijsverschil, maar omdat zo'n producten in België sinds een tijdje enkel nog via een dierenarts te verkrijgen zijn.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 03 april 2016 - 20:42

Bekijk berichtJefke_Lientje, op 03 april 2016 - 20:23, zei:

Inderdaad... Vlooimiddelen en ontworming is niet meer leverbaar in België ...
Helaas... Enkel nog bij DA of op voorschrift...
Op voorschrift? Heb je dan een voorschrift van de dierenarts nodig nu om het in de apotheek te kunnen halen nu?

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 03 april 2016 - 20:45.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 03 april 2016 - 21:02

Bekijk berichtSyntara, op 03 april 2016 - 20:32, zei:

Dit heeft volgens mij niet te maken met het prijsverschil, maar omdat zo'n producten in België sinds een tijdje enkel nog via een dierenarts te verkrijgen zijn.
Is er onlangs iets veranderd dan? Vroeger was dat geen probleem om te bestellen.
En met speciale voeding is dat toch hetzelfde in België : enkel via apotheek of dierenarts verkrijgbaar.

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#6 Geplaatst 03 april 2016 - 21:05

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 03 april 2016 - 20:42, zei:

Op voorschrift? Heb je dan een voorschrift van de dierenarts nodig nu om het in de apotheek te kunnen halen nu?
ja... de meeste producten normaal ook niet meer vrij te verkrijgen bij de apotheek...
Maar wij kopen het steeds bij onze DA...

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 03 april 2016 - 21:08

Of zou het komen doordat ze maar pas terug in voorraad zijn dat ze momenteel enkel leverbaar zijn in eigen land?

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 03 april 2016 - 21:13

Bekijk berichtJefke_Lientje, op 03 april 2016 - 21:05, zei:

ja... de meeste producten normaal ook niet meer vrij te verkrijgen bij de apotheek...
Maar wij kopen het steeds bij onze DA...
Ze zijn goed bezig dan...de vlooienbandjes uit Aldi & co gaan nog beter verkopen zo :evil:

Féline
Féline
  • 1.380 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 03 april 2016 - 21:39

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 03 april 2016 - 20:42, zei:

Neen, je kan die vrij verkrijgen bij je apotheek.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 04 april 2016 - 00:12

Bekijk berichtFéline, op 03 april 2016 - 21:39, zei:

Neen, je kan die vrij verkrijgen bij je apotheek.
Ach oké, toch nog iets zelfde gebleven dan.

Is dan toch vreemd? Er is dan niets specifieks veranderd dan de laatste maanden of het laatste jaar...of heb ik iets gemist :catnoknow
Ik bedoel : niets veranderd in België enkel de leveringen vanuit het buitenland die plots niet meer mogelijk zijn (?)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 04 april 2016 - 00:13.

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#11 Geplaatst 04 april 2016 - 08:39

Je kan niet alles vrij verkrijgen bij de apotheek.
Frontline gewoon bv wel, maar niet de combo, dit is toch al een aantal jaren zo.
Wij kochten dit steeds bij de dierenarts.
Weet niet hoe het zit met Advantix.

mira
mira
  • 359 berichten
  • 10 katten

#12 Geplaatst 04 april 2016 - 08:54

Het is inderdaad zo dat meeste websites zoals Zooplus of medpets geen vlooien of wormenproducten meer leveren naar België, nochtans zijn er een aantal andere websites in Nederland die het wel nog doen, ik heb onlangs daar nog kunnen bestellen zonder problemen, moet nu wel even gaan zoeken in mijn archief via welke website ik dit deed....

mira
mira
  • 359 berichten
  • 10 katten

#13 Geplaatst 04 april 2016 - 09:01

Rare is dat op meeste websites zoals Zooplus en Medpets.nl inderdaad geen vlooien-wormbestrijding meer kan besteld worden voor levering naar België, nochtans heb ik onlangs wel nog kunnen bestellen via huisdierzaak.nl, maakten er geen probleem van...

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#14 Geplaatst 04 april 2016 - 09:46

niks raar aan eigenlijk, gewoon dat niet alles in elk land vrij verkrijgbaar is.
Zo kan men hier in Frankrijk bepaalde humane medicatie niet krijgen zonder voorschrift, die in België wel vrij verkrijgbaar zin. En zo is dat ook met medicijnen voor dieren.
Vandaar dat het dus wel leverbaar is in Nederland, maar ze niet mogen verzenden naar België.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 04 april 2016 - 11:08

Bekijk berichthilleke, op 04 april 2016 - 08:39, zei:

Je kan niet alles vrij verkrijgen bij de apotheek.
Frontline gewoon bv wel, maar niet de combo, dit is toch al een aantal jaren zo.
Wij kochten dit steeds bij de dierenarts.
Weet niet hoe het zit met Advantix.

Jawel hoor, wij hebben de Frontline Combo meermaals bij de apotheek gekocht zonder voorschrift en dit voordat we het bij Zooplus begonnen te kopen. Ik schat zo ongeveer een jaar geleden nog laatst.

Bekijk berichtmira, op 04 april 2016 - 08:54, zei:

Het is inderdaad zo dat meeste websites zoals Zooplus of medpets geen vlooien of wormenproducten meer leveren naar België, nochtans zijn er een aantal andere websites in Nederland die het wel nog doen, ik heb onlangs daar nog kunnen bestellen zonder problemen, moet nu wel even gaan zoeken in mijn archief via welke website ik dit deed....

Bekijk berichtmira, op 04 april 2016 - 09:01, zei:

Rare is dat op meeste websites zoals Zooplus en Medpets.nl inderdaad geen vlooien-wormbestrijding meer kan besteld worden voor levering naar België, nochtans heb ik onlangs wel nog kunnen bestellen via huisdierzaak.nl, maakten er geen probleem van...
Oh bedankt Mira! Ik heb daar nog nooit iets besteld maar ga daar zeker eens een kijkje nemen voor de Advantix voor de buren en voor de Frontline Combo later.