Spring naar inhoud

- - - - -

Wat is hier aan de hand?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#1 Geplaatst 10 april 2016 - 19:35

Enkele weken geleden plaatste ik een topic ivm het gemauw en gehuil van mijn dove en blinde kater.
Het is een tijd beter geweest maar de laatste 2 weken is het weer erger geworden.
Hier in huis is niks veranderd, enkel de Feliway die leeg is maar zou dat nu echt daaraan kunnen liggen...?
Ik was net getuige van 2x dezelfde gebeurtenis.

Rosie, mijn nog steeds ietwat schuwe kattin, heeft een plaatsje bemachtigd in de zetel (daar komt ze zelden in)
Venteke, mijn dove en blinde kater springt in de zetel en gaat haar richting uit.
Even ruiken aan elkaar, Rosieke had haar poot al standby, hij klopt, zij klopt terug en ze vlucht weg.
Hij ruikt aan het deken waar ze op heeft gelegen en huilt.
Nog geen uur nadien identiek hetzelfde tafereel.

Nu maak ik de volgende bedenking: zou het mogelijk zijn dat hij haar hier niet duldt en dit dmv zijn gehuil wil duidelijk maken?
Heb ik het al die tijd bij het verkeerde eind gehad? Ik hoop echt dat dat niet waar is :(
Wie weet raad?
Ik bel zowiezo morgen naar de DA, eens horen of we misschien met Zylkene het probleem kunnen verhelpen.
A house without a cat is not a home

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 18 april 2016 - 02:06

Ik merk het verschil wel tussen feliway of geen feliway op onze katten. Trixie is dan onrustiger, miauwt ook meer. Geen idee of het daaraan ligt natuurlijk.
Ben je ondertussen al naar de dierenarts geweest met Venteke, weet je al iets meer? Ik vind het wel gek dat hij zo luid miauwt, want hij hoort dat zelf niet hé. Ik ben benieuwd.

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#3 Geplaatst 18 april 2016 - 09:06

Blijkbaar is dat bij dove katten normaal dat ze meer decibels produceren, net omdat ze dat niet horen.
Sinds vorige week steekt er ook een nieuwe feliway in.

De DA is hier vorige week geweest. Hij is hier een dikke 3 kwartier geweest, en natuurlijk gebeurd er dan niks.
Die vreemde geur zal afleiding gebracht hebben denk ik.
We hebben samen overlopen wat er hier de voorbije weken is gebeurd en of er dingen zijn veranderd.
Hij heeft hem een spuit gezet met één of ander hormoon, weet niet meer wat juist.
Ook druppels in zijn drinkfontein. Hij is 3u stil geweest, zalig die stilte in huis. Nadien begon het gewoon opnieuw.
Er is totaal geen agressie tussen de 2 poezen. Rosie wilt zo graag met hem spelen maar hij ziet natuurlijk niet hoe zij hem benaderd.
Ze voelt zich hier al goed thuis en laat overal haar geur achter. Het enige wat ik kan bedenken is dat hij daardoor onrustig is en hem dat onzeker maakt, dat hij
territorium verliest zeg maar... Als hij nu een kwartier blijft liggen is het lang, vroeger lag hij uren op dezelfde plaats te slapen.
Ondertussen schiet mijn nachtrust er serieus bij in en vrees ik voor problemen met de buren.
Ik heb net via mail 2 kattengedragsconsulenten gecontacteerd, maar ik ben bang dat zij mij niet gaan kunnen helpen.
Blind en doof, een speciaal geval, en ik weet niet of zij daar genoeg ervaring mee hebben.
We zoeken verder, hopelijk komt er gauw iets uit de bus want dit wordt stilaan onhoudbaar.

Nashota
Nashota
  • 17.932 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 18 april 2016 - 13:12

Misschien kun je het eens proberen met Bach rescue remedy, dat zijn plantaardige druppeltjes, ontspant en stelt gerust staat erop, ik geef Jack nog één
keer per dag een paar druppeltjes over z'n natvoer, als onderhoudsdosis zeg maar, ik vind dat het voor Jack goed heeft geholpen (hij plast soms op
plaatsen waar dat niet moet) blijkbaar is het ook niet vies want hij eet zijn eten gewoon op, ik heb het bij de natuurwinkel (Nederland) gehaald, ik weet niet waar
je het in Belgie kunt kopen, maar daar zullen andere leden wel antwoord op kunnen geven.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#5 Geplaatst 19 april 2016 - 08:31

Bekijk berichtNashota, op 18 april 2016 - 13:12, zei:

Misschien kun je het eens proberen met Bach rescue remedy, dat zijn plantaardige druppeltjes, ontspant en stelt gerust staat erop, ik geef Jack nog één
keer per dag een paar druppeltjes over z'n natvoer, als onderhoudsdosis zeg maar, ik vind dat het voor Jack goed heeft geholpen (hij plast soms op
plaatsen waar dat niet moet) blijkbaar is het ook niet vies want hij eet zijn eten gewoon op, ik heb het bij de natuurwinkel (Nederland) gehaald, ik weet niet waar
je het in Belgie kunt kopen, maar daar zullen andere leden wel antwoord op kunnen geven.

Al geprobeerd, geen succes. Ook vanocomplex gaf geen enkel resultaat.
Momenteel ben ik bezig met lavendelolie.
Ik merkte op dat hij zondag een hele nm, avond en nacht redelijk rustig was.
Zondagnamiddag had ik lavendelolie in mijn brandertje gedaan.
Het kan puur toeval zijn, dat ben ik nu aan het uitzoeken.

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#6 Geplaatst 24 april 2016 - 08:05

De feliway heb ik verwisseld voor pet remedy. Sinds een kleine week geef ik Zylkene.
Ook heb ik iemand gecontacteerd die Bachbloesems op maat maakt, daar moet ik nog antwoord van krijgen.
Ik geef het nog een week of 2 tijd, daarna schakel ik een therapeute in want ik word hier zot :NoWhy:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 25 april 2016 - 16:56

Ocharme :( moet toch zijn dat hij zich niet 100% voelt he? Merk je verschil met die Zylkene, misschien is de dosis nog niet op punt?

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#8 Geplaatst 25 april 2016 - 17:42

Morgen een week bezig, nog geen verschil te merken.
Ik heb een afspraak gemaakt. Nog 2 weken, dat hou ik niet meer uit.

Als er bezoek is geeft hij geen kik. De uren nadien is hij opvallend rustig en slaapt hij zelfs terug uren aan een stuk.
De ene keer klopt hij naar Rosie, de andere keer loopt hij op haar terwijl ze in de de zetel ligt te slapen en begint hij haar te wassen.
Bizar...