Spring naar inhoud

- - - - -

hoe weet je of je bij een goede Cattery zit?

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 21 april 2016 - 14:21

Bekijk berichtTripkippiej, op 21 april 2016 - 13:41, zei:

Wat ikzelf ook erg belangrijk vind; de fokker dient ook vragen te stellen aan de mogelijke kittenkoper; komt het alleen, bij andere huisdieren, mag het vrij buiten lopen of niet. werksituatie etc etc
Ook de fokker moet interesse tonen en vragen stellen waar hun kittens naartoe gaan
dat vind ik ook!! Moest ik cattery hebben dan zou ik het zeker vragen en de kitten zelf naar daar brengen zodat je ziet dat ze goed aitten ūüėäDenk dat ik anders niet gerust zou zijn!

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.141 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 21 april 2016 - 22:23

Het kitten brengen is helaas niet altijd een optie
Ikzelf heb bv geen auto (natuurlijk in spoedgevallen altijd voor elkaar te krijgen), en sommige mensen wonen echt uren rijden vandaan mij.
Vaak zijn bij mij al mensen voor en net na de geboorte die een kitten in optie hebben, na 15 weken heb je wel een beeld met wat voor mensen je te maken heb

azrael
azrael
  • 364 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 22 april 2016 - 07:57

Dat hadden wij ook met ons Bisky. Ze was ziek kort nadat ze bij ons is gekomen. Ik zie ons daar nog altijd staan te trillen op ons benen, met dat klein pluizebolleke in ons armen, proberen om met een pipetje die medicatie in haar mondje te mikken. En dan nog zorgen dat ze dat wilde doorslikken… Geplaatste afbeelding

lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 22 april 2016 - 10:32

Bekijk berichtazrael, op 22 april 2016 - 07:57, zei:

Dat hadden wij ook met ons Bisky. Ze was ziek kort nadat ze bij ons is gekomen. Ik zie ons daar nog altijd staan te trillen op ons benen, met dat klein pluizebolleke in ons armen, proberen om met een pipetje die medicatie in haar mondje te mikken. En dan nog zorgen dat ze dat wilde doorslikken… Geplaatste afbeelding
das toch niet leuk? begrijp niet dat die mensen die beestjes kunnen meegeven zonder een schuldgevoel te hebben? :gek:

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#20 Geplaatst 22 april 2016 - 11:03

Bekijk berichtlukatje, op 22 april 2016 - 10:32, zei:

das toch niet leuk? begrijp niet dat die mensen die beestjes kunnen meegeven zonder een schuldgevoel te hebben? :gek:
Sommige mensen kennen gewoon geen schuldgevoel denk  ik :(

Gin&Tonic
Gin&Tonic
  • 90 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 22 april 2016 - 13:29

Oh ik vind het echt zo erg dat jullie allemaal zulke slechte ervaringen hebben gehad!! :(

Bij mij is alles gelukkig goed verlopen... Ik heb heel lang en veel naar de juiste cattery gezocht, dan op bezoek geweest en ik voelde meteen dat het goed zat. We werden altijd over alles ingelicht en er was altijd 100% transparantie. Zo had één van onze katjes een lichte flat chest ontwikkeld, maar dit werd dan ook meteen gemeld en we hebben hier ook een xray van meegekregen om te laten zien dat alles juist was gegroeid. Ze hadden ook nog een hele extra screening en kuur gedaan omdat ze een klein beetje last hadden van platte stoelgang en dit wilden ze toch zeker en vast in orde hebben voor de verhuis. Ook stuur ik nog elke maand 1 of 2 updates vol met verhalen en foto's waar ze zeer blij mee zijn. Ik krijg ook meteen antwoord op medische vragen... Ze zijn echt begaan met 'hun kleintjes' omdat ze toch wekenlang deel van het gezin zijn geweest....

lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 22 april 2016 - 16:24

Bekijk berichtGin&Tonic, op 22 april 2016 - 13:29, zei:

Oh ik vind het echt zo erg dat jullie allemaal zulke slechte ervaringen hebben gehad!! :(

Bij mij is alles gelukkig goed verlopen... Ik heb heel lang en veel naar de juiste cattery gezocht, dan op bezoek geweest en ik voelde meteen dat het goed zat. We werden altijd over alles ingelicht en er was altijd 100% transparantie. Zo had één van onze katjes een lichte flat chest ontwikkeld, maar dit werd dan ook meteen gemeld en we hebben hier ook een xray van meegekregen om te laten zien dat alles juist was gegroeid. Ze hadden ook nog een hele extra screening en kuur gedaan omdat ze een klein beetje last hadden van platte stoelgang en dit wilden ze toch zeker en vast in orde hebben voor de verhuis. Ook stuur ik nog elke maand 1 of 2 updates vol met verhalen en foto's waar ze zeer blij mee zijn. Ik krijg ook meteen antwoord op medische vragen... Ze zijn echt begaan met 'hun kleintjes' omdat ze toch wekenlang deel van het gezin zijn geweest....
zo zou het moeten zijn!