Spring naar inhoud

- - - - -

speelhengel

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 19 april 2016 - 18:56

ik kocht vorige week op zooplus deze hengel: http://www.zooplus.n...lhengels/293378

en felix was er helemaal weg van!! ik haalde hem nog maar uit de verpakking, zwierde hem rond en echt, nog nooit zo'n grote hit gezien bij hem! hij wilde hem niet meer lossen, sleurde hem overal mee nrtoe.
bijgevolg: 1w verder en hij is al volledig kapot gekauwd.
ik vind dus echt nergens hengels die langer dan een week meegaan. ik probeer ze altijd weg te steken, maar hij is zelfs te weten gekomen hoe hij de kast moest open doen om er toch maar aan te geraken!
heel vervelend!!!!!

iemand die hengels weet die wel een tijdje meegaan?? :anyone:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 19 april 2016 - 19:49

Ik gebruik een flying frenzy/da bird. Ze kunnen die ook wel kapot knauwen, maar dan koop je gewoon een nieuwe vulling. Felinova verkoopt ze, Kattenopvang Waasland ook. Misschien vind je er eentje op een kattenshow in de buurt.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 19 april 2016 - 20:57

Hier ook zo eentje die hengels uit de kast haalt en er een hele dag mee rondzeult :)  ik leg ze nu in de kleerkast , die krijgt hij ni open ;)

Ephiny
Ephiny
  • 3.948 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 19 april 2016 - 21:27

Bekijk bericht*bonnie*, op 19 april 2016 - 20:57, zei:

Hier ook zo eentje die hengels uit de kast haalt en er een hele dag mee rondzeult :)  ik leg ze nu in de kleerkast , die krijgt hij ni open ;)

Ik heb er ook zo eentje rondlopen hier. :)

Heb zelf ook de flying frenzy en een aantal vullingen. De beste die ik al gehad heb iig. Sommige vullingen zijn snel kapot (pauw bv), maar de meesten gaan echt wel lang mee.
Those who don't believe in magic, will never find it

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 19 april 2016 - 23:01

Die flying frenzy durf ik niet te kopen, die ziet er zo bontachtig uit... of is het imitatie?
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Gin&Tonic
Gin&Tonic
  • 90 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 20 april 2016 - 11:03

https://flyingfrenzy-winkel.be :goofy:  Zelfs zonder speeltje aan is dit een hit! Dan volgen ze gewoon het touwtje :trance:

Gin&Tonic
Gin&Tonic
  • 90 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 20 april 2016 - 11:13

Bekijk berichtAudrey57, op 19 april 2016 - 23:01, zei:

Die flying frenzy durf ik niet te kopen, die ziet er zo bontachtig uit... of is het imitatie?

Het is echt bont, maar dieren worden er niet voor gekweekt of doodgemaakt. Ze gebruiken enkel stukken pluis en haar die door rui zijn losgekomen of af en toe bont van diertjes die aan natuurlijke dood gestorven zijn.  

Dit is bv voor een hazenspeeltje en nog een andere speeltje met vacht:

De bonthaartjes zijn een bijproduct van de loslopende wilde hazen die in een natuurlijke buitenomgeving leven in Duitsland en Polen. Deze wilde hazen zijn beschermd krachtens de Europese Dierenwelzijn. De Europese wilde hazen worden beschermd waardoor de bonthaartjes enkel bekomen zijn doormiddel van verlies en natuurlijke sterfte in het wild.

Purrs speeltjes zijn volledig tegen dierenmishandeling en het doden van dieren voor hun huid of vacht.

Alle materialen zijn zorgvuldig geselecteerd om ervoor te zorgen dat de dieren met respect worden behandeld. De herten haartjes zijn afkomstig van herten die in het wild leven en beschermd zijn onder de British Animal Welfare wetgeving en The British Deer Society (BDS).

Je kan ook kiezen voor wol:

De Sheepie is net als het Frenzy Rendier gemaakt van natuurlijk materiaal, en hier van 100% Britse schapenwol. Deze speeltjes zijn kwaliteitsvol en waardig vervaardigd van vrij lopende kuddes.

Er zijn ook heel veel speeltjes zonder wol of bont! En ze hebben eveneens een groot assortiment van speeltjes met veren :)

Sabine2
Sabine2
  • 8.331 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 20 april 2016 - 12:32

De Flying Frenzy is hier ook een mega hit!
Ik moet de mijne voor beneden altijd in de WC wegsteken en direct een reward toy of een veerke geven.
Die in de kattenkamer voor de opvangertjes ziet al veel meer af, net als de lederdanser en de veerdanser. En ja, ze jagen mij op kosten, maar aan de andere kant is het zo hilarisch om ze ermee te zien spelen :d

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 20 april 2016 - 14:08

Je kan andere vullingen kopen maar het gewone veertje is meestal ook al heel populair hoor. Verandert sommige katten in King Kong :lachen:

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpeg

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 21 april 2016 - 10:58

zal volgende keer es iets bij flying frenzy bestellen en hopen dat die wel een tijdje meegaan.
ik weet gewoon niet meer waar ik die dingen nog moet verstoppen :trance:  mss in een keukenkast of zo, een die ophangt :tong:  zal plaats moeten maken ;)
enige probleem is dat hij ook altijd de touwtjes doorbijt, dus die verkorten altijd maar en op een eind heb je nx meer om rond te zwaaien. ik hang er dan nieuwe aan, maar ja, zowiezo langer dan 2w blijven ze meestal niet leven :Ooops:
op dit moment speelt hij met zo'n plastieken 'veter' die rond een doos zat die geleverd werd. zeult hij rond als een gek en krijgt er geen genoeg van om daarmee te spelen. heb dat nu aan een hengel gehangen en kan er zo gemakkelijk mee rondzwaaien. moet er wel wat voorzichtig mee zijn dat het niet in zijn tandvlees snijdt. wel een voordeel is dat hij het niet kan doorknagen :lol:  in afwachting van iets nieuws is het wel een goeie oplossing

Bekijk berichtMurron, op 20 april 2016 - 14:08, zei:

Je kan andere vullingen kopen maar het gewone veertje is meestal ook al heel populair hoor. Verandert sommige katten in King Kong :lachen:

als het niet aan een hengel hangt, heeft hij nergens interesse voor.
miroux speelt daar wel mee, maar felix moet wild weg en weer knn crossen en vooral hoog opspringen om zijn energie kwijt te geraken.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#11 Geplaatst 21 april 2016 - 12:00

als je wil voorkomen dat je poezel een kast open krijgt, een papier in stukken vouwen en dat aan de onderkant van het deurtje van de kast eronder steken en dan het kastdeurtje over dat papier schuiven en zo je kast dichtdoen, de kast blijft gegarandeerd pot toe
Geplaatste afbeelding

Poeslap
Poeslap
  • 1.615 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 24 april 2016 - 21:46

Hier kregen ze de hengels ook altijd kapot. Nu gebruik ik de Flying Frenzy en ook eentje van Zooplus, de Crunchy Feather, en die zijn voorlopig nog heel.

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 26 april 2016 - 11:34

Bekijk berichtlathyrus, op 21 april 2016 - 12:00, zei:

als je wil voorkomen dat je poezel een kast open krijgt, een papier in stukken vouwen en dat aan de onderkant van het deurtje van de kast eronder steken en dan het kastdeurtje over dat papier schuiven en zo je kast dichtdoen, de kast blijft gegarandeerd pot toe

euhm? :trance:  ik snap je uitleg niet zo heel goed vrees ik :)

Sabine2
Sabine2
  • 8.331 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 26 april 2016 - 16:46

om kasten of deuren potdicht te houden voor slimme katjes, is er Ikea :p

http://www.ikea.com/...ducts/90278098/

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 26 april 2016 - 16:52

Bekijk berichtSabine2, op 26 april 2016 - 16:46, zei:

om kasten of deuren potdicht te houden voor slimme katjes, is er Ikea :p

http://www.ikea.com/...ducts/90278098/

:d haha! wist niet dat die dat hadden!