Spring naar inhoud


- - - - -

Anti-vlooienmiddelen en andere middelen

Zwangerschap & anti-vlo Zwangerschap & anti-worm Ammoniak in de kattenbak

  • Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Silke.69
Silke.69
  • 9 berichten
OFFLINE

#1 Geplaatst 18 april 2016 - 23:37

-Wat de bijsluiters ook zeggen over vlooienbestrijding, (en vooral niet zeggen),  je doet er goed aan zeer voorzichtig te zijn met middelen tegen vlooien en wormen bij drachtige poezen! Bv bij het middel 'Paravet' (tegen vlooien en teken, toe te dienen met ampules in de nek), er staat inderdaad in de bijsluiter vermeld kittens hier niet mee te behandelen.
          >Maar dit doe je blijkbaar best ook niet bij hoog zwangere katten.. Die producten zijn neuroleptisch en komen in de bloedbaan, dit verspreid zich m.a.w. niet enkel via de huid!
Voor de eerste keer (sinds ondertussen vele nesten) heb ik dit geriskeerd met een halve dosis, het gevolg is dat de kittens dood zijn bij de bevalling en dat de bevalling op zich zeer moeilijk is. (het gaat wel over een al wat oudere maar fitte kattin van 9j.)  Ik ben zelfs al naar de DA geweest voor een spuit om de weeën op te starten, maar desondanks zijn nog niet alle (dode) kittens eruit. (levende kittens werken immers mee bij de bevalling..)  
Zo'n spuit kost 30€. De procedure is in het slechtste geval 2 spuiten met een tussenpozen van max een dag, als dat niet lukt zal het een operatie zijn (iets van een 130€, sterilisatie inbegrepen). Dode kittens moeten volgens de DA er alleszins uit, aangezien de kattin er op een paar dagen kan aan sterven.
Hopen maar dat het goed mag komen..

-Hier post ik ook een 2de opmerking over het gebruik van 'ammoniak' voor het zindelijk maken van kittens. Doe dit nooit! In een kattenbak met korrels (kalk) kan dit nog lukken aangezien die sterk absorberen, maar doe je dit in aarde, dan wordt het een ramp. Het is blijkbaar een gekend 'hulpmiddel' ('een paardenmiddel voor kittens?') om kittens de weg te wijzen naar de kattenbak, maar dit is niet zonder risico, heb er ooit dode kittens aan over gehouden. :-(

Dit zijn geen leuke berichten, maar dit is toch basic kennis voor iedere kattenliefhebber. In kattenboeken en sites vind ik hier niets van terug, dat het bij deze geweten mag zijn .. ;)

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten
ONLINE

#2 Geplaatst 19 april 2016 - 00:00

Een 9 jarige kattin die nog kittens krijgt? Over welk ras gaat het?
Lijkt me toch wel redelijk oud..

Bekijk berichtSt.69, op 18 april 2016 - 23:37, zei:

-Wat de bijsluiters ook zeggen over vlooienbestrijding, (en vooral niet zeggen),  je doet er goed aan zeer voorzichtig te zijn met middelen tegen vlooien en wormen bij drachtige poezen! Bv bij het middel 'Paravet' (tegen vlooien en teken, toe te dienen met ampules in de nek), er staat inderdaad in de bijsluiter vermeld kittens hier niet mee te behandelen.
  >Maar dit doe je blijkbaar best ook niet bij hoog zwangere katten.. Die producten zijn neuroleptisch en komen in de bloedbaan, dit verspreid zich m.a.w. niet enkel via de huid!
Voor de eerste keer (sinds ondertussen vele nesten) heb ik dit geriskeerd met een halve dosis, het gevolg is dat de kittens dood zijn bij de bevalling en dat de bevalling op zich zeer moeilijk is. (het gaat wel over een al wat oudere maar fitte kattin van 9j.)  Ik ben zelfs al naar de DA geweest voor een spuit om de weeën op te starten, maar desondanks zijn nog niet alle (dode) kittens eruit. (levende kittens werken immers mee bij de bevalling..)  
Zo'n spuit kost 30€. De procedure is in het slechtste geval 2 spuiten met een tussenpozen van max een dag, als dat niet lukt zal het een operatie zijn (iets van een 130€, sterilisatie inbegrepen). Dode kittens moeten volgens de DA er alleszins uit, aangezien de kattin er op een paar dagen kan aan sterven.
Hopen maar dat het goed mag komen..

-Hier post ik ook een 2de opmerking over het gebruik van 'ammoniak' voor het zindelijk maken van kittens. Doe dit nooit! In een kattenbak met korrels (kalk) kan dit nog lukken aangezien die sterk absorberen, maar doe je dit in aarde, dan wordt het een ramp. Het is blijkbaar een gekend 'hulpmiddel' ('een paardenmiddel voor kittens?') om kittens de weg te wijzen naar de kattenbak, maar dit is niet zonder risico, heb er ooit dode kittens aan over gehouden. :-(

Dit zijn geen leuke berichten, maar dit is toch basic kennis voor iedere kattenliefhebber. In kattenboeken en sites vind ik hier niets van terug, dat het bij deze geweten mag zijn .. ;)

Bewerkt door lilymaya, 19 april 2016 - 00:01.


Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

    Mooiste kortharige raskat 2016

  • 1.048 berichten
    • Locatie: Ardooie
  • 17 katten
OFFLINE

#3 Geplaatst 19 april 2016 - 09:45

Bekijk berichtSt.69, op 18 april 2016 - 23:37, zei:


Voor de eerste keer (sinds ondertussen vele nesten) heb ik dit geriskeerd met een halve dosis, het gevolg is dat de kittens dood zijn bij de bevalling en dat de bevalling op zich zeer moeilijk is. (het gaat wel over een al wat oudere maar fitte kattin van 9j.)  Ik ben zelfs al naar de DA geweest voor een spuit om de weeën op te starten, maar desondanks zijn nog niet alle (dode) kittens eruit. (levende kittens werken immers mee bij de bevalling..)  

Zo'n spuit kost 30€. De procedure is in het slechtste geval 2 spuiten met een tussenpozen van max een dag, als dat niet lukt zal het een operatie zijn (iets van een 130€, sterilisatie inbegrepen). Dode kittens moeten volgens de DA er alleszins uit, aangezien de kattin er op een paar dagen kan aan sterven.
Hopen maar dat het goed mag komen..



Ik heb toch wel mijn twijfels over een zwangere kattin die al 9 jaar is...
Welk ras fok je ?

Over die kosten... Ja... Daar moet je nu eenmaal rekening houden als je katten wil fokken... Er kan altijd iets fout lopen...

Silke.69
Silke.69
  • 9 berichten
OFFLINE

#4 Geplaatst 19 april 2016 - 11:06

De leeftijd op zich is hier geen probleem, ze heeft vorig jaar nog een gezond nestje gehad. Het gaat vooral over de gezondheid van de kat. Ik doe bij hun eten 2 keer daags lookgranules en kelp (zeewier), iets waar ze bijzonder goed op reageren, dat zie je aan hun vacht en hun ogen.. M'n kat is geen raskat, maar een 'gewone' straatkat.

Bewerkt door St.69, 19 april 2016 - 11:07.


Evyke81
Evyke81

        Beste poes 2016


    Mooiste kortharige HTK 2016

  • Moderator
  • 8.599 berichten
    • Locatie: Hamme
  • 4 katten
OFFLINE

#5 Geplaatst 19 april 2016 - 11:11

Bekijk berichtSt.69, op 18 april 2016 - 23:37, zei:

-Wat de bijsluiters ook zeggen over vlooienbestrijding, (en vooral niet zeggen),  je doet er goed aan zeer voorzichtig te zijn met middelen tegen vlooien en wormen bij drachtige poezen! Bv bij het middel 'Paravet' (tegen vlooien en teken, toe te dienen met ampules in de nek), er staat inderdaad in de bijsluiter vermeld kittens hier niet mee te behandelen.
  >Maar dit doe je blijkbaar best ook niet bij hoog zwangere katten.. Die producten zijn neuroleptisch en komen in de bloedbaan, dit verspreid zich m.a.w. niet enkel via de huid!
Voor de eerste keer (sinds ondertussen vele nesten) heb ik dit geriskeerd met een halve dosis, het gevolg is dat de kittens dood zijn bij de bevalling en dat de bevalling op zich zeer moeilijk is. (het gaat wel over een al wat oudere maar fitte kattin van 9j.)  Ik ben zelfs al naar de DA geweest voor een spuit om de weeën op te starten, maar desondanks zijn nog niet alle (dode) kittens eruit. (levende kittens werken immers mee bij de bevalling..)  
Zo'n spuit kost 30€. De procedure is in het slechtste geval 2 spuiten met een tussenpozen van max een dag, als dat niet lukt zal het een operatie zijn (iets van een 130€, sterilisatie inbegrepen). Dode kittens moeten volgens de DA er alleszins uit, aangezien de kattin er op een paar dagen kan aan sterven.
Hopen maar dat het goed mag komen..

-Hier post ik ook een 2de opmerking over het gebruik van 'ammoniak' voor het zindelijk maken van kittens. Doe dit nooit! In een kattenbak met korrels (kalk) kan dit nog lukken aangezien die sterk absorberen, maar doe je dit in aarde, dan wordt het een ramp. Het is blijkbaar een gekend 'hulpmiddel' ('een paardenmiddel voor kittens?') om kittens de weg te wijzen naar de kattenbak, maar dit is niet zonder risico, heb er ooit dode kittens aan over gehouden. :-(

Dit zijn geen leuke berichten, maar dit is toch basic kennis voor iedere kattenliefhebber. In kattenboeken en sites vind ik hier niets van terug, dat het bij deze geweten mag zijn .. ;)

Een kat van 9 jaar kittens laten krijgen... elk jaar dan nog.... dat is onverantwoord.

En waarom zou je in godsnaam ammoniak in de bak doen???
Dat moet je nu toch zelf ook weten?


Een kattenliefhebber fokt niet met zijn katten.
Die laat ze steriliseren.
Een fokker fokt met zijn dieren.  Een particulier maakt gewoon pretnesten en zorgt ervoor dat het kattenoverschot nog aangroeit

Bewerkt door Evyke81, 19 april 2016 - 11:16.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.857 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#6 Geplaatst 19 april 2016 - 11:57

Bekijk berichtSt.69, op 19 april 2016 - 11:06, zei:

De leeftijd op zich is hier geen probleem, ze heeft vorig jaar nog een gezond nestje gehad. Het gaat vooral over de gezondheid van de kat. Ik doe bij hun eten 2 keer daags lookgranules en kelp (zeewier), iets waar ze bijzonder goed op reageren, dat zie je aan hun vacht en hun ogen.. M'n kat is geen raskat, maar een 'gewone' straatkat.
En wat doe je met de kittens achteraf?
Zou je een vrouw van 50 ook nog aanraden te bevallen als ze op haar 40 'ste nog een gezond kind gebaard heeft?

Silke.69
Silke.69
  • 9 berichten
OFFLINE

#7 Geplaatst 19 april 2016 - 12:12

Nee, dat is wel waar, vandaar dat ik haar denk te laten steriliseren.
Maar toch maakt het veel verschil als je hun voeding aanpast, ook door hun bepaalde dingen niet te geven. Zelf geef ik ze geen kaas, melk en maar heel af en toe yoghurt. Vooral kittens en zwakkere katten verteren dit moeilijk.

Evyke81
Evyke81

        Beste poes 2016


    Mooiste kortharige HTK 2016

  • Moderator
  • 8.599 berichten
    • Locatie: Hamme
  • 4 katten
OFFLINE

#8 Geplaatst 19 april 2016 - 12:15

Bekijk berichtSt.69, op 19 april 2016 - 12:12, zei:

Nee, dat is wel waar, vandaar dat ik haar denk te laten steriliseren.
Maar toch maakt het veel verschil als je hun voeding aanpast, ook door hun bepaalde dingen niet te geven. Zelf geef ik ze geen kaas, melk en maar heel af en toe yoghurt. Vooral kittens en zwakkere katten verteren dit moeilijk.

Das compleet logisch omdat katten geen lactose kunnen verdragen.
Een kat is een VLEESeter.  Die heeft dus brokken nodig met een hoog vleespercentage, niets anders

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#9 Geplaatst 19 april 2016 - 17:19

Sorry maar dat is idd oud om nog kittens te krijgen,denk dat het beste is dat je haar laat sterilisseren,zal ook beter zijn voor het beestje

artemis2
artemis2
  • 132 berichten
OFFLINE

#10 Geplaatst 19 april 2016 - 18:03

Ik kende het product niet en heb het opgezocht. Paravet is blijkbaar een merk van Omega Pharma dat allerlei verzorgingsproducten voor katten en honden in het gamma heeft. In dit geval zal het gaan om de FLEANIL 50 mg Spot-On oplossing voor katten.
Even doorklikken en dan lees je dat de werkzame stof fipronil is (bij mij rinkelde er al een belletje vanaf ik las dat het ook tegen teken werkte). Fipronil dat is dus krèk hetzelfde als de werkzame stoffen in Frontline, Effipro…, het is dus gewoon een ander merk van hetzelfde.
Nu been ik al lang geen fan van fipronil meer omdat er al jaren een toenemde resistentie van vlooien tegen fipronil is, anderzijds is het wel dé pipet die al het langst op de markt is (vandaar de resistentie) en waarmee de meeste ervaring is qua neveneffecten.
De bijsluiter van Frontline vermeldt dat de pipet niet gebruikt mag worden op kittens jonger dan 8 weken of minder dan 1 kg, maar een beetje verder staat wel: Kan tijdens de dracht en/of lactatie worden gebruikt.

Hoe kan jij met zekerheid weten of deze foetussen gestorven zijn door de toediening van deze halve pipet fipronil? Er ook rekening mee houdend dat mama al 9 jaar is en blijkbaar al ettelijke nesten heeft gehad? Bovendien is 9 jaar al een senior en kunnen er al perfect ouderdomsaandoeningen meespelen zoals nierfalen, te snel werkende schildklier, diabetes, etc.. Heb je haar bloed al eens breed laten checken? Ook seksueel overdraagbare aandoeningen zoals leucose of kattenaids zijn niet ondenkbaar bij poezen die gedurende vele jaren een heel peloton over zich hebben gehad. En dat kan ook een invloed hebben op de dracht.

Ik raad je aan om deze poes en wat je eventueel nog in huis hebt zo snel mogelijk te laten castreren, en dit in het belang van hun eigen gezondheid en de gehele kattenpopulatie.
Trouwens, je weet toch dat je bij wet verplicht was geweest al de kittens te laten steriel maken alvorens je ze had mogen verkopen of zelfs gratis weggeven?

Dat van ammoniak voor het zindelijk maken van kittens had ik nog nooit gehoord. En puur gebruik dan nog? Kittens die lang genoeg bij mamapoes mogen blijven leren vanzelf de kattenbak te gebruiken. De kattenbak na uitwassen spoelen met javel omdat katten houden van de geur van chloor (naast het feit dat het ontsmettend werkt) heeft wel zin. Maar ook javel doe je niet puur bij de kattenbakvulling!

Ik hoop dat je zelf ook nog wat basics wil leren ;)

artemis2
artemis2
  • 132 berichten
OFFLINE

#11 Geplaatst 19 april 2016 - 20:04

Goh, dit topic blijft door mijn hoofd spoken...
Volgens mij kunnen deze ongeboren kittens onmogelijk gestorven zijn door de (halve) pipet fipronil, daarvoor is er te lang ervaring met dit middel bij drachtige poezen, er moet een andere oorzaak zijn.

Ik hoop heel erg en in de eerste plaats dat de dode foetussen snel uit mamapoes geraken, daarna kan ik de TS naast sterilisatie (wat tegenwoordig meestal castratie is) alleen maar aanraden om mama te laten checken door ruim bloedonderzoek en daarnaast ook op FeLV en FIV, dat moet ze waard zijn!

Hoe is het nu met mamapoes?

Silke.69
Silke.69
  • 9 berichten
OFFLINE

#12 Geplaatst 19 april 2016 - 23:03

Met de mama-poes gaat het ondertussen goed, ze eet goed, en zit goed in haar energie. Ze heeft de 4 kittens kunnen uitdrijven.

Bij de geboorte van de eerste was ik niet thuis, Bij de 2de was ik er wel bij, ik heb haar af en toe zachtjes gemasseerd, hetgeen haar geruststelde (spinnen), ik had de indruk dat het wat hielp bij het opwekken van de weeën, maar uiteindelijk zonder resultaat.
Ik ben vervolgens naar de DA gereden die haar een spuit gegeven heeft om die weeën te activeren. Hij zei me dat het heel belangrijk was dat ze snel terug in haar vertrouwde nest zou liggen, anders zou er niets gebeuren. (logisch ergens)  Het heeft dan nog een hele nacht geduurd eer ze uitgedreven waren. Bij de 3de van 4 heb ik in de late avond wat geholpen, op de manier waarop de DA het deed, heb dus lichtjes getrokken aan de pootjes van de dode kit, heb er wel wat de moed voor moeten bijeen schrapen.. De moederkoek kwam er ook mee uit, die ze meteen op at (katten doen dat steeds). Toen ik 's morgens opstond was het laatste kitje ook uitgedreven. Aangezien haar baarmoeder nu vrij is zal er normaal gezien geen sprake meer zijn van evt rotting of wat dan ook. Dat zal ik ook desgevallens snel genoeg zien aan haar vitaliteit (vooral de ogen en algemene uitstraling) mocht dat zo zijn.


@ artemis: Mercy voor al je nuttige tips, het is zeker een goed idee als ik ze na de sterilisatie eens laat onderzoeken..

De DA zei wel dat in zo'n vlooien-middel stoffen zitten die inwerken op het zenuwstelsel. Dat komt sowieso in het bloed als je dat toedient, voor de moederkat kan dat geen kwaad, maar voor zo'n kitten is er wel gevaar, ook in de baarmoeder (ook logisch toch?). Anders zouden de kittens immers niet alle 4 dermate volgroeid zijn en ogenschijnlijk in goede vorm, die hebben duidelijk nog geleefd tot ongeveer een week geleden. (het waren trouwens schone en symmetrische kittens). Het toeval is gewoon te groot dat dit net nu gebeurd. De jaren kunnen zeker spelen, maar plots 4 dode kittens een goede week nadat ik dat toediende, dat kan geen toeval zijn. Heb dat nog nooit meegemaakt, maar 'k heb dat tot noch toe ook nooit geriskeerd. 'k Zal me daar anderzijds ook niet meer aan wagen, het gaat immers om kwetsbaar en pril leven.

Het leven is ook leren, vandaar dat ik het hier graag met jullie deel..

@ Evyke 81: je bewering dat het me enkel zou gaan om nestpret is onterecht! Ik heb tot noch toe steeds dierenvrienden gevonden voor adoptie nadat ik ze zelf goed verzorgde. (is zeker niet alleen 'pret'). Je voelt dat als mensen het goed menen met dieren, en voor mij is dat belangrijk bij een nieuwe bestemming. Dat de wetgever zo'n betuttelende regels uitvaardigt heeft vooral te maken met het feit dat sommigen gewoonweg niet met dieren om kunnen. Vandaar het dierenleed en de kattenoverschot. Anderzijds zijn er (blijkbaar) heel wat mensen nog steeds op zoek naar een kat, liefst uit een sociaal en liefdevol nest, en dat is heel ok!

Bewerkt door Silke.69, 19 april 2016 - 23:12.


HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.857 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#13 Geplaatst 20 april 2016 - 00:30

Bekijk berichtSilke.69, op 19 april 2016 - 23:03, zei:

Met de mama-poes gaat het ondertussen goed, ze eet goed, en zit goed in haar energie. Ze heeft de 4 kittens kunnen uitdrijven.

Bij de geboorte van de eerste was ik niet thuis, Bij de 2de was ik er wel bij, ik heb haar af en toe zachtjes gemasseerd, hetgeen haar geruststelde (spinnen), ik had de indruk dat het wat hielp bij het opwekken van de weeën, maar uiteindelijk zonder resultaat.
Ik ben vervolgens naar de DA gereden die haar een spuit gegeven heeft om die weeën te activeren. Hij zei me dat het heel belangrijk was dat ze snel terug in haar vertrouwde nest zou liggen, anders zou er niets gebeuren. (logisch ergens)  Het heeft dan nog een hele nacht geduurd eer ze uitgedreven waren. Bij de 3de van 4 heb ik in de late avond wat geholpen, op de manier waarop de DA het deed, heb dus lichtjes getrokken aan de pootjes van de dode kit, heb er wel wat de moed voor moeten bijeen schrapen.. De moederkoek kwam er ook mee uit, die ze meteen op at (katten doen dat steeds). Toen ik 's morgens opstond was het laatste kitje ook uitgedreven. Aangezien haar baarmoeder nu vrij is zal er normaal gezien geen sprake meer zijn van evt rotting of wat dan ook. Dat zal ik ook desgevallens snel genoeg zien aan haar vitaliteit (vooral de ogen en algemene uitstraling) mocht dat zo zijn.


@ artemis: Mercy voor al je nuttige tips, het is zeker een goed idee als ik ze na de sterilisatie eens laat onderzoeken..

De DA zei wel dat in zo'n vlooien-middel stoffen zitten die inwerken op het zenuwstelsel. Dat komt sowieso in het bloed als je dat toedient, voor de moederkat kan dat geen kwaad, maar voor zo'n kitten is er wel gevaar, ook in de baarmoeder (ook logisch toch?). Anders zouden de kittens immers niet alle 4 dermate volgroeid zijn en ogenschijnlijk in goede vorm, die hebben duidelijk nog geleefd tot ongeveer een week geleden. (het waren trouwens schone en symmetrische kittens). Het toeval is gewoon te groot dat dit net nu gebeurd. De jaren kunnen zeker spelen, maar plots 4 dode kittens een goede week nadat ik dat toediende, dat kan geen toeval zijn. Heb dat nog nooit meegemaakt, maar 'k heb dat tot noch toe ook nooit geriskeerd. 'k Zal me daar anderzijds ook niet meer aan wagen, het gaat immers om kwetsbaar en pril leven.

Het leven is ook leren, vandaar dat ik het hier graag met jullie deel..

@ Evyke 81: je bewering dat het me enkel zou gaan om nestpret is onterecht! Ik heb tot noch toe steeds dierenvrienden gevonden voor adoptie nadat ik ze zelf goed verzorgde. (is zeker niet alleen 'pret'). Je voelt dat als mensen het goed menen met dieren, en voor mij is dat belangrijk bij een nieuwe bestemming. Dat de wetgever zo'n betuttelende regels uitvaardigt heeft vooral te maken met het feit dat sommigen gewoonweg niet met dieren om kunnen. Vandaar het dierenleed en de kattenoverschot. Anderzijds zijn er (blijkbaar) heel wat mensen nog steeds op zoek naar een kat, liefst uit een sociaal en liefdevol nest, en dat is heel ok!
Liet je dan tot nu toe jouw kattin zwanger worden enkel om die dierenvrienden de kans te geven een kitten te adopteren bij jou?
Jouw kattin zelf heeft daar toch niets aan om verschillende nestjes te krijgen...
Er is inderdaad niets mis met mensen die op zoek zijn naar een kat uit een liefdevol nest maar er zijn al talloze katten in asielen en opvang die op zoek zijn naar een warme thuis.
Ook lopen er nog talrijke zwerfkatten rond die op hun beurt ook nog eens kittens krijgen (wij hebben zelf 2 katten uit hun zwerversbestaan verlost).
En dan vind jij het normaal om jouw kat (die er trouwens zelf niet om vraagt) regelmatig nestjes te laten krijgen en snap je de wetgeving hier omtrent niet?
Wat versta jij dan onder "Dat de wetgever zo'n betuttelende regels uitvaardigt heeft vooral te maken met het feit dat sommigen gewoonweg niet met dieren om kunnen."? Wat doen die mensen volgens jou waardoor er een kattenoverschot ontstaat?

Silke.69
Silke.69
  • 9 berichten
OFFLINE

#14 Geplaatst 20 april 2016 - 09:37

Ach kijk, ik spreek me over andere niet uit. Het is zeker heel ok om een zwerfkat te adopteren, dat is zeker steevast nodig.

Wat ik wel weet is dat ondanks het feit dat er veel katten zijn in België, er ook veel mensen op zoek zijn naar een (sociale) kat, een kat die niet mensenschuw of getraumatiseerd is. Die mensen zijn dan ook steeds blij als ze hun kat hebben, zo komen er soms zelfs voor van ver, het klink misschien wel heel absurd, maar het is wel zo..

Zelf heeft m'n kat 4 nesten gehad in haar lange kattenleventje. Ik heb haar in de beginjaren veel de pil gegeven om dit te vermijden. Nu laatst had ik haar een prikpil laten geven, in afwachting van een definitieve sterilisatie. Maar dat was blijkbaar al te laat, want ze was al zwanger...
Ik heb ook nog een paar andere poezen, maar die zijn allemaal gesteriliseerd..

Bewerkt door Silke.69, 20 april 2016 - 09:41.


Evyke81
Evyke81

        Beste poes 2016


    Mooiste kortharige HTK 2016

  • Moderator
  • 8.599 berichten
    • Locatie: Hamme
  • 4 katten
OFFLINE

#15 Geplaatst 20 april 2016 - 10:55

Bekijk berichtSilke.69, op 20 april 2016 - 09:37, zei:

Ach kijk, ik spreek me over andere niet uit. Het is zeker heel ok om een zwerfkat te adopteren, dat is zeker steevast nodig.

Wat ik wel weet is dat ondanks het feit dat er veel katten zijn in België, er ook veel mensen op zoek zijn naar een (sociale) kat, een kat die niet mensenschuw of getraumatiseerd is. Die mensen zijn dan ook steeds blij als ze hun kat hebben, zo komen er soms zelfs voor van ver, het klink misschien wel heel absurd, maar het is wel zo..

Zelf heeft m'n kat 4 nesten gehad in haar lange kattenleventje. Ik heb haar in de beginjaren veel de pil gegeven om dit te vermijden. Nu laatst had ik haar een prikpil laten geven, in afwachting van een definitieve sterilisatie. Maar dat was blijkbaar al te laat, want ze was al zwanger...
Ik heb ook nog een paar andere poezen, maar die zijn allemaal gesteriliseerd..

Ik heb een kattenopvang en plaats per jaar meer dan 500 katten.
Waarvan er misschien 40 schuchter zijn, al de rest is perfect tam.

Hoop voor jou dat er veel katers in deze nest zitten.
Met katers kom je er nog vanaf met 100 €, maar een kattin zal je toch snel 160 € kosten


Nog niet bedacht dat ze misschien dode kittens heeft door ze anticonceptie in te spuiten als ze al zwanger was?

Bewerkt door Evyke81, 20 april 2016 - 10:56.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com