Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn pop-up restaurant 2016

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 05 april 2016 - 10:41

Wie kijkt er ook naar Mijn pop-up restaurant?

Wat vinden jullie van de teams? En van de concepten? Wie mag winnen en wie moet afvallen?

Jan en Nele: vind ik een super koppel! Grappig ook, vooral Nele met haar, ehm, apart stemgeluid. Goed concept ook, spreekt waarschijnlijk wel aan. Eenvoudige keuken, goed bereid en naar een iets hoger niveau getild. En die naam is ook leuk! Kom, we gaan naar Mémé Gusta. :lachen:

Chloë en Magali: ik wil best geloven dat het eten daar lekker is, en het concept met de kommetjes is leuk, maar die Chloë komt altijd zo ongeïnteresseerd over. Doe eens een beetje moeite zeg, deze kans krijg je maar 1 keer! Ook dat geblèt toen ze naar Kortrijk moesten, tja, je weet dat de verdeling van de steden onderdeel van het spel is hé.

In Kortrijk verkies ik dus Jan en Nele.
De Boxy broers (serieus, hoe grappig zijn die 2 :lachen:) vonden het moeilijk om te vergelijken, dus ik ben benieuwd wie ze uiteindelijk zullen kiezen.

Caroline en Gillian: in het begin vond ik het een leuk concept. Eens iets anders ook met een ontbijtformule, ik was benieuwd naar hun gerechten. Maar het valt tegen. Die Caroline lijkt me echt een koppig geval. En ik erger me aan hun, ik dacht dat ze het imago van de vegetarische keuken gingen opkrikken, maar het tegendeel is waar. :louche:

Miette en Willem: leuke, jonge mensen. Goed concept ook, met die taco's. En die Sarah die in de keuken staat, volgens mij is dat echt een lieverdje. Ik vond het aandoenlijk dat Willem zich bijna verontschuldigde vorige week toen ze een vegi taco op het menu zetten. :)

Miette en Willen zijn mijn favorieten in Gent, en mogen zelfs de eindwinnaars worden wat mij betreft! Deze avond gaan de Boxy broers daar nog langs, ik ben benieuwd!

Giordano en Myrthe: nope. Die 2 werken zo op mijn zenuwen. Eerst kwam die kok voortdurend (veel) te laat. Zij beweerde veel van cocktails te kennen en gebruikt vervolgens overal gin in. En als je ziet hoe hij praat, ik zou al geen zin meer hebben in mijn pizza uit angst dat er speeksel op ligt.

Sven en Amanda: Sven vind ik wel een leuk ventje, en weet volgens mij ook wat hij doet in de keuken. Amanda komt bij momenten nogal dom over, soms irriteert ze me en soms ook weer niet. Het concept spreekt me wel aan, de Griekse keuken is jummie!

Hoewel de enige 2 "echte" koks uit het programma hier tegenover elkaar staan, vind ik deze stad er niet echt bovenuit steken. Ik kies voor Sven en Amanda, maar zou het niet erg vinden mochten ze er na verloop van tijd allebei uitliggen.

Voor alle duidelijkheid: mijn meningen zijn gebaseerd op wat ik op TV zag ;)  ik zou wel graag eens naar Kortrijk gaan eten, en naar Gent misschien ook wel, maar ik vind het jammer dat je niet weet wanneer ze draaien. Dan zou ik dus een dag kiezen waarop er geen camera's aanwezig zijn. :d

Ik vind het wel een goed evolutie van Mijn Restaurant naar Mijn Pop-up Restaurant. Na het programma zijn de winnaars vrijer in wat ze doen, ze hangen niet vast aan een jaarcontract voor hun restaurant en weten of hun concept aansloeg of niet. Met Jaro en Hanne is dat goed uitgepakt, zij hebben een foodtruck en sinds kort ook een restaurant. Hun foodtruck was hier vorige zomer, maar ze hadden helaas niets vegetarisch.
Guus en Dries is een ander verhaal, met die capriolen van Dries. Maar met Guus komt het wel goed denk ik, die komt wel op z'n pootjes terecht.
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

wim
wim
  • 519 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 05 april 2016 - 20:17

tof dat je dit topic gestart ben
wel klein foutje tis niet in Gent maar in Antwerpen
mijn beoordeling

Jan en Nele, toffe mensen, Jan kan zeker koken, goed concept maaar gerechten moeten niveau hoger
vb de stoofvlees van varkenswangetjes met friet,  kan je ook gaan eten bij de Lunch garden,dat maak ik hier thuis ook al es, zal wel lekker zijn maar moet naar hoger niveau

Chloe en Magali,  toch echt wel bezig met hun zaak,wow bordjes zijn er altijd super lekker uit, gtote klasse,wil ik wel es gaan eten,mogen ver geraken van mij

Caroline en Gillian, fout concept, vegetarisch ok maar ontbijt?? daar komt nu wel wat volk opaf door tv bekendheid maar anders vrees ik dat er geen kat zou komen,kan toch niet rendabel zijn, moeten afvallen

Miette en Willem, tja Willem nog zeer jong en speels,zie hem niet echt als chef, de taco's zijn wel populair

Giordano en Myrthe, wat een raar duo, geen voorkomen van chef, heeft het hoog in zijne kop,
zou ik niet gaan eten, mogen afvallen

Sven en Amanda, toch ook beetje raar duo dacht eerst dat het een echt koppel was en vond ik al vreemd, Wel goeie kok, mogen door van mij

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 05 april 2016 - 22:33

Oeps! Inderdaad in Antwerpen, geen idee hoe ik bij Gent kom...

Bij Jan en Nele denk ik dat het allereerste wat ze serveerden aan de jury, de totjespap, het beste hun concept weergeeft. Op zich eenvoudig eten, maar heel goed klaargemaakt en mooi gepresenteerd.

Ontbijt kan volgens mij wel werken als het ten eerste echt goed is, en als je een goede locatie hebt met veel passanten die naar hun werk gaan. En daar loopt het mis denk ik. Nu hebben ze inderdaad wel ontbijters die toevallig een dagje verlof hebben en er naar toe gaan. Maar als dit iets blijvend zou zijn, moet je het echt hebben van mensen die onderweg ontbijten. Soit, zoals ze over Miete en Willem bezig waren daarnet, dat vond ik echt niet kunnen. Ze zijn schattig, ja hallo, daarmee kom je niet ver in de wedstrijd. Als het eten niet goed is, worden ze wel genomineerd.

Wat dat betreft vind ik Kortrijk het meest volwassen. Die 2 teams gunnen het elkaar ook. Jalapeno Loco is het jongste team denk ik, maar zij praten ook niet zo grof achter de rug van de tegenstanders. En in Genk is het hek helemaal van de dam, vooral vanuit Myrthe en Giordano dan. Inderdaad, zoals je al zei, hoog in z'n bol. Wat mij betreft mogen die er als eerste uit.
Happiness can be found

Seabert
Seabert
  • 4.751 berichten

#4 Geplaatst 06 april 2016 - 07:37

Kortrijk;

Bekijk berichtwim, op 05 april 2016 - 20:17, zei:

Chloe en Magali,  toch echt wel bezig met hun zaak,wow bordjes zijn er altijd super lekker uit, gtote klasse,wil ik wel es gaan eten,mogen ver geraken van mij

Mee eens, en ik vind dat wel sympathieke meisjes. Die één die de zaal doet lijkt héél erg op één van mijn beste vriendinnen zowel van uiterlijk als karakter - voor zover je dat kan inschatten natuurlijk als je iemand op TV ziet.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Seabert
Seabert
  • 4.751 berichten

#5 Geplaatst 06 april 2016 - 07:49

Bekijk berichtAudrey57, op 05 april 2016 - 10:41, zei:

Jan en Nele: vind ik een super koppel! Grappig ook, vooral Nele met haar, ehm, apart stemgeluid. Goed concept ook, spreekt waarschijnlijk wel aan. Eenvoudige keuken, goed bereid en naar een iets hoger niveau getild. En die naam is ook leuk! Kom, we gaan naar Mémé Gusta. :lachen:

Op zich vind ik dit 2 toffe mensen, en ja, die Nele heeft wel iets, haar stem en zo....

Maar ergens vind ik hun concept.... Ja, ik weet niet, er wringt iets....
Zo van die ouderwetse dingen hebben natuurlijk wel iets.... Maar als ik daar onwetend zou binnen stappen, zou ik als gastvrouw echt een "bomma" verwachten.... Of toch iets oudere mensen dan Jan en Nele... Ik weet hun leeftijd niet maar zoooveel ouder dan ik zullen die niet zijn en die tutjespap en zo... :louche: Ik ken dat niet, dat is van mijn ouders hun generatie.... Van in "Den Oorlog".
Dus ergens denk ik, ze zijn te jong om daar te staan, ze hadden beter een echt "bommake" in de zaal gezet....
Op zich vind ik hun interieur ook wel tof, maar ik vind het er ook weer "over", mijn oma heeft net dezelfde borden, dus om daaruit te eten....Zou ik nu niet extra gaan betalen :oops: . Iets originelers mocht wel misschien, nu is het ook weer echt uit "Den Oorlog". En, dat mag, maar dan hadden ze iemand bijpassend in de zaal moeten zetten, Nele die daar rondloopt past niet, vind ik.
Zoals gezegd, ik vind het 2 sympathieke mensen maar.... Ik zou nooit langer dan een paar uur bij die Nele kunnen doorbrengen.... 8) (denk ik).
Dat lijkt mij zo typisch iemand die alleen over haar kinderen bezig is, haar facebookpagina vol kinderfoto's,....
Allee, die 2 lijken mij zo klassiek en sleur-achtig.... Terwijl, uiteindelijk ZIJN die toch nog vrij jong...?

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Seabert
Seabert
  • 4.751 berichten

#6 Geplaatst 06 april 2016 - 07:55

Jan en Nele, toffe mensen, Jan kan zeker koken, goed concept maaar gerechten moeten niveau hoger
vb de stoofvlees van varkenswangetjes met friet,  kan je ook gaan eten bij de Lunch garden,dat maak ik hier thuis ook al es, zal wel lekker zijn maar moet naar hoger niveau

Mee eens.
Hier een straat verder kunnen wij die varkenswangen ook eten, overheerlijk. Is in een bistro en denk 15€
Nu, ik ken de prijzen niet in Kortrijk maar voor die wangen zou ik dus al niet gaan (en zoals hierboven geschreven, voor het interieur ook niet).
Ik vind hun concept en zo wel goed, maar niet voor een restaurant, ik zou daar niet voor naar de andere kant van het land rijden (voor de zusjes misschien wél) en weken op voordeel reserveren. Als ik daar eens zou passeren en er is plaats, waarom niet?
Maar om mij daar nu dagen, weken op te verheugen? Nee....
Dus, hun idee vind ik wel iets maar niet voor een restaurant (met restaurantprijzen) maar als bistro zou ik dit supertoptoptop geslaagd vinden!

Seabert
Seabert
  • 4.751 berichten

#7 Geplaatst 06 april 2016 - 08:00

Intussen zijn het dus de zussen die genomineerd zijn, van mij mochten het de andere zijn, maar het zal wel héél nipt geweest zijn.
Ik heb bij geen van beiden gegeten, dus het zal wel terecht zijn.
Nu, de koppels zijn/waren in elk geval aan elkaar gewaagd en ik denk dat ze dat zelf wel weten. Het is jammer dat swieso één van de 2 moet vertrekken, want Kortrijk is echt wel sterkst, denk ik.

Ik ga nu eerst wat verder bij lezen, wat werken en dan mijn mening over de andere steden geven :d .

Tot straks :hoi: !

wim
wim
  • 519 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 06 april 2016 - 08:54

Denk jij dat ze direct van 6 naar 3 gaan.
Ik dacht dat er maar 1 afvaller zou zijn

Bewerkt door wim, 06 april 2016 - 08:55.

Seabert
Seabert
  • 4.751 berichten

#9 Geplaatst 06 april 2016 - 09:15

Bekijk berichtwim, op 06 april 2016 - 08:54, zei:

Denk jij dat ze direct van 6 naar 3 gaan.
Ik dacht dat er maar 1 afvaller zou zijn

Nee, niet direct van 6 naar 3 maar nu eentje eraf.
(Hopelijk niet Kortrijk....)
En dan weer één af en dat zal dan gaan tussen de 2 overgebleven genomineerden...? Tenzij ze dan opnieuw nomineren, dat kan ook....
Maar eerst valt er in elke stad 1 af, tot er in iedere stad nog 1 pop-up overblijft.
Dus als nu bv. Giordano en Myrthe afvallen, blijft Sven en partner (sorry, naam vergeten) swieso over bij de laatste 3.

Allee, zo denk ik dat het zal gaan ongeveer....

Bekijk berichtSeabert, op 06 april 2016 - 08:00, zei:

Het is jammer dat swieso één van de 2 moet vertrekken, want Kortrijk is echt wel sterkst, denk ik.

Ik bedoel;
Jammer dat geen finale mogelijk is tussen Strombowli en meme Gusta. Dit zijn de twee beste voor mij en dus is hen 2 in de finale ideaal, maar is niet mogelijk dus...

wim
wim
  • 519 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 06 april 2016 - 09:31

OK idd nu snap ik je.

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 06 april 2016 - 10:06

Ik denk ook dat Kortrijk het sterkst is. Daar was het ook de moeilijkste keuze volgens de Boxy broers.

Trouwens, die blonde die in Mémé Gusta werkt, heeft die in een eerder seizoen ook niet in een van de pop-ups gewerkt? Ze komt me heel bekend voor.

Bekijk berichtSeabert, op 06 april 2016 - 07:49, zei:

Op zich vind ik hun interieur ook wel tof, maar ik vind het er ook weer "over", mijn oma heeft net dezelfde borden, dus om daaruit te eten...

Mijn bomma ook! :lachen:
Happiness can be found

Seabert
Seabert
  • 4.751 berichten

#12 Geplaatst 06 april 2016 - 10:32

Bekijk berichtAudrey57, op 06 april 2016 - 10:06, zei:

Trouwens, die blonde die in Mémé Gusta werkt, heeft die in een eerder seizoen ook niet in een van de pop-ups gewerkt? Ze komt me heel bekend voor.

Geen idee, is eigenlijk de eerste keer dat ik het "echt" volg.

Bekijk berichtAudrey57, op 06 april 2016 - 10:06, zei:

Mijn bomma ook! :lachen:

Leuk!
Dat zijn de beste bomma's hé ;) :lachen: .

ik zou wel graag eens naar Kortrijk gaan eten

Ik ook.... Ben mijn man aan't proberen overhalen....

Seabert
Seabert
  • 4.751 berichten

#13 Geplaatst 06 april 2016 - 10:49

Giordano en Myrthe: nope. Die 2 werken zo op mijn zenuwen. Eerst kwam die kok voortdurend (veel) te laat. Zij beweerde veel van cocktails te kennen en gebruikt vervolgens overal gin in. En als je ziet hoe hij praat, ik zou al geen zin meer hebben in mijn pizza uit angst dat er speeksel op ligt.

Mee eens!

Die Giordano zeg :trance: .... Da's is nu gene vent waar ik honger van krijg :louche: ....Allee, als ge nu weet dat die aan uwe pizza gezeten heeft....
Zij vind ik ook niet echt veel présence hebben,
mogen eruit van mij!

Sven en Amanda: Sven vind ik wel een leuk ventje, en weet volgens mij ook wat hij doet in de keuken. Amanda komt bij momenten nogal dom over, soms irriteert ze me en soms ook weer niet. Het concept spreekt me wel aan, de Griekse keuken is jummie!

Ook mee eens, die Sven lijkt mij wel oké, kan ook wel koken denk ik.
Amanda komt inderdaad niet altijd even snugger over :louche: .... Ik heb de indruk dat ze ook nogal neerkijkt op iedereen....
Zoals ze daar altijd staat te hijgen en te zuchten en met haar ogen te draaien, ik kan mis zijn maar dan krijg ik de indruk dat ze altijd denkt dat ze het beter kan.... Ik zou doodnerveus worden als ik moest eten met die in mijn buurt....
Maar wel beter dus dan de Italianen.

Miette en Willem: leuke, jonge mensen. Goed concept ook, met die taco's. En die Sarah die in de keuken staat, volgens mij is dat echt een lieverdje. Ik vond het aandoenlijk dat Willem zich bijna verontschuldigde vorige week toen ze een vegi taco op het menu zetten. :)

Miette en Willen zijn mijn favorieten in Gent,

Mee eens, leuke mensen!
En die Sarah, wat een schatje....Ik zou die meteen adopteren...!
Ik moet altijd lachen als ik haar zie! Altijd zo kijken wat de jury doet als ze het eten krijgen, die heeft echt GEEN pokerface hé :lachen: .

Miette en Willem, tja Willem nog zeer jong en speels,zie hem niet echt als chef, de taco's zijn wel populair

Beetje mee eens.
Het is pop-up, een spel eigenlijk.... Dus mogen ze winnen van mij.
Indien het nog "restaurant" was geweest had ik hetzelfde gedacht gehad, om een blijvend restaurant te leiden, nee daar zijn/is Willem niet bekwaam toe. Maar om pop-up te winnen wel, denk ik.

Seabert
Seabert
  • 4.751 berichten

#14 Geplaatst 06 april 2016 - 10:57

Caroline en Gillian: in het begin vond ik het een leuk concept. Eens iets anders ook met een ontbijtformule, ik was benieuwd naar hun gerechten. Maar het valt tegen. Die Caroline lijkt me echt een koppig geval. En ik erger me aan hun, ik dacht dat ze het imago van de vegetarische keuken gingen opkrikken, maar het tegendeel is waar. :louche:

Ook mee eens!
Al vind ik BEIDEN koppige trienen ;) ....
Zo overtuigd van hun eigen en geen kritiek, -opbouwende kritiek dan nog!- kunnen verdragen.
En ook zoooo selectief in wat ze horen en zien :lachen: ! Als iemand zegt; "Het is niet zo lekker." Dan horen die alleen het "lekker!" :slach: :slach: Allee, geef toe, da's toch zo...?

Mogen dus ook weg van mij!

Wat mij dus opgevallen is;
Van de twee koppels van wie iedereen (denk ik, ik wil nu niet voor iedereen spreken) dacht dat ze zouden genomineerd worden (de pizza's en de vegi's dus), zijn ook de 2 die meest vol zijn van zichzelf. Totaal overtuigd van hun kunnen en kwaliteiten....
Terwijl alle anderen zichzelf in vraag stellen, twijfelen aan zichzelf. Waren die ervan overtuigd dat ze héél goed bezig waren/zijn.

Bewerkt door Seabert, 06 april 2016 - 10:57.

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 06 april 2016 - 20:49

Bekijk berichtSeabert, op 06 april 2016 - 10:57, zei:

Ook mee eens!
Al vind ik BEIDEN koppige trienen ;) ....
Zo overtuigd van hun eigen en geen kritiek, -opbouwende kritiek dan nog!- kunnen verdragen.
En ook zoooo selectief in wat ze horen en zien :lachen: ! Als iemand zegt; "Het is niet zo lekker." Dan horen die alleen het "lekker!" :slach: :slach: Allee, geef toe, da's toch zo...?

Mogen dus ook weg van mij!

Wat mij dus opgevallen is;
Van de twee koppels van wie iedereen (denk ik, ik wil nu niet voor iedereen spreken) dacht dat ze zouden genomineerd worden (de pizza's en de vegi's dus), zijn ook de 2 die meest vol zijn van zichzelf. Totaal overtuigd van hun kunnen en kwaliteiten....
Terwijl alle anderen zichzelf in vraag stellen, twijfelen aan zichzelf. Waren die ervan overtuigd dat ze héél goed bezig waren/zijn.

Ja, en dat ze eventueel genomineerd zouden zijn (zeiden ze voor de nominatie er was), ligt dan aan de schattigheid van het andere duo. En aan het feit dat het andere duo zich lanceert door te zeggen dat ze de underdog zijn.
Ben absoluut geen fan van die twee.

En van Myrthe en Giordana nog minder. Ze weten alles, tot het moment er is... En ze zien er zo...boos uit. De hele tijd he.

Ik hou wel van Miette en Willem (en mama Sara). Ze zijn nog jong, maar ik vind ze wel leuk.
Nele en Jan ook wel, en Sven en Amanda ook. Mss is Amanda gewoon erg onzeker en komt daarom soms juist wat arrogant over. Vind het wel een grappig duo.

Dus wat mij betreft mogen Myrthe en Giordano er het eerst uit, en dan Caroline en ik-weet-al-niet-meer-hoe-ze-heet.

(En ik hou van de Boxy-broers :lachen: )
Those who don't believe in magic, will never find it